Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2005, 18:50
Joenes
Joenes is offline
Afgelopen week een brief gehad van de Informatie Beheer Groep. Ik heb volgens hen teveel verdiend in 2002 waardoor ik geen recht op Stufi zou hebben. Nu heb ik van de 12 maanden er 6 niet op school gezeten en dus in de maanden ook geen OV/Stufi gehad. Ook klopt volgens mij het jaarinkomen niet waar de IBG het over heeft. dat laatste heb ik inmiddels ook al geschecket en de IBG zegt dat ik ruim 1000 euro meer heb verdient dan werkelijk het geval is.

Ik ga dus in beroep. Heeft iemand hier ervaring mee, wat moet je in je bezwaar schrift zetten? Het frappante is trouwens ook nog dat in de bijgevoegde folder staat dat alleeninkomen uit arbeid wordt gezien als inkomen. Als ik in die 6 maanden dat ik full time gewerkt had, gewoon niet gewerkt had en een uitkering aangevraagt had dan was er niets aan de hand geweest. Beetje krom of niet?
Oud 24-05-2005, 19:25
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
In wleke periode ben je NIET naar school geweest?
als je van Maart t/m September niet naar school bent geweest telt het inkomen in die periode gewoon mee.

De IBG is trouwens wel traag als ze nu pas over 2002 komen aankloppen :-s
Oud 25-05-2005, 09:15
Verwijderd
Nou, volgens mij hebben ze gegevens over die periodes gekregen ofzo. of nu pas geanalyseerd. want ik heb een heel jaar geen studiefinanciering gekregen, omdat mijn moeder te veel had verdiend dan dat ze had opgegeven ofzoiets, niks illigaals, maar daardoor werd alles stopgezet. gelukkig ben ik er niet afhankelijk van, maar toch, ze doen het maar ff ineens.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 15:51
ganralph
ganralph is offline
rustig lezen helpt misschien al wat problemen verlichten:

van ib-groep.nl
"Hoe toon ik aan dat het grootse deel van mijn loon in 2002 uit dienstbetrekking na mijn studiefinanciering is verdiend?
De beste wijze om dit aan te tonen is met loonspecificaties. Heb je die niet dan kan je ook een werkgeversverklaring laten invullen en opsturen. Deze is te downloaden op onze website, in de Kiosk. Lukt dat niet, dan kan je ook bankafschriften opsturen die bewijzen wat je wanneer hebt verdiend. "
--->zo kun je dus aantonen dat je verdient hebt terwijl je geen stufi/ov ontving, behalve wanneer:

"Ik ontvang studiefinanciering. Telt het inkomen tijdens studie-onderbreking mee?
Onderbreek je in een kalenderjaar je studiefinanciering en heb je voor en na de onderbreking studiefinanciering gehad? Dan telt het inkomen dat je tijdens de onderbreking hebt gehad wel mee voor je bijverdiensten."

"Waarom wordt mijn inkomen over 2002 pas in 2005 gecontroleerd?
We zijn inderdaad laat, maar niet te laat. We zijn bovendien afhankelijk van de gegevens van de Belastingdienst. Pas nadat een belastingjaar bij de Belastingdienst over de hele groep te controleren studenten afgerond is, kunnen wij ze ontvangen en de studenten zelf verder bevragen."

"Ik heb niet het gehele jaar 2002 studiefinanciering gehad. Jullie houden wel rekening met mijn inkomsten over het gehele jaar. Hoe zit dat? Dat is afhankelijk van het aantal maanden dat je je OV-kaart in je bezit had. Als je de kaart niet hebt ingeleverd vóór het einde van het jaar, houden we rekening met het inkomen over het gehele jaar. "

overigens, als ze die 1000 euro die volgens jou te veel is, er af trekken, zit je dan onder de grens van € 9.402,48?
er is namelijk geen verschil in boete tussen bijvoorbeeld 9500 en 200.000 euro bijverdienen. te veel is te veel. klagen over het bedrag heeft dus alleen zin, als het rond de bijverdien-grens schommelt (dit kun je bewijzen door in je bezwaarschrift je jaaropgave oid mee te sturen).

Laatst gewijzigd op 25-05-2005 om 16:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten