Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2005, 13:34
M@rco
M@rco is offline
Om nog maar eens iets toe te voegen aan de stortvloed aan MP3 speler-topics

Ik heb besloten dat ik binnenkort eindelijk eens een MP3 speler ga kopen. Wegens de goede ervaringen van iedereen met iRiver gaat het wel een iRiver worden (en de halve wereld heeft al zo'n iPod, ik wil iets beters en originelers), ik ben er alleen nog niet echt uit welke.

Zit te twijfelen tussen:

iRiver H320

En:

iRiver H10

De H320 heeft natuurlijk als belangrijkste voordeel dat je er 20GB op kwijt kan, máár:
  • De H10 is 50-60 euro goedkoper;
  • 5GB zou in principe ook wel genoeg zijn;
  • De H10 heeft een verwisselbare accu, de H320 niet.

Wat ik me eigenlijk meer afvraag is of de H10 dezelfde geluidskwaliteit biedt als de H320, want die staat daar juist om bekend. De oordopjes die er bijzitten spelen verder geen rol want die verdwijnen meteen in een la, ik ben heel tevreden met mijn Sennheiser PMX60.

Dus... wat is wijsheid?
Is die H320 de extra euro's echt waard, qua kwaliteit?

Laatst gewijzigd op 29-05-2005 om 16:27.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2005, 21:20
]{ing
]{ing is offline
De menu's van de H10 zijn trager. 20GB is een groot voordeel over 5GB, maar dat moet je zelf een beetje zien af te wegen.
De h320 heeft meer aansluitingen (ext mic) en USB on the go. Bovendien is de h320 langer op de markt dus je weet meer over evt bekende bugs (die zijn er amper ).

De h320 werkt als externe disk (zonder extra software), de h10 volgens mij niet. Kwa geluidskwaliteit zijn ze volgens mij gewoon identiek
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 19:24
Krekker
Krekker is offline
De H10 moet het echt hebben van zijn gadget gehalte, omdat hij zo mooi en klein is en een kleurenschermpje heeft. De H320 is een krachtpatser. Deze heeft namelijk een line in en usb-on-the-go. En verder heb je gewoon 20 Gig opslag. Plug-and-play is ook onmisbaar IMHO, maar dat is persoonlijk.

En de verwisselbare accu heb je echt niet nodig. Voor (waarschijnlijk minder dan) de prijs van een aparte accu heb je voor de H320 een external battery pack, waar je dus gewoon aa batterijen in kunt doen.

Laatst gewijzigd op 30-05-2005 om 19:27.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 20:03
M@rco
M@rco is offline
USB On-The-Go is iets dat ik toch niet ga gebruiken, dus dat speelt verder niet echt mee. Ik geloof dat de H10 ook als een externe schijf werkt, en dat is maar goed ook want dat is idd een heel groot voordeel Niks is irritanter dan muziek op je speler te moeten zetten via één of ander gaar meegeleverd programma.

Verwisselbare accu vind ik eigenlijk vooral handig omdat die dingen natuurlijk niet het eeuwige leven hebben... op zich is het toch wel zonde om na een paar jaar een speler van 300 euro weg te moeten gooien omdat de accu versleten is. Maar goed, tegen die tijd zijn er waarschijnlijk weer veel betere en mooiere spelers.

Ik denk dat ik toch maar gewoon voor de H320 ga, dan heb ik iig iets waarvan ik zeker weet dat het goed is. Alhoewel, er komt binnenkort ook een H10 met 20GB opslagruimte... hmm. Keuzes, keuzes.
Oud 30-05-2005, 21:34
]{ing
]{ing is offline
- 2 jaar garantie
- makkelijk open te maken (dmv schroeven ) dus accu is makkelijk zelf verwisselbaar, zowel bij ebay als electronicazaken ed zijn de geschikte accu's te vinden
- doordat de accu van de h10 verwisselbaar is is dit ook een zwakke plek van de speler. de h320 is in dit opzicht degelijker
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 22:02
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
M@rco schreef op 30-05-2005 @ 21:03 :
USB On-The-Go is iets dat ik toch niet ga gebruiken, dus dat speelt verder niet echt mee. Ik geloof dat de H10 ook als een externe schijf werkt, en dat is maar goed ook want dat is idd een heel groot voordeel Niks is irritanter dan muziek op je speler te moeten zetten via één of ander gaar meegeleverd programma.

Verwisselbare accu vind ik eigenlijk vooral handig omdat die dingen natuurlijk niet het eeuwige leven hebben... op zich is het toch wel zonde om na een paar jaar een speler van 300 euro weg te moeten gooien omdat de accu versleten is. Maar goed, tegen die tijd zijn er waarschijnlijk weer veel betere en mooiere spelers.

Ik denk dat ik toch maar gewoon voor de H320 ga, dan heb ik iig iets waarvan ik zeker weet dat het goed is. Alhoewel, er komt binnenkort ook een H10 met 20GB opslagruimte... hmm. Keuzes, keuzes.
De H10 met 20 Gb is volgens mij toch duurder dan de H320, dus dat zou ik niet doen. Over de levensduur van de accu zou ik me geen zorgen maken. Die is bij iRiver goed genoeg om hem meerdere jaren intensief te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 22:19
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
]{ing schreef op 30-05-2005 @ 22:34 :
- 2 jaar garantie
- makkelijk open te maken (dmv schroeven ) dus accu is makkelijk zelf verwisselbaar, zowel bij ebay als electronicazaken ed zijn de geschikte accu's te vinden
- doordat de accu van de h10 verwisselbaar is is dit ook een zwakke plek van de speler. de h320 is in dit opzicht degelijker
Oke, dan weet ik wel voldoende, lijkt me
Schroeven... dat kan ík zelfs.

Krekker ook bedankt trouwens, denk dat je ook wel gelijk hebt wat betreft die prijs
Reageren

Regels voor berichten