Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2005, 18:35
Faerie
Faerie is offline
Hallo!

Ik heb de laatste tijd heel snel vet haar...als ik het nu bijvoorbeeld zou wassen zou het morgen exact op hetzelfde
tijdstip weer vet zijn. Echt niet leuk dus! En iedere dag in de douche gaan is ook weer niet goed voor je haar...
Ik was mijn haar altijd 2x achter elkaar en ik masseer het heel goed in, maar dan toch heb ik nog geen fris gevoel in mijn haar (gebruik Andrelon).

Weten jullie misschien wat ik hier aan kan doen!?

Bvd!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 18:37
Retteketet
Retteketet is offline
Het klinkt misschien een beetje suf, maar het kan ook gewoon de leeftijd zijn. toen ik rond de 15 jaar was had ik dat ook, net als bijvoorbeeld altijd koude handen. Misschien moet je het niet twee keer wassen? en zo min mogelijk er aan zitten? Ik weet ook niet zo goed wat je er verder aan kan doen verder.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 18:39
Verwijderd
Je kunt het juist beter niet goed in masseren, dan stimuleer je talgkliertjes in je hoofdhuid en die maken je haar snel vet (oid). Dat is iig wat ik ooit gelezen heb en sinds ik het minder in masseer, heb ik ook minder snel vet haar. Het is ook beter het niet al te vaak te wassen, ook omdat het dan sneller vet schijnt te worden.

Mbt het frisse gevoel: misschien andere shampoo gebruiken? (Of die "frisse" van Andrelon (met mint bv.).) Zelf gebruik ik eigenlijk altijd Herbal Essence (misschien verkeerd geschreven, maar je snapt het vast wel ), die bevalt erg goed.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 18:40
Faerie
Faerie is offline
Ja, dat zou best kunnen.
Heb ook van iemand gehoord dat je juist niet zo veel moet inmasseren omdat de talgklieren ofzo dan juist extra worden gestimuleerd?
Maar ik zie dit toch niet bij andere mensen, en het is eigenlijk ook maar sinds kort omdat ik mijn haar toen meer begon te wassen (2x dus).
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 18:41
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-05-2005 @ 19:39 :
Je kunt het juist beter niet goed in masseren, dan stimuleer je talgkliertjes in je hoofdhuid en die maken je haar snel vet (oid). Dat is iig wat ik ooit gelezen heb en sinds ik het minder in masseer, heb ik ook minder snel vet haar. Het is ook beter het niet al te vaak te wassen, ook omdat het dan sneller vet schijnt te worden.

Mbt het frisse gevoel: misschien andere shampoo gebruiken? (Of die "frisse" van Andrelon (met mint bv.).) Zelf gebruik ik eigenlijk altijd Herbal Essence (misschien verkeerd geschreven, maar je snapt het vast wel ), die bevalt erg goed.
Ja
Ik zal het eens proberen, maar dan komt de shampoo toch niet helemaal tot diep in je haar zeg maar?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Snoopy249 schreef op 30-05-2005 @ 19:40 :
Maar ik zie dit toch niet bij andere mensen
Misschien dat zij het minder inmasseren? Zien andere mensen het bij jou ook? Dat zou ik ze ook eens vragen. Je merkt het zelf vaak eerder dan anderen.

Citaat:
en het is eigenlijk ook maar sinds kort omdat ik mijn haar toen meer begon te wassen (2x dus).
Dan stop je daar mee?

Hoe vaak was je was je het twee keer? Dat lijkt me meer uit maken eigenlijk... Maar ik denk dat het sowieso meer aan dat inmasseren ligt dan aan wat anders eigenlijk (maar dat kan ik natuurlijk fout hebben ).
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Snoopy249 schreef op 30-05-2005 @ 19:41 :
Ja
Ik zal het eens proberen, maar dan komt de shampoo toch niet helemaal tot diep in je haar zeg maar?
Hoe bedoel je? Tot aan je hoofdhuid? Ligt er aan...je kunt het gewoon overal goed insmeren, dan komt het best wel overal (je zult misschien een stukje missen, maar dat doe je altijd). Ik denk niet dat het inmasseren zo heel veel meer effect heeft, enkel dat je haar snel vet wordt. Dat is iig mijn ervaring.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 18:44
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-05-2005 @ 19:42 :
Misschien dat zij het minder inmasseren? Zien andere mensen het bij jou ook? Dat zou ik ze ook eens vragen. Je merkt het zelf vaak eerder dan anderen.

Dan stop je daar mee?

Hoe vaak was je was je het twee keer? Dat lijkt me meer uit maken eigenlijk... Maar ik denk dat het sowieso meer aan dat inmasseren ligt dan aan wat anders eigenlijk (maar dat kan ik natuurlijk fout hebben ).
Nou als ik vet haar heb doe ik dat in een staart, dan zie je het niet

Ik was het iedere keer 2x eigenlijk. Maar daar ga ik nu dan inderdaad maar mee stoppen en minder inmasseren.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 18:45
nijmegenaar
nijmegenaar is offline
2 x wassen lijkt me overdreven. ik heb ook gehoord dat masseren de talgklieren stimuleren. Ook heet water zorgt voor meer talg, je huid beschermt je daarvoor d.m.v. talg.

Hormonen kunnen ook een oorzaak zijn van vet haar pubertijd/adolecentie.

kortom: 1 x wassen = genoeg
met lauw water uitspoelen (en goed uitspoelen)
leeftijd?

succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 18:46
Freestyler*
Freestyler* is offline
zachte schampoo gebruiken
(bijvoorbeeld voor gekleurd haar)
lauw water gebruiken
en juist weinig inmasseren

waarom was je het eigenlijk twee keer?
zou ik ook niet doen

en voor de rest gewenning
Oud 30-05-2005, 19:40
Verwijderd
Had ik ook toen ik een jaar of 15 was (volgens mij ligt 't ook echt aan de leeftijd). Ik ben toen duurdere shampoo gaan gebruiken (daarvoor gebruikte ik goedkoop spul) tegen vet haar, en ik ben 't om de dag gaan wassen. Niet inmasseren (wel je haar, maar niet op je hoofd) dat werkt al heel goed. Ook niet te veel borstelen/kammen en niet te veel aan je haar zitten. Dat heeft goed geholpen. Nu merk ik dat mijn haar eigenlijk veel minder snel vettig wordt, en alle shampoos zijn goed.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 20:28
Faerie
Faerie is offline
@ Freestyler*: Een vriendin zei tegen me dat ik mijn haar dan maar 2x moest wassen & goed inmasseren haha. Van haar neem ik dus ook geen adviezen meer aan

@ Andijvie, welke dure shampoo bijvoorbeeld? Heb zelf een tijdje Fructis gehad en die werkten wel heel goed, maar mijn moeder vind dat vaak te duur allemaal
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Snoopy249 schreef op 30-05-2005 @ 21:28 :
@ Freestyler*: Een vriendin zei tegen me dat ik mijn haar dan maar 2x moest wassen & goed inmasseren haha. Van haar neem ik dus ook geen adviezen meer aan

@ Andijvie, welke dure shampoo bijvoorbeeld? Heb zelf een tijdje Fructis gehad en die werkten wel heel goed, maar mijn moeder vind dat vaak te duur allemaal
Ik heb zelf Fructis Mja, is inderdaad niet goedkoop. Misschien kan je eens zoeken naar een goedkope shampoo waar expliciet op staat dat het tegen (of voor ) vet haar is. Soms helpt wisselen van shampoo sowieso al.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 21:55
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 30-05-2005 @ 22:51 :
Soms helpt wisselen van shampoo sowieso al.
bijna vergeten, dat heeft een kapster mij ook verteld namelijk
de hele tijd dezelfde shampoo is niet zo goed
Oud 30-05-2005, 22:12
Verwijderd
- Koop eens een andere shampoo, bijvoorbeeld Fructis of bijv. Kruidvat huismerk of iets dergelijks, dat is niet minder goed dan Andrélon.
- Was je haren slechts om de andere dag met shampoo en de andere dag met water, het is even doorbijten omdat je haar dan heel vet wordt, maar zo wordt je talgproductie afgeremd.
- Masseer de shampoo niet in! Probeer de hoofdhuid niet te veel (indirect) aan te raken bij het wassen van je haar, dat stimuleert namelijk de talgproductie!
- Bouw na een paar weken dit soort dingen te hebben gedaan het wassen van je haar af, was het slechts om de twee dagen met shampoo.

Ik heb er zelf ook heel lang last van gehad, bij mij werkten deze dingen wel... Wat bij mij trouwens ook helpt, is niet te veel shampoo gebruiken. Vaak doe ik er tijdens het insmeren van de shampoo steeds een paar 'druppels' shampoo bij, net zo lang tot het een heel klein beetje gaat schuimen en dan stop ik met shampoo toevoegen, zo voorkom je ook dat je veel talg wegwast. Tegenwoordig kan ik m'n haar rustig een paar dagen niet wassen, het zou heel goed kunnen dat het iets met geslachtshormonen te maken heeft, maar je 'wasgedrag' speelt zeker een grote rol.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 22:33
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
perseus schreef op 30-05-2005 @ 23:12 :
-
Hey dankjewel! (iedereen trouwens)

Heb trouwens ook ergens gelezen dat je de shampoo vantevoren in een bakje of bekertje doet oid en er dan water bij doet. Zal ik ook eens proberen
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 09:41
Verwijderd
lees dit verhaal maar eens http://www.zuinigst.nl/html/zonder_zeep.html

ik was mijn haar ongeveer 2 keer per week. ik heb het een tijd vaker gedaan, maar ik merkte dat mijn haar er alleen maar vetter van werd en als gevolg daarvan ging ik weer mijn haar vaker wassen en werd het weer sneller vet. toen ik het weer ging afbouwen werd het minder vet

offtopic verder ben ik zelf nog opzoek naar een goede antiroosshampoo of tips. ik vermijd al het masseren van mijn hoofdhuid of mijn haar met de handdoek (m.n. bovenop mijn hoofd) hard droog te wrijven.

ik had eerst gewone kruidvatshampoo en toen werd de roos toch wel redelijk erg, toen ben ik overgestopt op fructis antiroos en toen werd het niet echt minder, toen weer terug naar de kruidvat maar toen was het ineens stukken erger en toen heb ik gewone shampoo van palmolive (dacht ik) gekocht en nu is het niet meer zo erg als eerst maar nog wel redelijk aanwezig (en ik vind het er heel vies uitzien )
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten