Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2001, 13:22
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Het is me eindelijk gelukt om het kreng over de GHz te krijgen!!! 118x8.5=1004 @ 1.7 Volt STABLE! En dat voor een cputje van net meer dan 100 gulden

heatsink: ThermalTake Chrome Orb (met Titan Silver pasta (beter dan Arctic, tenminste het lijkt beter de zijn de heatsink is eigenlijk Socket-A)
mobo: MSI 6163 PRO 440BX
ram: Infineon CAS222 64MB PC100

en de kast is zonder casefans

idle temp = 29
stress temp = 34
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2001, 13:28
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Wow! Dat heb je knap gedaan! Ik weet nog de tijden dat ik een Celeron 400 had, en hem niet hoger dan 500 kreeg! Maar jah, ik kon toen ook alleen maar de FSB verhogen!
Maar dit is wel kooooooooool!
Oud 06-11-2001, 13:36
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Ik heb ook gewoon de FSB oc-ed hoor normaal is het namelijk 8.5X66=566 (en het voltage, anders is ie niet stable, ik kan ook naar 1.9 volt gaan, en em op 1100 proberen te krijgen, maar kdenk niet dat ie dat trekt, khou sowieso niet van zo'n voltageverhogeingen (1.5@1.9)
Met citaat reageren
Oud 06-11-2001, 13:38
Verwijderd
Netjes. Mij lukte het nooit om 'm boven 8,5x112 (952) te krijgen. Ik heb echter m'n ouwe Celly 366 wel eens op 5.5x124 gekregen @ 2.3v. Het zootje liep niet stabiel. Maar wel stoer, bijna twee keer de opgegeven snelheid
Met citaat reageren
Oud 06-11-2001, 13:53
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
nare man schreef:
Netjes. Mij lukte het nooit om 'm boven 8,5x112 (952) te krijgen.
Welke koeling? Geheugen? Hoeveel volt?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2001, 16:19
Strange Dude
Strange Dude is offline
Wow. Wordt de chipset en het geheugen dan niet heet?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2001, 17:52
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Strange Dude schreef:
Wow. Wordt de chipset en het geheugen dan niet heet?
Waarom? Een 100MHz bord heeft met 112MHz absoluut geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2001, 18:44
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Waarom? Een 100MHz bord heeft met 112MHz absoluut geen probleem.

Vaak indersteunen ze dan de p3
Meestal zijn dat borden met een fbs tot 150 ofzo. dan zal hij wel een beetje warm worden maar het gaat.

Mijn 1333@1500 1,7v Hij wordt idle 38 en stressed 45. En dat al met een koelertje van 5 tientjes. En stabele as a rock.

Oud 07-11-2001, 01:13
Verwijderd
netjes *!*

ik ga nog een gooi wagen binnenkort voor 10x133 ipv 10x100 met m'n Thunderbird AXIA.. core voltage op 2v, .25v meer dan normaal..

mocht 't kreng dan nog niet willen, gooi ik er een Alpha 8045 tegenaan.. met een Delta HP..
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 10:25
Verwijderd
Citaat:
The twe@ker schreef:
Meestal zijn dat borden met een fbs tot 150 ofzo. dan zal hij wel een beetje warm worden maar het gaat.
Dus niet

Ik gebruikte die processoren op een Abit ZM-6 plankje (Intel 440ZX, socket-370). Dat ding ondersteunde vanaf 100 FSB's van 105, 112, 124 en 133 (de laatste twee zowel op 1/3 als 1/4 PCI)...dat was dus alleen voor Celerons. Bordje werd ook helemaal niet warm ofzo, liep perfect.

PS Kornguy: ik gebruikte een Computernerd FACMX2B, CAS2 PC100 Infineon(Siemens) en een voltage van 1.7v

Het ding liep gewoon niet lekker. Op die snelheid had-ie ook al kuren...met BurnInTest gaf-ie geen errors, maar als je UT of Max Payne speelde crashte-ie ook vrij vaak...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 11:09
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

ik ga nog een gooi wagen binnenkort voor 10x133 ipv 10x100 met m'n Thunderbird AXIA.. core voltage op 2v, .25v meer dan normaal..
Damn. Je hebt neem ik aan je systeem zo ingesteld hebt dattie meteen platgaat als je CPU boven de 70 graden komt hoop ik?

Dan nog kunnen we ene pool houden. Wedden of 'ie wel of niet doorfikt. Ik ga voor wel
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 11:11
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
The twe@ker schreef:

Hij had het over het geheugen en de chipset. En natuurlijk worden die warm, dat doen ze ook op 100MHz wel. Maar 112 MHz is ruim binnen de specs, dus het geheugen en de chipset zullen absoluut niet heet worden.

CPU is een ander verhaal, die wordt WEL overgeklokt.

Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 19:30
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Volgende stap = waterkoeling en peltier op chipset, ik heb al koelblok voor celeron en peltier op de 440 wordt gekoeld door de Chrome Orb

die fsb krijg ik nog wel hoger, ik ga es wat knutselen ermee kvin het wel leuk om die celeron nog meer op te voeren
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 22:41
Strange Dude
Strange Dude is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Damn. Je hebt neem ik aan je systeem zo ingesteld hebt dattie meteen platgaat als je CPU boven de 70 graden komt hoop ik?

Dan nog kunnen we ene pool houden. Wedden of 'ie wel of niet doorfikt. Ik ga voor wel
Mwa, zó makkelijk fikt een Tbird nu ook weer niet door... Hoewel ik niet denk dat 'ie het houd. Maar dan doet 'ie gewoon niks.

Als een CPU te warm wordt loopt de PC vast. Als hij véél te warm wordt komt er rook vanaf, maar dat gebeurt eigenlijk alleen maar bij een kapotte koeler of abnormaal hoge voltages. 2V is te hoog normaal gesproken, maar niet abnormaal.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 13:44
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Strange Dude schreef:

Als een CPU te warm wordt loopt de PC vast. Als hij véél te warm wordt komt er rook vanaf, maar dat gebeurt eigenlijk alleen maar bij een kapotte koeler of abnormaal hoge voltages. 2V is te hoog normaal gesproken, maar niet abnormaal.
Op zich is het niet abnormaal. Maar bij een verhoging van het voltage stijgt de warmteontwikkeling exponentieel. En bij een verhoging van de bussnelheid idem geloof ik.

Exponentieel * Exponentieel = vrij veel En dat rijmt
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 14:02
Strange Dude
Strange Dude is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Op zich is het niet abnormaal. Maar bij een verhoging van het voltage stijgt de warmteontwikkeling exponentieel. En bij een verhoging van de bussnelheid idem geloof ik.

Exponentieel * Exponentieel = vrij veel En dat rijmt
Voltage wel ja, maar dan nog is .25V omhoog op de 1.75 niet _zo_ veel (niet om rook te creëren iig). Bij bussnelheid is het echter lineair hoor.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 15:00
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Strange Dude schreef:

Voltage wel ja, maar dan nog is .25V omhoog op de 1.75 niet _zo_ veel (niet om rook te creëren iig). Bij bussnelheid is het echter lineair hoor.
Rook creeren is echt niet nodig hoor. Een simpele transistor die gewoon doorslaat is al genoeg om een CPU voorgoed te vernielen, en je hoeft het nieteens snel door te hebben. Zover pushen van CPUs doe je dus alleen maar als je geld teveel hebt
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 17:19
ick
ick is offline
ik denk dat je nie gelijk naar 1333 moet dobb.... denk dat je beter eerst op de 1200 moet hagen.... hij boot toch niet op 1333? als die niet eens boot betekent 't dattie te weinig stroom heeft, ALTIJD, probeer 'm op 2 volt eens op 1200 te pushen?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 18:40
S
S is offline
Citaat:
ick schreef:
supersign

He, dit is misschien niet de goede plek om het te vragen, maar hoe kom je eiglijk aan een supersign?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 21:02
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
ick schreef:
ik denk dat je nie gelijk naar 1333 moet dobb.... denk dat je beter eerst op de 1200 moet hagen.... hij boot toch niet op 1333? als die niet eens boot betekent 't dattie te weinig stroom heeft, ALTIJD, probeer 'm op 2 volt eens op 1200 te pushen?

Halo als je hem zo hoog wilt doen met luchtkoeling kan dat wel eens het einde zijn ervan. Maar de voltage met je ook langzaam verhogen. met luchtkoeling zal ik niet boven de 1,9/2,0vcore komen. Meestal help het ook wel als je de voltage van de clockgeneretor opschroeven. De naam van die switch weet ik zo niet meer.

Oud 08-11-2001, 21:27
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
The twe@ker schreef:

Halo als je hem zo hoog wilt doen met luchtkoeling kan dat wel eens het einde zijn ervan. Maar de voltage met je ook langzaam verhogen. met luchtkoeling zal ik niet boven de 1,9/2,0vcore komen. Meestal help het ook wel als je de voltage van de clockgeneretor opschroeven. De naam van die switch weet ik zo niet meer.
Euh? Wat heeft het voltage van het kristal opschroeven in hemelsnaam voor nut? Dat ding levert echt wel de juiste frequenties af.

Met citaat reageren
Oud 09-11-2001, 15:43
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Euh? Wat heeft het voltage van het kristal opschroeven in hemelsnaam voor nut? Dat ding levert echt wel de juiste frequenties af.

Je hebt dan meer kans op stabiliteit. Als je alles sneller laat lopen heeft het ook wat meer stroom nodig.

Ik dacht dat jij dat wel zou weten.

