Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb geen weet van het bestaan van die programma's; maar als het is om zelf te ontdekken of een tekst van op internet komt is het gewoon zeer simpel om gewoon enkele zinsstructuren door google te halen met dubbele aanhalingstekens rond. Probeer geen al te lange structuren erdoor te halen (veel typwerk en eventueel ook de kans dat er stukken uit verschillende werken gemengd staan) , maar ook geen al te korte(te veel resultaten).
Dat heeft mij al heel wat werk bespaard (leerkrachten die plagiaat plegen en invulteksten geven die integraal op internet te vinden zijn), die ik dus ook weer zo kan 'invullen'. Meer info: http://www.edusite.nl/edusite/specials/10759#software of via Google ![]()
||
![]() |
Citaat:
Er zijn verschillende herkenningspunten voor plagiaatgevallen. Gregg Senechal van The Instructors Guide To Internet Plagiarism noemt:
Wat ben je voor amateur als ook maar één van deze dingen toepassing heeft op jouw verslag/essay/rapport/etc. ![]() Vooral deze is leuk: Werkstukken die zijn geprint vanuit de internetbrowser van de student ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat je boeken gebruikt die niet in de dichtsbijzijnde bibliotheek beschikbaar zijn gebruikt, is volgens mij niet zo'n probleem: soms heb je thuis wel van die boeken liggen, of kun je er wel via via aan geraken (maar vaak is anderstalige/moeilijke lectuur wel een voorteken van plagiaat bij zwakkere personen (=personen die waarschijnlijker plagiaat plegen)).
|
![]() |
|
|