Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2005, 13:13
Coral
Coral is offline
Voor mijn opleiding moet ik een presentatie doen voor een project: 'waarnemen en vormgeven'. Ik heb op het moment totaal geen inspiratie dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

De bedoeling is dus een presentatie doen in de vorm van beeld (schilderen/ tekenen/ kleien etc) drama, dans, film of fotografie, of een combinatie ervan. Maar, er moet een verhaal achter zitten. En er moet één beeldelement als thema in voorkomen. Beeldelementen zijn onder andere: Vorm, structuur, contrast, lijnen, 3D, kleur en en .. ik zal er nog wat vergeten zijn. Ik zat te denken om iets met structuren in de natuur te doen, maarja. Ik heb er geen goed verhaal bij, dus de opzet was niet goedgekeurd

Maargoed, ideeen zijn van harte welkom!
Oud 14-06-2005, 15:12
ShitVisjes
ShitVisjes is offline
ik neem aan dat je hier je brood mee wil gaan verdienen? zo ja: dan moet je toch echt zelf je dingen bedenken pop
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 20:57
Verwijderd
Doe gewoon iets arti/popi:

Maak een soort film.... zwart/wit... geen geluid. misschien een mooi muziekje. (probeer in deze film je boodschap te verwerken)

Maak daarbij een soort fotoreportage achtig foldertje (beelden van de opnames ofzo).

VERZIN IETS! WEES CREATIEF!

Maar zorg iif dat het goed voor het oog is: moet er aantrekkelijk uit zien. Porbeer mysterieus..... dat maakt mensen nieuwegierig.

En vergeet die boodschap niet.... wat dat dan ook is!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 22:29
Onlyme
Onlyme is offline
Klik voor de juiste uitvoering van een presentatie + tips.
Oud 16-06-2005, 22:53
brinta
brinta is offline
Citaat:
Coral schreef op 14-06-2005 @ 14:13 :
. Ik heb er geen goed verhaal bij, dus de opzet was niet goedgekeurd
Wees blij dat ze het niet goed hebben gekeurd. Als ze het wel goed zouden keuren betekent dat dat je wegkomt met ideeën waar je zelf niet achter staat -> heb je niks aan je opleiding. Misschien denk je dat je voor dit soort opdrachten maar wat aan kunt rotzooien, nee dus. Toon wat inzet, ga wat boeken van kunstenaars inkijken.

Verder: ik vind dat je een beetje vaag bent over je opdracht, je legt nu de hele opdracht neer bij je mede-forummers, misschien worden mensen enthousiaster om te reageren als je meer specifiek naar deeloplossingen zoekt ipv een antwoord voor je hele opdracht. Nu klink je een beetje als: "Ik studeer architectonische vormgeving, kunnen jullie een huis voor me bedenken?"

Als je moet kiezen uit (schilderen/ tekenen/ kleien etc) drama, dans, film of fotografie, wat is dan de techniek waar je het beste in bent?

Wat voor opleiding doe je?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 12:55
Coral
Coral is offline
Nou ik doe de opleiding SPW en ga stage lopen met gehandicapte kinderen. Dat heeft dus totaal niks met dit project te maken. Ze willen gewoon een beroep doen op onze creatieve vermogens denk ik. Wat opzich natuurlijjk wel leuk is hoor. Maar ik wist gewoon even niet wat ik moest doen.

Maar we hebben al wat! We gaan een fotoreportage maken en gaan dan zoeken naar het contrast van beeld (donker/somber etc) en emoties van mensen/dieren etc. En dan proberen we de mooie/vrolijke/gelukkige kant van die sombere, mysterieuze foto's te belichten en eruit te laten springen. En zo ook andersom, als dat gaat lukken. Of dat gaat lukken weet ik niet, en anders hebben we altijd nog photoshop Maar in de opzet staat dat het een onderzoekje is, dus als t niet lukt geeft het niet. En de docent vond het een prima idee
Reageren

Regels voor berichten