Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2005, 14:25
Verwijderd
Zojuist de nieuwe schouwburggids van Theaters Tilburg binnen gekregen.
Even wat mooie nieuwe toneelvoorstellingen uitzoeken voor komend jaar. Liefst de CJP-versies, die zijn maar € 6,75. Mooi niet dus. De CJP kan ik net zo goed weggooien bij dezen, ze zijn veranderd in jongerenprijzen van € 11,95. Fijn hoor.

Ondervinden jullie ook zulke enorme prijsstijgingen? En dus niet alleen binnen toneel, maar binnen cultuur in het algemeen.
Advertentie
Oud 21-05-2005, 14:50
Verwijderd
hmm. Als je eenmaal begint met werken binnen de culturele sector, maak je vanzelf veel contacten, en kan ik vaak gratis of met veel korting nog wel eens wat productiekaarten krijgen, dus ik ondervind er geen hinder van.

Dat neemt niet weg dat het inderdaad duurder wordt, maar dat is niet gek, bijna alle subsidies worden minder, dus moeten ze meer uit kaartverkoop hebben. En dan is een cjp inderdaad niet meer aantrekkelijk.
En dit is een zeer slechte ontwikkeling.
Oud 21-05-2005, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 21-05-2005 @ 15:50 :
hmm. Als je eenmaal begint met werken binnen de culturele sector, maak je vanzelf veel contacten, en kan ik vaak gratis of met veel korting nog wel eens wat productiekaarten krijgen, dus ik ondervind er geen hinder van.

Dat neemt niet weg dat het inderdaad duurder wordt, maar dat is niet gek, bijna alle subsidies worden minder, dus moeten ze meer uit kaartverkoop hebben. En dan is een cjp inderdaad niet meer aantrekkelijk.
En dit is een zeer slechte ontwikkeling.
Ja, dat lijkt me ook wel wat. Maar zover ben ik dan helaas nog niet

En verder snap ik het hele verschijnsel wel, maar ik ben het inderdaad helemaal met je eens dat het een zeer slechte ontwikkeling is. En dat dan zo'n kaartje bijna twee keer zo duur is, vind ik echt te achterlijk voor woorden.
Oud 21-05-2005, 15:38
Verwijderd
Citaat:
MadameMinke schreef op 21-05-2005 @ 16:33 :
Ja, dat lijkt me ook wel wat. Maar zover ben ik dan helaas nog niet

En verder snap ik het hele verschijnsel wel, maar ik ben het inderdaad helemaal met je eens dat het een zeer slechte ontwikkeling is. En dat dan zo'n kaartje bijna twee keer zo duur is, vind ik echt te achterlijk voor woorden.
mevr van der Laan uit..........

zover kom je nog wel

Spoiler
Oud 21-05-2005, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 21-05-2005 @ 16:38 :
mevr van der Laan uit..........

zover kom je nog wel

Spoiler
Ik hoop het (x2 )

Spoiler
Oud 21-05-2005, 16:18
Kinky
Kinky is offline
echt super irritant is dat inderdaad. En het grootste probleem is inderdaad de subsidies... echt te gek voor woorden. Op deze manier krijg je de theaters helemaal slecht vol enzo... echt super slecht.

zolang de mensen in het theater maar wel gewoon betaald worden, anders heb ik later nog geen boterham
Welkom, Kinky. Je laatste bezoek: 10-05-2007 om 23:58
Oud 21-05-2005, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Kinky schreef op 21-05-2005 @ 17:18 :
echt super irritant is dat inderdaad. En het grootste probleem is inderdaad de subsidies... echt te gek voor woorden. Op deze manier krijg je de theaters helemaal slecht vol enzo... echt super slecht.

zolang de mensen in het theater maar wel gewoon betaald worden, anders heb ik later nog geen boterham
dat is ook de opzet.

minder subsidie=prijsverhoging=minder zaal bezetting=failliet=nooit meer subsidie. Want dat geven we liever uit aan de ellende van voetbalsupportertuig
Oud 21-05-2005, 16:37
Kinky
Kinky is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 21-05-2005 @ 17:36 :
dat is ook de opzet.

minder subsidie=prijsverhoging=minder zaal bezetting=failliet=nooit meer subsidie. Want dat geven we liever uit aan de ellende van voetbalsupportertuig
en hoe moeten wij dan aan geld voor eten krijgen?
Oud 21-05-2005, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Kinky schreef op 21-05-2005 @ 17:37 :
en hoe moeten wij dan aan geld voor eten krijgen?
wik
Oud 21-05-2005, 17:59
pluimerd
pluimerd is offline
In België valt het nog best mee, maar 't is ook te zien waar je gaat. In grote schouwburgen ben je meestal 18 Euro kwijt voor iets ( dan heb ik het wel over Boudewijn De Groot en van die dingen, da's overal duur ), maar als je naar een klein cultureel centrum gaat ... Zo heb ik Najib Amhali gezien voor amper 9 Euro. Terwijl kaartjes voor hem in Nederland toch stukken duurder zijn. Dat heb ik me toch laten vertellen.

Ach, ik mag niet klagen.
Oud 21-05-2005, 18:23
Larsman
Larsman is offline
Het Luxor theater in rotterdam, waar ik dan altijd kom, heeft geen prijsverhogingen ingesteld. Ze hebben eerder een verbetering aangbracht waardoor het voor mij voordeliger wordt om naar het theater te gaan. Ze hebben namelijk het aantal rangen vergroot. Wat dus ook betekend dat ik nu al voor 5 euro naar het theater kan.

Maar goed, al was het 30 euro, ik heb het er toch wel voor over.
Oud 22-05-2005, 14:22
Verwijderd
Ik keek gister in de theathergids van komend jaar, en de prijzen zijn best hoog.. Met CJP korting is het soms alsnog 20 euro (i.p.v 30) Of er wordt maar 2 euro korting gegeven ofzo (op een kaartje van 25 euro vind ik dat weinig).
Oud 28-05-2005, 21:40
Verwijderd
Begrijpelijk maar hele slechte zaak, zeker voor jeugd moet het d.m.v. van het CJP betaalbaar blijven om naar het theater te gaan
Oud 29-05-2005, 19:02
vivelafete!
vivelafete! is offline
Ik vind het nog best meevallen.. als je ziet hoe achterlijk veel subsidie al in zon kaartje zit... en voor een goed concert betaal je tegenwoordig ook al zon 20 - 30 euro.
Oud 29-05-2005, 19:03
Kinky
Kinky is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 28-05-2005 @ 22:40 :
Begrijpelijk maar hele slechte zaak, zeker voor jeugd moet het d.m.v. van het CJP betaalbaar blijven om naar het theater te gaan
tuurlijk is het begrijpelijk... het geld moet ergens vandaan komen. En dat het voor de jeugd goedkoper moet zijn vind ik ook, maar voor iedereen moet het betaalbaar blijven.
Ook oudere mensen willen graag eens iets cultureels zien.

Ik vraag me af hoe het in andere landen geregeld is.

Hoe zit het in België??? Hoe zit het daar met de prijzen? subsidies? etc...
Oud 30-05-2005, 16:20
WolterB
WolterB is offline
Het viel mij ook op dat de prijzen flink omhooggegaan zijn.
Als is bij het theater waar ik altijd ga (Emmeloord) nogsteeds €2.25 verschil op een 'normaal' kaartje (was voorheen 5 gulden), maar de prijs van een gemiddeld kaartje ligt als ik alle voorstellingen krijg (m.u.v. een opera) rond de 13 euro.

Regels voor berichten