Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2005, 18:54
11568
11568 is offline
Ik heb een au pair baantje aangeboden gekregen [in Nederland]. Dit gaat om 5 dagen per week, weekenden vrij. In principe is het ontbijt maken voor de kinderen [2 zijn het er, van 5 en 10 en de oudste schijn ik niet naar om hoeven te kijken ], ze naar school brengen/halen [5 min. lopen] en op ze letten tot hun moeder thuis is [half 7]. Ik hoef daar niet schoon te maken, althans geen zwaar huishoudelijk werk maar de standaard dingen die ik [en de meeste jongeren lijkt me] ook thuis moet doen. + 2 uur schoonmaken bij een vriendin van die moeder per week. Als de kinderen weg zijn ben ik vrij om te gaan en staan waar ik wil.
Hiermee verdien ik in totaal €370 euro per maand, maar ik heb geen idee wat de richtlijnen zijn voor het salaris van een au pair. Ben zeventien jaar overigens.
Heeft iemand een idee of dat een normaal bedrag is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2005, 19:24
Verwijderd
Ik dacht altijd dat Au Pairs nauwelijk iets verdienen en hard moesten werken. In het buitenland (hoorde ik) krijgen ze soms alleen kost en inwoning. Je hebt echt geluk met zo'n mooi salaris!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 19:34
ekki
ekki is offline
Ik vind 370 euro per maand voor 5 dagen per week 'werk' een beetje weinig eerlijk gezegd. Krijg je ook kost en inwoning?

Je moet ook bedenken dat je niet zomaar een paar dagen weg gaan of iets dergelijks en ook geen hele dag, omdat je altijd bij die kids moet zijn.
Oud 04-06-2005, 20:20
Balance
Balance is offline
Je begint 's ochtens met het ontbijt en eindigt 's avonds om half 7. Je bent bij elkaar dus zo'n 11 à 12 uur per dag ermee bezig.

11 x 5 dagen in de week = 55 uur.
55 x 4 weken in een maand (iets meer eigenlijk) = 220

370 / 220 = 1.68
Dat is dus zo'n beetje je uurloon.

Nu heb je natuurlijk ook wel stukjes vrij tussendoor als de kinderen op school zijn, maar reken er maar op dat zo'n 5-jarige al de energie die je in die paar uurtjes bespaart na schooltijd dubbel zo hard opeist.

En je kan het natuurlijk niet maken om te kijken naar die 10-jarige, ook al zeggen de ouders dat. Een 10-jarige heeft ook aandacht nodig.
Reageren

Regels voor berichten