Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2005, 14:48
Verwijderd
ja ik snap niks van een computer dus...

ik heb windows 98 en weet iemand miss hoe ik dat groene achter de letters onder de pictogrammen transparant kan maken of zoow....

ff een printscreen ervan gemaakt. hij is lekker onduidelijk maar daar kan ik niet zo veel aan doen. hoop dat jullie het snappen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2005, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Super Eend schreef op 20-05-2005 @ 15:48 :
ja ik snap niks van een computer dus...

ik heb windows 98 en weet iemand miss hoe ik dat groene achter de letters onder de pictogrammen transparant kan maken of zoow....

ff een printscreen ervan gemaakt. hij is lekker onduidelijk maar daar kan ik niet zo veel aan doen. hoop dat jullie het snappen
[afbeelding]
in 98 en 98SE is het volgensmij nog niet mogenlijk.. t enige wat je kan doen is de kleur ongeveer op de achtergrond aanpassen..
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 17:07
ILUsion
ILUsion is offline
In windows 9x is het niet direct mogelijk, maar er bestaan daarvoor wel oplossingen, dacht ik.

http://www.google.com/search?q=windo...ns+transparent
geeft al prijs bij de eerste hit ( http://www.annoyances.org/exec/show/article02-137 )
Oud 20-05-2005, 21:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik dacht dat als je de kleur van de balken enzo wijzigt dat dat dan mee verandert.
Oud 21-05-2005, 09:10
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 20-05-2005 @ 22:21 :
Ik dacht dat als je de kleur van de balken enzo wijzigt dat dat dan mee verandert.
Dat is inderdaad zo, maar zoals je zelf al aangeeft veranderen de kleuren van de balken dan ook en dat zal ze misschien niet willen. De kleur van de achtergrond valt geoon in te stellen bij de instellingen van het beeldscherm > vormgeving > en dan in het onderste vakje 'bureaublad' kiezen en daarvan de kleur veranderen (geloof ik, het is al lang geleden dat ik nog op een 9x-machien zat). Maar dat is nog steeds geen transparantie en de site die ik gaf zou dat wel beloven.
Oud 21-05-2005, 10:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Uhm, toch niet de kleuren van de balken maar de kleur van je achtergrond volgens mij Ik heb dit miljoen keer gedaan en weet wel zeker dat dat zo werkt. En volgens mij zijn ze dus niet transparant te maken. Je kunt hooguit een kleurtje kiezen die bij je achtergrond past.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 21-05-2005 @ 11:58 :
Uhm, toch niet de kleuren van de balken maar de kleur van je achtergrond volgens mij Ik heb dit miljoen keer gedaan en weet wel zeker dat dat zo werkt. En volgens mij zijn ze dus niet transparant te maken. Je kunt hooguit een kleurtje kiezen die bij je achtergrond past.
ja ik geloof inmiddels ook wel dat ze niet transparant te maken zijn maar ach, dan maar anders
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 06:53
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Super Eend schreef op 22-05-2005 @ 22:00 :
ja ik geloof inmiddels ook wel dat ze niet transparant te maken zijn maar ach, dan maar anders
En heb je die site die ik hierboven gegeven heb al geprobeerd ??? Blijkbaar moet het toch wel gaan, alleen zit het niet in Windows zelf (en ik heb (dacht ik, is ook al weer jaren terug) al systemen gezien met Windows 9x waar de die kadertjes er niet waren).
Oud 23-05-2005, 19:32
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 23-05-2005 @ 07:53 :
En heb je die site die ik hierboven gegeven heb al geprobeerd ??? Blijkbaar moet het toch wel gaan, alleen zit het niet in Windows zelf (en ik heb (dacht ik, is ook al weer jaren terug) al systemen gezien met Windows 9x waar de die kadertjes er niet waren).
nee hij zegt dat paint ( ) het bestand niet kan openen
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 06:56
ILUsion
ILUsion is offline
En met dit programma: http://www.cursorarts.com/ca_ai_d.html

De features zijn degene die ik hoogstwaarschijnlijk jaren geleden ergens zag (dus met die doorzichtige achtergrondkleur), misschien werkt dit wel bij jou?
Oud 24-05-2005, 11:33
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 24-05-2005 @ 07:56 :
En met dit programma: http://www.cursorarts.com/ca_ai_d.html

De features zijn degene die ik hoogstwaarschijnlijk jaren geleden ergens zag (dus met die doorzichtige achtergrondkleur), misschien werkt dit wel bij jou?
welke van de 23 links moet ik downloaden
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 15:46
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Super Eend schreef op 24-05-2005 @ 12:33 :
welke van de 23 links moet ik downloaden
Een van de drie middelste, natuurlijk (hangt van je smaak af: voor jou dus best een van de bovenste twee).
Dus:
Citaat:
# Download ActivIcons (version 3.33) from the Simtel.net Archive's Worldwide Mirrors (self-extracting .exe)
# Download ActivIcons (version 3.33) from the Winsite.com Archive (self-extracting .exe)
# Download ActivIcons (version 3.33) from CursorArts (.zip compressed archive)
Offtopic: Anderzijds: heb je echt de moeite gedaan om alle links te tellen? Dan moet ik je vertellen dat ik er 31 telde

Na op de links te klikken, zul je waarschijnlijk nog wel ergens op "Download" of "Download Now" ofzo moeten klikken
Oud 25-05-2005, 10:35
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 24-05-2005 @ 16:46 :
Een van de drie middelste, natuurlijk (hangt van je smaak af: voor jou dus best een van de bovenste twee).
Dus:

Offtopic: Anderzijds: heb je echt de moeite gedaan om alle links te tellen? Dan moet ik je vertellen dat ik er 31 telde

Na op de links te klikken, zul je waarschijnlijk nog wel ergens op "Download" of "Download Now" ofzo moeten klikken
om eerlijk te zijn, ik snap er geen biet van ik laat het wel gewoon zo, maar ik krijg het niet voor elkaar in ieder geval bedankt voor de moeite

en nee ik heb die links niet geteld.... ik zeg standaard 23
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 17:34
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Super Eend schreef op 25-05-2005 @ 11:35 :
om eerlijk te zijn, ik snap er geen biet van ik laat het wel gewoon zo, maar ik krijg het niet voor elkaar in ieder geval bedankt voor de moeite

en nee ik heb die links niet geteld.... ik zeg standaard 23
Tja, ik heb hier niet direct een W98-pc geïnstalleerd staan, anders zou ik het wel eventjes voor je willen uitzoeken (maar dat programma was een van de resultaten van Google). Eventueel kun je mijn link naar Google in mijn eerste post uitproberen.
Oud 30-05-2005, 15:42
Gambokkur
Gambokkur is offline
zoveel moeite voor zoiets onnozels.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 18:26
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Gambokkur schreef op 30-05-2005 @ 16:42 :
zoveel moeite voor zoiets onnozels.
zo'n domme up voor zo'n onnozele opmerking bedoel je zeker