Hoi,
Sinds enkele weken heb ik last van een steeds terugkerend blauw scherm: vaak krijg ik ze als ik een CD/DVD brand, of iets uitpak met winrar. Het is ook wel eens op andere momenten gebeurd volgens mij.
Ik krijg de volgende melding:
KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR
STOP: 0x0000007A (0XC07BA048, 0XC000000E, 0XF74092A0, 0X1DA6E860)
SCSIPORT.SYS Address E74092A0 base at F7401000
Datestamp 41107b4b
Waarna ik dus opnieuw moet opstarten en verder kan werken.
Uiteraard heb ik me al helemaal suf gegoogeld, maar daar wordt nog al een verscheidenheid aan oorzaken voorgespiegeld, waarmee ik dus ook niet het precieze probleem kan diagnostiseren.
De laatst geinstalleerde hardware (voor het geval het daaraan ligt) is een harde schijf (Hitachi Deskstar 7K250 160 GB S-ATA) en daarvoor had ik dit probleem nog niet.
Ik heb inmiddels al een keer mijn (eerste, dus die met Windows erop) schijf geformatteerd, het scsiport.sys bestand overschreven met een andere (nieuwere) versie, mijn geheugen uit mijn kast gehaald, er weer ingestopt, het enigszins getest en het is volgens mij in orde.
Specificaties van mijn pc:
Windows XP Pro + SP 2
1024 MB Ram (TwinMos)
ASRock K8S8X moederbord
AMD 64 3000+
2 x Hitachi Deskstar 7K250 160 GB.
ATI Radeon 9800 Pro
Verder weet ik niet of het nou een hardware of een software probleem is, want over beide wordt op Google gesproken. Mocht dit verkeerd staan, dan moet een mod het maar even verplaatsen.
Alvast bedankt!
|