Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2005, 13:39
Sunflowertjes
Sunflowertjes is offline
Ik heb nu een relatie van bijna 9 maanden.
Hiervoor heb ik een relatie van bijna 2 jaar gehad. In m'n vorige relatie zat het niet zo goed op het gebied van seks. Ik was er in het begin helemaal nog niet aan toe, maar had ontzettend veel moeite met 'nee' zeggen. Laterna, als ik dit wel eens deed, dan zeurde m'n ex-vriendje wel net zo lang, totdat ik toch toegaf en dingen deed die ik helemaal niet wilde.
Zo is dat heel lang doorgegaan, tot ik er na die twee jaar echt helemaal geen zin meer in had.
Nu bij mij nieuwe vriendje gaat het heel anders. Ik durf nu beter 'nee' te zeggen en hij is heel lief en vraagt altijd of ik het wel echt wil enzo.

Toch, als ik nu seks heb met m'n vriendje moet ik nog heel vaak denken aan hoe het eerst ging met m'n exvriendje en hoe vervelend enzo dat was. En die negatieve gedachten krijg ik dan niet meer uit m'n hoofd.

Weet iemand hoe ik dit misschien beter kan vergeten en er niet aan hoef te denken als ik seks heb met m'n nieuwe vriendje. Want dat is gewoon wel heel fijn. En daar wil ik nu ook van kunnen genieten
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 14:13
Konijn
Konijn is offline
Ik herken wel wat dingen uit je verhaal en ook ik heb nu een vriend die gelukkig wel heel lief en geduldig is.
Hierdoor gaat het meer genieten en vertrouwen bij mij eigenlijk vanzelf steeds beter. Wat je er zelf aan kunt doen is denk ik moeilijk, proberen positief te denken en heel bewust te weten dat je met je nieuwe vriend in bed ligt en dat hij heel anders is dan je ex.
Probeer vooral niet krampachtig níet aan de ervaringen met je ex te denken, want dat werkt volgens mij averechts.
Oud 14-06-2005, 14:39
poepdrol
poepdrol is offline
Veel over praten, bevestiging vragen waar nodig.

Hij zal echt wel duidelijk maken dat hij je niet wil dwingen en dat is precies wat je wil horen denk ik.

Hij is niet zoals die gast, maar dat helpt natuurlijk niet echt.

Tijd + goed communiceren heelt een hoop. Begrip verzacht ook een hoop leed.
Oud 14-06-2005, 15:09
Maurice
Maurice is offline
Citaat:
poepdrol schreef op 14-06-2005 @ 15:39 :
Veel over praten, bevestiging vragen waar nodig.

Hij zal echt wel duidelijk maken dat hij je niet wil dwingen en dat is precies wat je wil horen denk ik.

Hij is niet zoals die gast, maar dat helpt natuurlijk niet echt.

Tijd + goed communiceren heelt een hoop. Begrip verzacht ook een hoop leed.
Oud 15-06-2005, 16:07
Sunflowertjes
Sunflowertjes is offline
Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Ik probeer ook heel erg om nu met mijn nieuwe vriendje wel te genieten. Ik vertrouw hem ook volledig en ik vind het fijn dat hij zo lief voor me is.
Ik vind het alleen ontzettend vervelend om er de hele tijd weer opnieuw tegen m'n vriendje over te beginnen dat ik er mee zit wat er in het verleden is gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 17:01
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Sunflowertjes schreef op 15-06-2005 @ 17:07 :
Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Ik probeer ook heel erg om nu met mijn nieuwe vriendje wel te genieten. Ik vertrouw hem ook volledig en ik vind het fijn dat hij zo lief voor me is.
Ik vind het alleen ontzettend vervelend om er de hele tijd weer opnieuw tegen m'n vriendje over te beginnen dat ik er mee zit wat er in het verleden is gebeurd.
Geloof me: dat vindt hij niet erg. Hij vindt het tien keer erger als je seks met hem hebt terwijl je ondertussen vervelende gedachten hebt over je ex, er absoluut niet van geniet, maar daarvan niks tegen hem zegt.
Hij houdt van je, hij wil graag dat jij het fijn hebt.. Dus praat er zo vaak over als je nodig hebt, dat is gewoon echt belangrijk.
Oud 15-06-2005, 21:11
juno
juno is offline
Wanneer zullen die kids van tegenwoordig nou eens leren dat ze niet aan een volwassen lijkende relatie moeten beginnen als ze nog helemaal niet toe zijn aan sex. Want deze ellende, dat komt er nou van.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 21:40
HoneYy
HoneYy is offline
Citaat:
juno schreef op 15-06-2005 @ 22:11 :
Wanneer zullen die kids van tegenwoordig nou eens leren dat ze niet aan een volwassen lijkende relatie moeten beginnen als ze nog helemaal niet toe zijn aan sex. Want deze ellende, dat komt er nou van.
wat een onzin, ze legt toch uit dat ze moeite had met nee zeggen... en hoe zou jij in godsnaam kunnen weten hoe hun relatie in mekaar stak..alsof alleen volwassenen sex mogen hebben...

ennuh meis je moet er idd veel over praten! met je huidige vriendje, die kan je de steun en zelfvertrouwen geven die je nodig hebt, liefs
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 22:16
snuggles
snuggles is offline
Citaat:
juno schreef op 15-06-2005 @ 22:11 :
jezus, zij is half gedwongen, en jij zegt 'dat komt er nou van' ?! dat jij een ego van hier tot tokyo hebt, wil niet zeggen dat elk jong meisje zo zelfverzekerd is. vriendjes kunnen zich erg opdringen, en ja, als je wat ouder bent is het makkelijker 'nee' te zeggen. serieus, wat een kutopmerking. jij zegt zeker ook tegen mensen die verkracht zijn dat dat komt omdat ze een rokje droegen.

en TS: praat er inderdaad met je vriendje over, hij zal het echt wel begrijpen. in tegenstelling tot sommige anderen

Laatst gewijzigd op 15-06-2005 om 22:18.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten