Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2005, 14:35
Naz
Naz is offline
Ik heb nooit echt geluk gehad met mijn huid, in de pubertijd veel acne. En ten ik op m'n 15e Pfeiffer kreeg heb ik veel last gehad van Folliculitus op m'n nek en achterhoofd, daar ongeveer 8 verschillende antibiotica voor gehad maar tervergeefs. In totaal toch wel 3 jaar mee gelopen en uiteindelijk lijkt het nu beter te gaan met een alternatieve geneeswijze (ookal hebben net zovel natuurgeneeswijze niet gewerkt, dat moet ik wel zeggen).

Nu heb ik af en toe wel last van een bindweefsel ontsteking op me gezicht, een "onderhuidse puist" zeg maar waar veel rotzooi uitkomt als uiteindelijk opengaat.

Maar nu voelt het anders... het is namelijk niet op me gezicht maar op de kruising van me kaak en me nek, bij me amandelen zeg maar, het is groot (rond gebied van zo'n 2.5x2.5 centimeter) en de huid is er niet rood van zoals bij de meeste bindweefsel ontstekingen die ik op me gezicht heb, het is gewoon een opzwelling die je niet eens ziet, maar hij zit wel vrij diep.

Nou kan het gewoon een bindweefsel ontsteking zijn die wat dieper zit dan normaal, en een nog ongelukkigere plek dan normaal, het maakt het praten/beweging met de mond nogal moeilijk. Maar kian het ook iets anders zijn? Ik vind de plek waar het zit nogal.... ik weet niet goed wat ik moet denken en wat het allemaal kan zijn, waar ik rekening mee moet houden.

En stel; dat het gewoon een enorme bindweefsel ontsteking is dan lijkt het me nogal onnodig om ermee naar de dokter te gaan...

All input welcome

Ñaz

Laatst gewijzigd op 29-05-2005 om 14:37.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 16:22
phink
phink is offline
Hm...Ik zou naar een dermatoloog gaan als ik jou was
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 19:38
Naz
Naz is offline
hm.. ja misschien wel.

Voelt nu alsof de rechterkant van m'n kaak gekneust is zegmaar, het zit ook echt reg op me lymfeklier zegmaar, en er zit niet echt progessie in...

kga wel eerst naar de huisarts
Oud 29-05-2005, 19:56
Roos
Roos is offline
Is het niet gewoon een lymfeklier Of begrijp ik je nu verkeerd. Die klieren daar kunnen opzwellen bij een keelontsteking ofzo.

(Bij mij zijn die lymfeklieren (sinds pfeiffer) altijd opgezwollen en dat merk je soms bij het bewegen van je hoofd).)

Nou succes.
Oud 29-05-2005, 20:15
esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
Roos schreef op 29-05-2005 @ 20:56 :
Is het niet gewoon een lymfeklier Of begrijp ik je nu verkeerd. Die klieren daar kunnen opzwellen bij een keelontsteking ofzo.

(Bij mij zijn die lymfeklieren (sinds pfeiffer) altijd opgezwollen en dat merk je soms bij het bewegen van je hoofd).)

Nou succes.
klinkt mij ook in de oren als een lymfeklier, duidt op een slechte weerstand, een kleine ontsteking oid
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 20:28
Naz
Naz is offline
jawel, maar ik heb er geen keelpijn bij, ben nieteens verkouden.

Ik ben zelf wat gaan zoeken... had ik misschien beter niet kunnen doen en het is waarschijnlijk nieteens het geval:

Citaat:
Verschijnselen
Bij de ziekte van Hodgkin is een vorm van lymfeklierkanker. Kenmerkend voor deze vorm van kanker is de aanwezigheid van stevige, pijnloze zwellingen van de lymfeknopen. Verder zijn de verschijnselen weinig specifiek en klagen de patiënten over moeheid, transpireren en soms periodes met koorts.
Ook bij infecties zijn de lymfeknopen opgezwollen, maar dan gaat de zwelling gepaard met pijn bij aanraking.
In het weefsel van een lymfeknoop van een patiënt met de ziekte van Hodgkin zitten zogenaamde Reed-Sternbergcellen. Op grond van microscopisch onderzoek kunnen we vier typen onderscheiden, die ieder hun karakteristieken hebben bij verloop en behandeling. Daarnaast heeft de ziekte verschillende stadia van uitbreiding. Ook dit heeft consequenties voor de behandelingsmogelijkheden en verwachtingen.
bron:http://www.easyhealth-medicinfo.nl/{2e435ddb-a4ab-4fbc-991f-103a384537c7}_listbox/{c410145d-3cf9-4849-83bb-67c37715a192}.xml/

Ja... ik weet dat ik niet zo moet denken, maar dat omschrijft mijn probleem dus in z;n geheel. Al kan het ook gewoon een lymfeklier ontsteking zijn..

Maar ik zit mezelf nu echt helemaal gek te maken en kan dat totaal niet gebruiken.. heb morgen wiskunde B2 examen. Ik ga echt maar gewoon naar de huisarts.
Oud 29-05-2005, 21:06
Apomes
Apomes is offline
Wat doe je trouwens tegen bindweefsel ontstekingen, want ik haat dat echt waar...zo'nn grote bult die je hebt voor enkele dagen bah
Oud 30-05-2005, 12:19
Naz
Naz is offline
Veel water drinken.

Puistjes in eht algemeen duiden erop dat je lymfen het afvoeren van afvalstoffen niet aankunnen, dus gebeurd het via de huid, bindweefsel.

Overigens, ik ben naar de dokter geweest, hij sluit niet uit dat het "de ziekte van Hodkins" is (lymfe kanker) en heeft me dan ook meteen doorverwezen om bloed te gaan prikken.... nu maar afwachten

Hoop dat dit me exames niet opbreekt.
Oud 31-05-2005, 09:27
moontje16
moontje16 is offline
En heb je inmiddels bloed laten prikken? Ik hoop voor je dat je niet die ziekte hebt zeg!

Laatst gewijzigd op 31-05-2005 om 09:30.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten