Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2005, 22:06
Verwijderd
Ik ben van plan om samen met twee anderen Japan te bezoeken deze zomer (Tokyo in het bijzonder). De bedoeling is dan om een Sakura Tokyo appartement te huren daar.

Wie is ook al eens geweest en heeft tips of ervaringen die hij/zij hier wil vertellen?
En hoe duur was de vliegreis, en, nouja, de totale kosten?
Advertentie
Oud 24-05-2005, 11:26
Gothic
Gothic is offline
Het land is duur.
Oud 24-05-2005, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 24-05-2005 @ 12:26 :
Het land is duur.
Zou me niets verbazen

Maar je bent er zelf niet geweest?
Oud 25-05-2005, 17:20
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
N00dles schreef op 24-05-2005 @ 18:44 :
Zou me niets verbazen

Maar je bent er zelf niet geweest?
M'n ouders wel, die vertelde me dat. Verder is het wel leuk dat je echt een weg-gevoel hebt, omdat je de meeste bordjes niet kunt lezen . Verder is de hoofdstad ontzettend druk, niet leuk druk. Buiten de hoofdstad zijn wel mooie tempeltjes...

Meer kan ik me niet herinneren uit hun verhalen en/of foto's .
Oud 25-05-2005, 17:33
Mark-The-Local-Hero
Mark-The-Local-Hero is offline
Maybe is het een goed idee om even met QuantumKitten te ouwehoeren

http://forum.scholieren.com/fotoboek...id=34741&sub=I
Oud 29-05-2005, 22:05
Famoso
Famoso is offline
Och, al die spookverhalen over Japan en duurheid vallen wel mee hoor. Voor bepaalde dingen is het juist goedkoper. Ben vorig jaar een aantal weken in Japan geweest (tokyo, kyoto en nara) en had nou niet echt het idee dat het allemaal extreem duur was. Voor 15 euro kun je bijvoorbeeld lekker eten.

Ik heb voor de vliegreis geloof ik toen 800 euro betaald, en we vlogen met BA via London. Ik had het geluk bij een vriendin aldaar te kunnen ervblijven in Tokyo, maar in Kyoto en Nara kun je voor schappelijke prijsjes in youth hostels verblijven. Ik ben inclusief vliegreis geloof ik zo'n.. 1600 euro uitgegeven geloof ik. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

Een beetje kennis van de Japanse taal is wel aan te raden, het cliche is namelijk waar; men spreekt geen Engels of is te bang fouten te maken wat resulteert in het niet spreken
Oud 30-05-2005, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Famoso schreef op 29-05-2005 @ 23:05 :
Och, al die spookverhalen over Japan en duurheid vallen wel mee hoor. Voor bepaalde dingen is het juist goedkoper. Ben vorig jaar een aantal weken in Japan geweest (tokyo, kyoto en nara) en had nou niet echt het idee dat het allemaal extreem duur was. Voor 15 euro kun je bijvoorbeeld lekker eten.

Ik heb voor de vliegreis geloof ik toen 800 euro betaald, en we vlogen met BA via London. Ik had het geluk bij een vriendin aldaar te kunnen ervblijven in Tokyo, maar in Kyoto en Nara kun je voor schappelijke prijsjes in youth hostels verblijven. Ik ben inclusief vliegreis geloof ik zo'n.. 1600 euro uitgegeven geloof ik. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

Een beetje kennis van de Japanse taal is wel aan te raden, het cliche is namelijk waar; men spreekt geen Engels of is te bang fouten te maken wat resulteert in het niet spreken
Mja, het schijnt idd dat eten goedkoop of duur kan, afhankelijk van wat je verkiest.

Maar goed, wij gaan waarschijnlijk van 15 juli t/m 15 augustus, dus de prijs voor een retourtocket ligt tussen de 1000 en 1100 euro incl.

En aangezien een appartement toch wel erg duur blijkt te zijn (600 euro p.p.), overwegen we nu een guest house (dus een gedeelde woonruimte) te nemen...

Maar als je nog tips hebt voor goede en goedkope youth hostels, hoor ik het graag
Oud 30-05-2005, 23:14
Famoso
Famoso is offline
Citaat:
N00dles schreef op 30-05-2005 @ 21:41 :
Mja, het schijnt idd dat eten goedkoop of duur kan, afhankelijk van wat je verkiest.

Maar goed, wij gaan waarschijnlijk van 15 juli t/m 15 augustus, dus de prijs voor een retourtocket ligt tussen de 1000 en 1100 euro incl.

En aangezien een appartement toch wel erg duur blijkt te zijn (600 euro p.p.), overwegen we nu een guest house (dus een gedeelde woonruimte) te nemen...

Maar als je nog tips hebt voor goede en goedkope youth hostels, hoor ik het graag
Ik ben ook in juli gegaan en kon toch echt voor 800 euro. Probeer op internet te kijken.

In Kyoto ken ik een erg goed youth hostel, K's House. Erg vriendelijk, goede facaliteiten en leuke mensen. Engels is volop gesproken:

http://kshouse.jp/
Oud 31-05-2005, 00:47
Verwijderd
Citaat:
Famoso schreef op 31-05-2005 @ 00:14 :
Ik ben ook in juli gegaan en kon toch echt voor 800 euro. Probeer op internet te kijken.

In Kyoto ken ik een erg goed youth hostel, K's House. Erg vriendelijk, goede facaliteiten en leuke mensen. Engels is volop gesproken:

http://kshouse.jp/
Sja, ik heb echt op heel veel sites al gekeken naar goedkope vliegreizen, maar nog niks goedkopers dan 916,- excl. belasting gevonden.

En we zijn van plan om iets in Tokyo te nemen, en Kyoto is wat ver weg
Oud 31-05-2005, 12:03
Famoso
Famoso is offline
Citaat:
N00dles schreef op 31-05-2005 @ 01:47 :
Sja, ik heb echt op heel veel sites al gekeken naar goedkope vliegreizen, maar nog niks goedkopers dan 916,- excl. belasting gevonden.

En we zijn van plan om iets in Tokyo te nemen, en Kyoto is wat ver weg
Okay, nouja in Tokyo ken ik geen youth hostels en dergelijke omdat ik daar bij iemand thuis verbleefd. Wat nog wel een aanrader is, is de aanschaf van een Japan Railpass. Hiermee kun je voor een bepaalde tijd (afhankelijk van hoe lang je wilt ,minimaal 1 week dacht ik) vrij reizen met het openbaar vervoer, inclusief de supersnelle Shinkansen, met uitzondering van de allernieuwste Shinkansen. Dit is erg aan te raden, aangezien je in Tokyo veel met het OV zult moeten reizen en je met deze pass bijvoorbeeld gemakkelijk een paar dagen naar Kyoto en Nara zult kunnen gaan.
Advertentie

Regels voor berichten