Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2005, 23:07
MTpower
MTpower is offline
Het valt me op dat veel forummers hier voor bijna alles naar de dokter willen gaan, dit kan er ook aan liggen dat ik zelf eigenlijk nooit naar de dokter ga omdat ik altijd zoiets heb van: Het zal wel niets ernstigs zijn, gaat wel weer over.

Nu is mijn vraag:
Ga jij snel naar de dokter als je iets hebt?
+
Waarom wel/niet?

Voel je je prettig bij het feit dat een mens, die ook fouten kan maken, er naar gekeken heeft?
Heb je net als ik iets vaak het idee dat het gewoon niets ernstigs is?

Tell me!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 23:08
Tiño
Tiño is offline
ga idd ook zelden naar de dokter, dingen gaan snel over en je gezonde verstand kan je ook helpen.

Zo'n dokter heeft veel belangrijkere dingen te doen.
Oud 29-05-2005, 23:34
Freestyler*
Freestyler* is offline
neehoor bah dokter
wil ie bloed gaan prikken enzo
hartslag meten
niks voor mij

ik ga alleen als ik neerval
wat overigens wel een paar keer voorgekomen is
Oud 30-05-2005, 00:56
Verwijderd
Ik ga niet graag en dus ook niet vaak naar de dokter, alleen als er iets ernstigs is, of als ik zelf inschat dat iets ernstig is. Ik voel me wel beter als ik met een dokter over mijn klachten heb gepraat.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 02:09
Verwijderd
Nee, ik ga niet vaak naar de dokter. Dat komt omdat ik mijn eigen lichaam heel goed ken. Ik weet wanneer iets serieus is en ik weet ook voor welke verschijnselen ik welke medicatie nodig heb, dus dat gaat altijd via de (geautomatiseerde) receptenlijn.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 06:47
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik ga echt bijna nooit naar de dokter. Alleen om de zoveel maanden naar de sportarts, maar dat is ter controle.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 07:11
GetchaGood
GetchaGood is offline
Laatst ben ik naar de dokter geweest omdat ik een keel ontsteking en oog onsteking had. Dat was de eerste keer in 3 jaaar weer denk ik.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 07:11
nijmegenaar
nijmegenaar is offline
Ik ga naar de dokter als ik me zorgen maak. Meestal is het mijn omgeving die zegt dat ik even naar de dokter moet gaan (of via internet) Het valt me wel op dat ik vaker naar de dokter ga als een paar jaar geleden. Toen was er geen internet en kon ik het kwaaltje dat ik op dat moment had niet opzoeken. Toen maakte ik me er niet zo druk over.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 08:16
jet
jet is offline
ik kom heel vaak bij de dokter voor mn astma, en dan vraag ik meestal het ook gewoon als ik iets anders heb.. maar voor andere dingen ga ik nooit apart, 'omdat ik al zo vaak ga'

ach ik heb wel een goeie band met hem
Oud 30-05-2005, 08:59
Verwijderd
Ik ga zelden. Maar ik heb ook zelden ergens last van.
(Wel soms van kleine dingetjes, maar dat duurt nooit langer dan een halve dag. )

Laatst gewijzigd op 30-05-2005 om 10:09.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 09:27
Mara
Mara is offline
Ik ga alleen als ik 't echt niet vertrouw, of als ik er al een lange tijd last van heb.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 09:34
dead person
dead person is offline
Ik ga ook niet echt vaak, terwijl ik wel vaak last heb van "dingetjes"

Wil niet gaan, omdat ik dan zo een gevoel krijg dat ik me aanstel of te vaak langs gaat ofzo en dat terwijl het toch wel vaak nodig is
Oud 30-05-2005, 11:54
FrantiC
FrantiC is offline
ik ga echt niet iedere keer als ik last van mn knie heb ofzo naar de dokter.. als het langer dan bijv. 2 weken duurt zal ik ns verder informeren.. anders blijf ik naar die kerol gaan.

ik snap het ook nooit zo als mensen naar de dokter gaan als ze een weekje hoesten ofzo... de laaste keer dat ik voor hoesten naar de dokter ging duurde het al drie maanden.. (vastzittende hoest die niet over ging met hoestdrank enzo)
Oud 30-05-2005, 12:22
squat
squat is offline
Ik nooit. Ik heb ook eigenlijk nooit wat om mee naar de dokter te gaan. Laatst was om te kijken of er geen botten waren gebroken in mijn hand/pols nadat ik gevallen was. Voor de duidelijkheid: hand kon ik niet meer bewegen, was paars en opgezwollen tot tweemaal normale proporties. Het was alleen gekneusd.

Laatst gewijzigd op 30-05-2005 om 12:30.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 12:28
Verwijderd
Ik ben ongeveer een wandelend wrak dus kom er wel vaak. Nu ik in het ziekenhuis onder behandeling ben wel minder.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 13:10
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik ga best wel vaak. Sowieso elk jaar paar keer naar het ziekenhuis en dan ook nog af en toe naar de huisarts. Ach ja, je moet wat he, als je bijna elke week een paar dagen ziek bent.
Oud 30-05-2005, 13:13
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 30-05-2005 @ 14:10 :
Ik ga best wel vaak. Sowieso elk jaar paar keer naar het ziekenhuis en dan ook nog af en toe naar de huisarts. Ach ja, je moet wat he, als je bijna elke week een paar dagen ziek bent.
Elke week een paar dagen ziek??
Dat lijkt me meer iets mentaals dan, het is bijna onmogelijk zovaak ziek te zijn
Ik heb een een aantal jaar geleden ook gehad dat ik elke week wel ziek was, maar dat bleek mentaal te zijn
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 13:21
Verwijderd
Het valt mij ook op dat hier veel mensen snel zeggen naar de dokter te gaan. Ik vind dit echt overdreven, en ik ga dus ook NIET vaak naar de dokter toe.

Helemaal overdreven; toen de huisartsen staakte, waren er serieus mensen die naar de eerste hulp gingen omdat ze verkouden waren Sorry hoor, maar dat vind ik echt TE erg.

Soms vind ik echt dat mensen zich erg snel aanstellen. Bijvoorbeeld mensen die voor elke blaasontsteking naar de dokter gaan, pfft...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 13:25
Ieke
Ieke is offline
Mijn vader is huisarts en mijn moeder verpleegkundige dus dat ligt wat moeilijker Ik ben in mijn hele leven geloof ik nog nooit op een normale manier naar een dokter geweest. Zelfs na een operatie (na een breuk) kwam die ortopheet (goede vriend van mijn ouders) gewoon de controle bij mij thuis doen, hij moest toch nog iets anders met mijn vader regelen.
Naja, als ik iets heb zit ik meteen bij een dokter dus
Oud 30-05-2005, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 30-05-2005 @ 14:25 :
Mijn vader is huisarts en mijn moeder verpleegkundige dus dat ligt wat moeilijker Ik ben in mijn hele leven geloof ik nog nooit op een normale manier naar een dokter geweest. Zelfs na een operatie (na een breuk) kwam die ortopheet (goede vriend van mijn ouders) gewoon de controle bij mij thuis doen, hij moest toch nog iets anders met mijn vader regelen.
Naja, als ik iets heb zit ik meteen bij een dokter dus
Sta je wel ingeschreven bij een (andere) huisarts? Als je nu iets 'intiems' hebt dan ga je toch niet naar je vader? Of zie ik dat verkeerd
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 13:36
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
MTpower schreef op 30-05-2005 @ 14:13 :
Dat lijkt me meer iets mentaals dan, het is bijna onmogelijk zovaak ziek te zijn
Ik heb een een aantal jaar geleden ook gehad dat ik elke week wel ziek was, maar dat bleek mentaal te zijn
Njah, ik ben een geval apart, heb spina bifida, dus dat ligt allemaal iets anders.
Oud 30-05-2005, 13:36
June bug
June bug is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 30-05-2005 @ 14:21 :
Bijvoorbeeld mensen die voor elke blaasontsteking naar de dokter gaan, pfft...
Voor antibiotica moet je toch echt een recept hebben hoor.

Nee, ik ga ook niet snel naar de dokter. Ben de laatste tijd wel regelmatig geweest, maar het was ook iedere keer echt nodig. (mentale probleempjes, al 3 maanden lang rode uitslag rond mijn ogen, zulke dingen). Ik heb ook echt een hekel aan mijn huisarts, hij probeert je altijd zo snel mogelijk weer naar buiten te werken en hij doet ook geen moeite om dat te verbergen. Erg irritant.
Oud 30-05-2005, 13:39
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 30-05-2005 @ 14:21 :

Soms vind ik echt dat mensen zich erg snel aanstellen. Bijvoorbeeld mensen die voor elke blaasontsteking naar de dokter gaan, pfft...
Nee.. Dom door blijven lopen met een blaasontsteking, dát is slim Gaan je nieren naar de klote, omdat je te beroerd was om even wat urine te laten testen.
Oud 30-05-2005, 13:45
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
bugge schreef op 30-05-2005 @ 14:33 :
Sta je wel ingeschreven bij een (andere) huisarts? Als je nu iets 'intiems' hebt dan ga je toch niet naar je vader? Of zie ik dat verkeerd
Nee. Ik moet er juist niet aan denken naar de andere huisarts uit het dorp te gaan. Nu woon ik dan wel in Rotterdam, maar makkelijk is het niet echt om een huisarts hier te krijgen. Eigenlijk heb ik er niet zo'n probleem mee, maar dat komt ook wel omdat mijn ouders zelf ook redelijke ideeën hebben van de tijd tegenwoordig. (Ze vinden het juist erg als er weer meisjes komen die weer voor de morning after pil komen omdat die ouders helemaal niks willen weten)
Iig heb ik er tot nu toe geen problemen mee gehad, we zullen wel zien. (maar heb dan ook nog weinig echt intieme zaken gehad)
Oud 30-05-2005, 14:10
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 30-05-2005 @ 14:39 :
Nee.. Dom door blijven lopen met een blaasontsteking, dát is slim Gaan je nieren naar de klote, omdat je te beroerd was om even wat urine te laten testen.
Precies. En wat een blaasontsteking betreft hoef ik helemaal niet naar de huisarts, ik bel gewoon op dat ik een blaasontsteking heb en een kuurtje wil
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 14:16
Verwijderd
Ik vind juist dat het wel mee valt met de forummers die 'voor bijna alles naar de dokter gaan'.

Zelf ga ik niet echt heel vaak naar de dokter, iig niet voor ieder wissewasje, meestal 'spaar' ik dingen op en ga dan één keer voor weet ik het hoeveel dingen. Als ik ga weet ik meestal wel wat er is of wat ik wil, maar dan heb ik een dokter nodig om dat bevestigd te krijgen of om bv. die medicijnen te krijgen. En als ik dan bij de dokter kom, dan blijkt dat ook te kloppen en/of krijg ik zo mee wat ik wil omdat ik dat idd nodig heb ed.

@Ieke: Ligt er heel erg aan waar je woont, hier (ook Rotterdam) is het alles behalve moeilijk om aan een huisarts te komen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 14:40
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-05-2005 @ 15:16 :
Ik vind juist dat het wel mee valt met de forummers die 'voor bijna alles naar de dokter gaan'.
Citaat:
iemand enig idee wat het kan zijn?
ik vind het namelijk nogal eng op een of andere manier
ik was van plan om als het over een paar dagen er nog zit en nog pijn doet naar de dokter te gaan, maar misschien kan hier iemand me al gerust stellen?
Citaat:
Als je een branderig gevoel hebt bij het plassen, zou ik toch je huisarts eens bezoeken.
Citaat:
en een schimmelinfectie zou dat ook vanzelf over kunnen gaan? Of kun je bij de drogist ook een zalfje ervoor halen, zonder recept?

anders toch mar even de dokter bezoeken.
Citaat:
misschien moet je even naar de dokter.. die kan je vast wel helpen
Meer zal ik er maar niet doen
Ze komen allemaal van dit forum, heb alleen de namen weggehaald..
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 14:48
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 30-05-2005 @ 15:40 :
In die reacties wordt het juist aangeraden om even langs de dokter te gaan, de TS heeft dat op dat moment dus nog niet gedaan. En als je het zo los laat zien, is het ook niet mogelijk om te kijken of die raad logisch is of niet. (Als ik het uit de posts haal, lijkt het me geen rare tip (paar dagen (misschien wel langer) pijn, branderig gevoel bij het plassen (kan wijzen op blaasontsteking, mogelijke schimmelinfectie...als je het mij vraagt toch wel dingen waarbij het niet zo heel raar is om naar de dokter te gaan.)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 14:51
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-05-2005 @ 15:48 :
In die reacties wordt het juist aangeraden om even langs de dokter te gaan, de TS heeft dat op dat moment dus nog niet gedaan. En als je het zo los laat zien, is het ook niet mogelijk om te kijken of die raad logisch is of niet. (Als ik het uit de posts haal, lijkt het me geen rare tip (paar dagen (misschien wel langer) pijn, branderig gevoel bij het plassen (kan wijzen op blaasontsteking, mogelijke schimmelinfectie...als je het mij vraagt toch wel dingen waarbij het niet zo heel raar is om naar de dokter te gaan.)
Daar blijkt dus uit dat de poster wel naar de dokter zou gaan...
En je moet ook niet vergeten dat medicatie gewoon gif is...
Als je de volledige posts wilt zien moet je maar even zoeken, ze staan allemaal op dit forum...
En dat van die schimmelinfectie heb je eigenlijk wel gelijk ja... bedenk ik me nu ineens
Maar het gaat er om dat veel mensen zich gewoon aanstellen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 14:56
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 30-05-2005 @ 15:51 :
Daar blijkt dus uit dat de poster wel naar de dokter zou gaan...
Vind ik niet. Iets aanraden is iets anders dan het zelf doen. Ik raad ook zo vaak aan dat iemand als het zo blijft beter even langs de dokter zou gaan, negen van de tien keer is dat in gevallen dat ik zelf niet zou gaan. Ik zeg het ook wel eens omdat er genoeg mensen zijn die juist te lang doorlopen en op een forum is het nogal lastig iets in te schatten ed.

Dat medicatie vergif is, is een mening, die niet iedereen deelt. Ik vind ook niet dat je te snel naar medicatie moet grijpen, maar in sommige gevallen is het gewoon noodzakelijk of je moet graag nog zieker willen worden, enz, er zijn dingen die niet overgaan zonder medicatie.

Citaat:
Maar het gaat er om dat veel mensen zich gewoon aanstellen.
Kan, maar om dat concreet te maken vind ik dat je dan de verkeerde posts als voorbeeld hebt gepakt.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 15:03
Verwijderd
Veel posts hier gaan over blaasontstekingen en schimmelinfecties. Daarmee moet je niet te lang zelf klooien. Dat is geen aanstellen, maar gewoon slim zijn. Met medicatie kom je er zo vanaf, zelf vaak niet zo 1, 2, 3...
De laatste tijd zijn er ook veel mensen die dingetjes in hun oog zien vliegen, die mensen moeten horen dat 't heel normaal is en die zou ik ook niet het advies geven naar de huisarts te gaan ténzij ze er écht last van hebben (maar meestal is dat niet zo).

Huisarts bezoek onder tieners en studenten is heel laag, dus zeggen dat mensen zich aanstellen kun je echt niet beweren.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 16:46
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 30-05-2005 @ 14:39 :
Nou ja, ik blijf er dan ook niet mee rondlopen hoor. Maar met VEEL drinken en het slikken van cranberry tabletten en drinken van cranberry sap, krijg ik mijn blaasontsteking weer weg.

Ik heb dit zelfs een keer aan de huisarts voorgelegd, en ook hij vindt deze oplossing beter dan altijd maar een antibiotica kuur slikken hiervoor. Op ten duur worden bacterieen daar ook minder gevoelig voor.

Kijk, ik heb een tijd gehad dat ik ik denk wel een keer of 5 per half jaar blaasontsteking had, als ik al die keren een anti-biotica kuur gehad had, vast dat vast niet erg gezond geweest!

Ik vind sowieso dat je moet uitkijken met het slikken van anti-biotica, gebruik het alleen als het echt ernstig is.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 17:53
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
MTpower schreef op 30-05-2005 @ 15:40 :
Op het forum is het ook vrij slecht te beoordelen. Sommige mensen studeren wel geneeskunde, maar zijn nog geen arts. Logisch om dan aan te raden om even lanks de huisarts te gaan. Ben het met je eens dat er veel mensen voor niks naar de huisarts gaan, maar dat is over het algemeen niet deze leefdtijsgroep. De vervelende mensen zijn de gene die echt constant blijven komen en zeuren en die zie je eigenlik niet in deze groep.
Oud 30-05-2005, 18:38
ekki
ekki is offline
Ik ga niet graag en snel naar de dokter. Ik ga liever eerst even zelf wat uitproberen om m'n probleem op te lossen. Voor een doorverwijzing ga ik natuurlijk wel naar de dokter.
Oud 30-05-2005, 18:39
Retteketet
Retteketet is offline
Ik ga niet snel naar de dokter. Ik houd daar niet zo van. Ik voel me altijd snel bezwaard en beschaamd, terwijl ik heus wel weet dat zo'n man of vrouw ervoor opgeleid is.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 20:14
Built to last
Built to last is offline
Ik ging nooit snel naar de dokter...

Nu heb ik al een maand of 4 last van vage klachten en wel één vergroot lymfe kliertje en ben ik in 4 maand al een keer of 8 geweest en het vrolijk hypochondrie ontwikkeld.

Laat ik het zo stellen, als internet er niet geweest was, had ik wel dezelfde klachten hoogstwaarschijnlijk, maar...die opzoekerij op internet is echt funest voor je gezonde verstand....

Overigens zijn de doktoren aldaar van mening dat het vanzelf overgaat, stresserig psychisch is. Bloedonderzoek leverde ook niks op enzo..etc etc...

Maar ik ga dus helaas snel naar de dokter....maar we werken er aan.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 20:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind juist dat er weinig forummers zijn die echt overal naar de huisarts voor gaan. Het wordt vaker aangeraden maar de meeste mensen wachten gewoon af.

Zo ben ik zelf ook wel, meestal wacht ik gewoon af tot het overgaat en dan gaat het ook meestal wel vanzelf over. Ik ben zo iemand die bij alles gelijk het ergste denkt maar meestal kan ik het wel relativeren. Ik ga alleen naar de huisarts als iets lang duurt en ik echt geen idee heb wat het is en wat ik er zelf nog aan kan doen of als ik zeker weet dat ik iets heb waarvoor ik perse langs de huisarts moet (bijvoorbeeld voor medicijnen ofzo). Het nadeel is wel dat het vaak erger is dan het was omdat ik zo lang wacht.
Oud 30-05-2005, 20:51
Verwijderd
Nee ik ga niet voor ieder wissewasje naar de dokter nee.

Maar als ik iets heb waar ik echt langere tijd last van heb dan ga ik wel, ja.

Ik vind het trouwens wel gek dat heel veel mensen hier zo'n aversie tegen naar de dokter gaan hebben. Dat ze niet durven en/of niet willen.
Ik snap dat nooit zo, eigenlijk, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 21:21
Verwijderd
ik hou niet van de dokter. ik ga natuulijk wel als ik ergens last van heb, maar ik ben een taaie, ik loop altijd gewoon door. ik heb nu ook een klacht, maar ik wil niet naar de dokter. bang dat ie iets engs ontdekt.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 21:30
Verwijderd
Neuh, ik ga eigenlijk niet naar de dokter. Ik vind het helemaal geen onaardig mens hoor, ik hou alleen gewoon niet van dokters. Ben daar nu 2 keer geweest afgelopen jaren. We hebben sinds een jaar of 7 een nieuwe, die had ik daarvoor nog nooit gezien. Ik heb ook eigenlijk nooit iets, maar als ik ergens last van heb, ga ik ook niet.

hoevaak ik wel niet hetzelfde kan zeggen *erger*
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 21:36
Apomes
Apomes is offline
Ik ga om de twee weken naar de dokter voor op de weegschaal te gaan staan en dan nog eens elke maand voor bloed te laten trekken. Dus als ik ziek ben, vraag ik het gewoon ik zie ze toch regelmatig.
Oud 01-06-2005, 15:36
June bug
June bug is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 30-05-2005 @ 17:46 :
Maar met VEEL drinken en het slikken van cranberry tabletten en drinken van cranberry sap, krijg ik mijn blaasontsteking weer weg.
Ja en ik niet dus ga nou niet lopen mekkeren dat je je aanstelt als je met een blaasontsteking naar de dokter gaat.
Oud 01-06-2005, 16:08
Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
MTpower schreef op 30-05-2005 @ 00:07 :
Het valt me op dat veel forummers hier voor bijna alles naar de dokter willen gaan, dit kan er ook aan liggen dat ik zelf eigenlijk nooit naar de dokter ga omdat ik altijd zoiets heb van: Het zal wel niets ernstigs zijn, gaat wel weer over.

Nu is mijn vraag:
Ga jij snel naar de dokter als je iets hebt?
+
Waarom wel/niet?

Voel je je prettig bij het feit dat een mens, die ook fouten kan maken, er naar gekeken heeft?
Heb je net als ik iets vaak het idee dat het gewoon niets ernstigs is?