Oud 09-11-2001, 16:55
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
The twe@ker schreef:
Je hebt dan meer kans op stabiliteit. Als je alles sneller laat lopen heeft het ook wat meer stroom nodig.

Ik dacht dat jij dat wel zou weten.
Hehehe. Jezus wat een onzin. Een bord dat 133MHz kan leveren heeft echt niet meer stroom nodig, dat is complete bullshit. Je zit precies binnen de specs.

Komt nog eens bij dat die kristallen een frequentie van een GHz ofzo leveren, en deze frequentie wordt dan afhankelijk van de intellingen omlaag gedeelt.

"Ik dacht dat jij dat wel zou weten."

Jezus. Arrogante lul. Je hebt er duidelijk geen flauw idee van hoe zo'n kristal werkt.

Met citaat reageren
Oud 09-11-2001, 19:38
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Hehehe. Jezus wat een onzin. Een bord dat 133MHz kan leveren heeft echt niet meer stroom nodig, dat is complete bullshit. Je zit precies binnen de specs.

Komt nog eens bij dat die kristallen een frequentie van een GHz ofzo leveren, en deze frequentie wordt dan afhankelijk van de intellingen omlaag gedeelt.

"Ik dacht dat jij dat wel zou weten."

Jezus. Arrogante lul. Je hebt er duidelijk geen flauw idee van hoe zo'n kristal werkt.

Ga maar eens met een bus van 160 of 170 fbs werken wedden dat het dan werkt.
Oud 09-11-2001, 20:39
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
The twe@ker schreef:
Ga maar eens met een bus van 160 of 170 fbs werken wedden dat het dan werkt.
Een bus van xxx fbs? Je kent de termen kennelijk ook al niet.

Faker.

Een kristal reageert helemaal niet op verschillende voltages. De frequentie blijft constant, welke voltage en frequentie ook geleverd worden. Dat is het hele nut van het kristal.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2001, 23:39
Verwijderd
Citaat:
ick schreef:
mwah, het is een AXIA-core, en m'n PCI-devider wordt netjes aangepast (en dát is wat ik wil, alleen de processor/geheugenbus overclocken, *niet* de rest van de apparatuur)..

overigens, hij draait perfect op 11, 12 en zelfs 13 x 100.. maar dat is geen brute winst, dat tikt niet aan..

maar morgen de grote dag, ik schroef 't voltage op 2.00 zo nodig 2.05, m'n bigass koeling aan, en gaan met die klotezooi.. als ik alle berichten moet geloven mag ik wat verwachten van deze stepping; dus dat zal-ie weten ook..

anyway, tot nu toe bootte hij perfect op 10x133, maar in Windows was het gelijk einde verhaal met de core op 1.95v..

en als ik 'm frituur, plof ik er gewoon een 133FSB (266DDR) processor in.. 't geheugen heb ik toch al..

Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 16:00
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Een bus van xxx fbs? Je kent de termen kennelijk ook al niet.

Faker.

Een kristal reageert helemaal niet op verschillende voltages. De frequentie blijft constant, welke voltage en frequentie ook geleverd worden. Dat is het hele nut van het kristal.

Ik bedoel daar de bussnleheid. Die term wordt veel gebruikt. En het fbs is de heoveelheid.
Dacht je dat ik dat nog niet wist.
Oud 12-11-2001, 16:51
Verwijderd
Citaat:
The twe@ker schreef:
Ik bedoel daar de bussnleheid. Die term wordt veel gebruikt. En het fbs is de heoveelheid.
Het is fsb, niet fbs.

Citaat:
Dacht je dat ik dat nog niet wist.
Tuurlijk weet je het

[Dit bericht is aangepast door pinwing (12-11-2001).]
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 13:37
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
pinwing schreef:
Tuurlijk weet je het

Het is fsb, niet fbs.
[Dit bericht is aangepast door pinwing (12-11-2001).]
Ik bedoel dat, sorry dat ik wat cijfers door elkaar heen haalt.
Oud 13-11-2001, 16:42
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
The twe@ker schreef:
Ten eerste is het FSB, staat voor Front Side Bus. Ten tweede wordt de FSB-snelheid gemeten in MHz. De FSB-snelheid is dus bijvoorbeeld 100 MHz.

Je kent de termen niet eens, zit dus alsjeblieft niet zo te lullen.

Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 23:12
Anonymous Beauty
Anonymous Beauty is offline
Chimera heeft gelijk, er wordt inderdaad wat afgeswanst hier.

Een TB 1000B zou prima op 1333Mhz moeten kunnen draaien aangezien de core(stepping) van de 1333 dezelfde is. Als je een 133Mhz bord hebt (zul je wel hebben) dan trekt 'ie dat gerust, het i/o voltage hoeft niet omhoog, en PCI AGP IDE etc blijven op dezelfde snelheid.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten