Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom zou een hacker een thuisgebruiker aan willen vallen??? Alsof daar wat te halen valt>? |
![]() |
||
Citaat:
Het was geen scriptkiddy, die vriend waar ik het over had is namelijk zelf een hacker/programmeur, nog steeds een beginneling maar een skiddy komt toch niet zomaar op zijn PC. @Goes15: Goed punt, daar zat ik ook al over na te denken. De meest voorkomende reden dat thuisgebruikers worden gecracked is dat ze een cracker hebben beledigt op bv een forum of een spel. Over het algemeen zijn het dat skiddy's, niet bijster moeilijk om ze buiten te houden maar ze kunnen wel levensgevaarlijk zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar serieus, ik ben ook weleens in andermans computer geweest terwijl ik een gedownload programma testte. Educational purposes only natuurlijk. Ik ambieer geen carriere als hacker/cracker/skiddy. Dus het hoeft niet per se kwaadaardig te zijn geweest. Niettemin sluit ik me bij Gimme More Beer aan: een virusscanner + firewall lossen 99,99% zeker je problemen op... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Was overigens iemand van dit forum ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
The hackers reconstructed the CIA start page to included information such as, insults made against the CIA and image-and text-links to sites, mainly hacker related. They also left a personal text message to the CIA reading ”Power Through Resistance would like to say: FUCK YOU! to the Central Intelligence Agency World Wide Web site. ... but we already know you're all lame assholes.”. Four of the links included led to Flashbacks’ homepage: www.flashback.se. We at flashback interpret this as some kind of expression of respect and affinity. The CIA, whose authority is considered greater than even the American President, was naturally very unhappy about this intrusion. An intrusion that showed they are not as untouchable as they would have us believe. Powers Through Resistance on the other hand were delighted and an exclusive interview with the group can be read in the printed edition of Flashback magazine, issue no. 4/5. CNN, the world’s biggest news channel, headlined the story that questioned how Americas’ most powerful security organization could have so many flaws in its web security system, showing it every 30 minutes for a 24-hour period. The Flashback home page was headlined in the piece, and also included as a link to Flashback from the CNN website. " Maar ik heb me vergist, het waren dus geen skiddy's, dat heb ik door elkaar gehaald met iets anders waarschijnlijk. Het mooiste van het verhaal is dit: "The CIA has had no success so far in apprehending the perpetrators. " En ik blijf er toch echt bij dat skiddy's de grootste ellende veroorzaken op het internet. Hackers zijn ongevaarlijk en crackers hebben (bijna) altijd een doel zoals bv de CIA, het komt erg weinig voor dat een goede cracker thuis netwerken aanvalt of zomaar een virus los laat in het wilde weg. Natuurlijk, ze zijn er genoeg, maar het komt vaker voor dat een (groep) skiddy's een virus los laat, een virus wat ze zelf niet hebben geschreven of begrijpen. In het nieuws komen ze dan altijd als hackers (en heel soms als crackers) naar voren, nooit als skiddy's. Soms gebeurt het ook dat de hacker die het virus/worm heeft geschreven zelf een anti-virus schrijft om zijn eigen virus tegen te houden die door anderen is vrijgelaten. En dit verzin ik niet allemaal zelf nee.
|||
Citaat:
Crackers zijn mensen die illegaal toegang proberen te krijgen in een elektronisch systeem. Dus gratis gebruik gaan maken met de telefoon is ook cracken (zo is het hele verhaal begonnen). Spellen 'cracken' valt daar ook onder lijkt me. Veel mensen denken dat hacken via het internet gaat en dat cracken alleen maar te maken heeft met bv no-cd patches van spellen maken, dat is dus grote onzin. Hackers zijn mensen die om te kijken hoe goed ze zijn, programma's uit testen, voor de eer, enz. een systeem binnen breken, het is letterlijk een hobby. Hackers zijn ongevaarlijk en hebben (de meeste iig ^^) een ere-code/gevoel. Script kids zijn kut kinderen die ergens een programma/tutorial/whatever hebben gevonden en daarmee de boel lopen te slopen, vaak hebben ze geen idee wat ze doen. Citaat:
![]()
Toch? Laatst gewijzigd op 22-05-2005 om 11:56. |
![]() |
||
Citaat:
Offtopic: Volgens sommigen is het zo: Hacker (Witte hacker, iemand die beveiligingsflaws opzoekt, ze aan de eigenaar verteld) Cracker (Zwarte hacker, iemand die beveiligingsflaws misbruikt) Maar cracker word ook gebruikt voor mensen die 'cracks' bouwen (kopieer-beveiliging of S/N kraken) er is nog steeds veel onduidelijkheid over, mede omdat het nergens hetzelfde is vastgelegd, maar het ziet ernaar uit dat de meerderheid crackers als zwarte hackers bedoelt, hackers dus goed zijn. Maar wat crack-makers dan zijn...
||
Citaat:
Maar ik haat dat interessant doen, hackers zijn er, ze doen goed werk voor mij, crackers zijn er, zoeen heeft gisteren onze server gekraakt. Dat is alles wat ik hoef te weten. Uiteindelijk trek ik aan het langste eind, dat weet ik ook.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
lol, ja dat weet ik lieverd, maar welke naam ze dan krijgen, daar doelde ik op. want je kan ze dan niet zomaar onder de term 'crackers' zetten
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Leuk om de boel ff te herhalen , blaatkop.
![]()
Laatst gewijzigd op 26-05-2005 om 10:33. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|