Tell me!
Ik ga echt vrijwel nooit naar de dokter. De laatste keer dat ik was geweest is zeker wel 7/8 jaar geleden. Ik heb vaak altijd het idee dat het niks ernstigs is en dat het gewoon wel wegtrekt (wat tot nu toe altijd is gebeurd. )

Maar daarbij komt het ook dat ik vrijwel nooit ergens last van heb, dus dan zou het nogal onlogisch zijn om dan naar de dokter te gaan.
Oud 01-06-2005, 16:32
Verwijderd
Ik ga vrijwel nooit.
Waarom? Nou ik heb twee dokters in de familie zitten en als ik iets wil weten/ me ergens zorgen om maak bel ik hun eerst.
En los van dat, omdat ik meestal eerst even een paar weken wil wachten voordat ik de dokter ergens mee lastig val en het na die paar weken vaak al over is.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 16:38
Flip!
Flip! is offline
Ik vermijd de dokter het liefste, meestal heb ik zoiets van ; Ach joh, dat gaat wel weer over.

Maar als ik er meer als een week last van heb, en als ik daardoor iets niet meer goed kan doen, maak ik toch maar een afspraak.
Oud 01-06-2005, 16:43
In Your Room
In Your Room is offline
Mijn moeder is huisarts, dus ook ik ben eigenlijk nooit op een 'normale' manier naar de huisarts gegaan. Maar ik zeg het ook niet snel als er iets is (hoewel dat sowieso niet vaak voorkomt).
Oud 01-06-2005, 17:53
Wormpjuh
Wormpjuh is offline
Ik ging toen eerst eigenlijk nooit zo vaak naar de dokter.. maar ik ben de laatste tijd toch eigenlijk best wel vaak geweest..

Ik ben namelijk 34 keer geweest om een wratje aan te laten stippen.. (alleen 't hielp de hele tijd niet)

En ik ben een paar keer geweest voor een vage bult die ik op mn wang had zitten (hij zat er al 2 maanden, en bleef maar groeien..). Dus toen moest ik er van mama naartoe gaan..

En pas geleden waren mijn ogen echt SUPER dik, en helemaal rood, en 't jeukte, en overal zaten korstjes op mn oogleden, dus toen was ik ook even geweest, omdat ik bijna nix meer kon zien, zo dik was het..

Maar ik ga er eigenlijk nooit naartoe, als ik es een keertje last van mn voet heb ofzo.. maar als t echt heel lang blijft (denk aan 1-2 maanden ofzo).. dan ga ik meestal toch wel eventjes langs (tis namelijk bij ons op de hoek )
Oud 01-06-2005, 19:01
Iduna
Iduna is offline
Je moet je indenken dat je (als leek) niet goed kan inschatten of iets wel of niet ernstig is. De dokter heeft daar (als het goed is) meer kijk op, zij hebben niet voor niks jaren gestudeerd. Soms kan hij het mis hebben, maar er is ook zoiets als 'second opinion'. Dus naar de huisarts gaan ter controle, daar is niks mis mee. Maar natuurlijk hoef je niet aan te komen zetten met een verkoudheidje.

Ik zelf ga zelden naar de huisarts. Ik heb wel eens lichamelijke klachten. Zoals nu heb ik iets aan mijn arm, maar ik weet niet wat. Ik neem gewoon aan dat het wel over gaat. Maar als het niet binnen een bepaalde tijd over gaat, dan ga ik wel naar de dokter (zo ver kwam het tot nu toe nog niet).

Soms negeer je klachten te lang, dat is ook niet goed.. Je voelt niet voor niks pijn.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 21:12
Roos
Roos is offline
Zelf ga ik niet zovaak naar de huisarts, omdat dat een uur reizen is. Gelukkig is een vriend van me arts, die soms iets voorschrijft (vb. voor een blaasontsteking).
Maar volgens vrienden ben ik daar veel te laks in, zij vragen dan constant: heb je de dokter al gebeld? Nee? Nu doen!
Uiteindelijk komt het toch wel op zíjn pootjes terecht.

Citaat:
MTpower schreef op 30-05-2005 @ 14:13 :
Yeah right. Ga jij eens een maandje vrijwilligerswerk doen in een ziekenhuis ofzo.

Citaat:
Ieke schreef op 30-05-2005 @ 18:53 :
Op het forum is het ook vrij slecht te beoordelen. Sommige mensen studeren wel geneeskunde, maar zijn nog geen arts. Logisch om dan aan te raden om even langs de huisarts te gaan. .
Ik studeer geneeskunde, en soms weet ik 99,9% zeker dat er "niets" aan de hand is, maar ik kan het vanaf hier nooit zeker weten.
Dus daarom is het wel zo veilig om er nog even bij te zetten: "als je het niet vertrouwt, ga naar je huisarts".

Regels voor berichten