Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2005, 14:43
evanescence
evanescence is offline
Ik wil graag een tongpiercing en waar ik woon weet ik een super goede piercing/tattoo shop....daar maak ik me geen zorgen om..maar je lees wel eens van die verhalen over onstekingen etc...rare dingen...

Wat zijn jou ervaringen met een tongpiercing? veel onderhoudswerk? of alleen in het begin? etc...
Oud 17-06-2005, 14:44
Mara
Mara is offline
Misschien moet je 't hier proberen?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 14:45
evanescence
evanescence is offline
sorry geen zoekfunctie gebruikt....luilak
Oud 17-06-2005, 21:58
MTpower
MTpower is offline
Tong en navelpiercings dragen het grootste risico met zich mee om te gaan ontsteken... Dus goed verzorgen lijkt me wel verstandig
Een tongpiercing is ook nog eens slecht voor je tanden...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 16:38
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
MTpower schreef op 17-06-2005 @ 22:58 :
Tong en navelpiercings dragen het grootste risico met zich mee om te gaan ontsteken... Dus goed verzorgen lijkt me wel verstandig
Een tongpiercing is ook nog eens slecht voor je tanden...
mij lijkt juist neit dat tongpiercing grootste kans heeft, want kleine wondjes in je mond zijn ook binnen een paar dagen weg..in je speeksel zit toch spul dat dat doet...jaa ook veel baterien ik weet..maar hebben mensen die persoonlijke ervaringen kunnen vertellen hoe het bij hun ging en geen medische dingen die je uit kranten en shit leest..dat weet ik ook wel...
Oud 18-06-2005, 16:55
Mestkever
Mestkever is offline
Ik hoorde van iemand, als de piercer een zenuw in je tong raakt dat het gevoel weg kan gaan.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 16:59
verwijderddeze
verwijderddeze is offline
Citaat:
Mestkever schreef op 18-06-2005 @ 17:55 :
Ik hoorde van iemand, als de piercer een zenuw in je tong raakt dat het gevoel weg kan gaan.

als het een goede piercer is gebeurt dat niet
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Mestkever schreef op 18-06-2005 @ 17:55 :
Onzin.

Wat kan gebeuren is dat ze een slagader raken, waardoor je vrij snel dood kan bloeden of stikken in je eigen bloed - tenzij je met spoed naar het ziekenhuis gebracht wordt.

Ze kijken echter voor ze de naald d'r in zetten met een lampje waar de slagader precies zit. Soms zit die ader ook erg ver naar voren en dan krijg je te horen dat een tongpiercing niet mogelijk is, omdat de kans te groot is dat ze 'm per ongeluk zouden kunnen raken.

Kans op ontstekingen is ook nihil, mits je je aan de aanwijzingen van je piercer houdt. Elke dag 8x spoelen met listerine dus. (En uitkijken met alcohol de eerste paar dagen, gezien dat het bloed verdunt en eh, er daarom dingen mis kunnen gaan of iets dergelijks.)

Voor de rest is een een tongpiercing juist de meest snel helende piercing. En de minst gevaarlijke, aangezien er geen kans op uitscheuren is - tenzij je altijd met je tong naar buiten hangt en daarom alsnog aan dingen kan blijven haken
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 10:40
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 18-06-2005 @ 22:50 :
Onzin.

Wat kan gebeuren is dat ze een slagader raken, waardoor je vrij snel dood kan bloeden of stikken in je eigen bloed - tenzij je met spoed naar het ziekenhuis gebracht wordt.

uuuh, dit motiveerd me niet echt hahahah ik vind het nogal een eng verhaal.....dus als mijn piercer niet met een lampje aan komt zetten is het eigenlijk foute boel?!? moet dan ff wat van zeggen lijkt me?
Oud 19-06-2005, 15:38
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 18-06-2005 @ 21:50 :
Onzin.

Ze kijken echter voor ze de naald d'r in zetten met een lampje waar de slagader precies zit. Soms zit die ader ook erg ver naar voren en dan krijg je te horen dat een tongpiercing niet mogelijk is, omdat de kans te groot is dat ze 'm per ongeluk zouden kunnen raken.

Kans op ontstekingen is ook nihil, mits je je aan de aanwijzingen van je piercer houdt. Elke dag 8x spoelen met listerine dus. (En uitkijken met alcohol de eerste paar dagen, gezien dat het bloed verdunt en eh, er daarom dingen mis kunnen gaan of iets dergelijks.)

Voor de rest is een een tongpiercing juist de meest snel helende piercing. En de minst gevaarlijke, aangezien er geen kans op uitscheuren is - tenzij je altijd met je tong naar buiten hangt en daarom alsnog aan dingen kan blijven haken
geloof je het zelf dat ze een slagader raken. ik zou bijna denken dat je ervarig hebt....
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 20:35
Nadine.
Nadine. is offline
nou ik heb ook een tongpiercing en t bevalt me goed
heb geen erge ontstekingen gehad oid.
alleen 5 dagen dikke tong.
en de pijn valt heel erg mee bij het laten zetten.
bij mij iig
misschien heb je hier wat aan.

kus mij
Oud 19-06-2005, 21:14
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
Miss_Angel16 schreef op 19-06-2005 @ 21:35 :
nou ik heb ook een tongpiercing en t bevalt me goed
heb geen erge ontstekingen gehad oid.
alleen 5 dagen dikke tong.
en de pijn valt heel erg mee bij het laten zetten.
bij mij iig
misschien heb je hier wat aan.

kus mij
danku haha dat geeft me wat hoop....wat is oid???? ik zie dat zoveel maar kan er niet uitkomen wat het voor een afkorting ofzo is
Oud 19-06-2005, 21:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
evanescene schreef op 19-06-2005 @ 22:14 :
danku haha dat geeft me wat hoop....wat is oid???? ik zie dat zoveel maar kan er niet uitkomen wat het voor een afkorting ofzo is
Of iets dergelijks
Oud 19-06-2005, 21:21
evanescence
evanescence is offline
hehe nu weet ik het eindelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jeuj!! ahah of iets dergelijks
Oud 19-06-2005, 22:21
sperzieboon1
sperzieboon1 is offline
Ik heb mn tongpiercing nu al 3 jaar, en in die 3 jaar heb ik nog nooit problemen gehad. Natuurlijk zitten er risico's aan bij het laten zetten van de piercing... en ben je zelf verantwoordelijk voor het 'schoon' houden van je mond (lees: in het begin na iedere maaltijd spoelen met odol = heel vies).

Als die piercer die jij kent net zo goed is al jij zegt dat hij is... zou er in princiepe weinig fout kunnen gaan. De piercingshop waar ik ben geweest was ook een bekende voor mij... veel mond op mond reclame van vrienden die daar hun (tong-) piercing/tattoo hebben laten zetten.

Sux-6
Oud 20-06-2005, 09:16
Verwijderd
Alleen het zetten ging niet goed. Hij zette een tang op mijn tong, maar in plaats dat hij hem op normale stand zet, knijpt hij hem volledig dicht waardoor ik mijn tong helemaal werd gekneusd! Via een andere piercer kwam ik er achter dat het helemaal niet gebruikelijk is om de tang op slot te zetten... Misschien iets om naar te vragen als je hem zet?

Verder helemaal geen problemen mee gehad. Na liters ijswater kon ik de volgende dag het avondeten weer wegkrijgen...
Ik heb hem nu iets van 5 jaar denk ik
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten