![]() |
|
Verwijderd
|
Eind 2004 waren er 150 tibetaanse politieke gevangenen in China, waarvan er 100 boeddhistische monniken waren. Regelmatig sterven er politieke gevangenen tijdens hun gevangenschap, en er komen nog steeds verhalen van marteling naar buiten.
In Tibet worden de rechten van de Tibetaanse Boeddhisten en nationalisten nog steeds geschonden. Meer dan 250 gewetensgevangenen, velen onder hen monniken en nonnen, verblijven in gevangenschap. Het ' patriottisch educatief programma', gelanceerd door de Chinese autoriteiten in 1996 om de controle te verkrijgen over de kloosters en de abdijen en om de invloed van de verbannen Dalai Lama te ondermijnen, gaat door, evenals de restricties op de religieuze vrijheid van de populatie in het algemeen. Sommige buddhistische kloosters en abdijen werden gesloten door de Chinese autoriteiten; de monniken en nonnen werden uitgestoten en gearresteerd. Zij worden vastgehouden onder onmenselijke omstandigheden. http://nl.wikipedia.org/wiki/Tibet http://www.tchrd.org/ http://www.freetibet.org/campaigns/s...ure/index.html Net als elk land waarin mensenrechtenschendingen plaatsvinden is het walgelijk wat hier gebeurd. Maar nog vreemder is de geringe aandacht voor de situatie, waarom wordt er net als in darfur niet internationaal tegen opgetreden? |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
www.projectaware.com
Overigens wordt ook in Darfur niet in letterlijke zin opgetreden, er is hooguit aandacht voor. Ook op Darfur is de kritiek juist dat er niets gedaan wordt omdat er geen strategische of economische belangen zijn. |
![]() |
||
Citaat:
"waarom wordt er, net als in darfur, niet internationaal tegen opgetreden?" komma's aangevuld,
||
Verwijderd
|
Citaat:
En Darfur is ook een vergeten zaak. Men doet alsof er veel gedaan wordt, maar de hulp die daar geboden wordt is écht veel te weinig. Ik heb laatst een verschrikkelijke docu gezien over de problemen in Darfur. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij China ligt dat natuurlijk anders. Ook als je bijv. kijkt naar de overheersing van Taiwan dan zie je dat het onmogelijk is om daar als westen tegen op te treden (Japan kreeg onlangs nog een diplomatieke tik op de vingers van China omdat het niet enthousiast genoeg deed over de annexatiepogingen van China t.o.v. Taiwan). China en een economische en strategische grootmacht. Het westen laat het wel uit zijn hoofd om zich daarmee te bemoeien. De enige manier is dus diplomatie en verder wachten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
taiwan is eigenlijk wat er nog over is van het keizerrijk china.. en is nooit door de communisten bezet geweest. ook een zelfstandige staat dus die door china bedreigt wordt taiwan had van mij dan ook die onderzeeers gekregen.. en als het kom met 20 mark- 48 torpedo's gratis erbij.. in de hoop dat ze goed raak schieten Laatst gewijzigd op 02-06-2005 om 14:21. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Tibet is onafhankelijke staat. Maar.... Taiwan dan niet, want dat was 'altijd' deel van China.
Ehhh, maar wat is 'was altijd al'? Georgie wilde onafhankelijk van Rusland (technisch gezien: de USSR). Logisch toch?! Maar dan wil Abchazie onafhankelijk van Georgie. O, en dat willen die Georgiers dan weer niet? Mijn punt is: discussies over staten en entiteiten zijn hachelijke zaken. Friesland (was ook ooit onafhankelijk ![]() Punt is wel: de meeste Tibetanen lijken me niet echt happy onder deel van China zijn. Taiwan: ik zie het als een stukje democratisch China. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ontopic: Het is afwachten..
||
Citaat:
|
![]() |
Ik naief? Hhahaahahhaha. In tegendeel.
Appeasement was toch sinds Chamberlain een vies woord? Waarom zijn we dan zo laf tegen China? Ik zeg niet: bombaardeer Peking. Maar maak juist duidelijk: we willen jullie graag in de kring van 'Westerse' landen hebben. Jullie zijn welkom. Maar dan moeten jullie er wel wat voor doen! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien: het sluiten van kloosters etc. is in delen van Europa een tijd terug ook gebeurd bij de o zo geweldige beeldenstorm. Toen was het nog geweldig dat men trachte een religie (het catholicisme) omver te werpen. Toen was het de grote bevrijding van het euvel Rome. Ik vind het heel arrogant om te zeggen dat Europa, de VS, Japan etc. zich overal op de wereld zouden moeten bemoeien met de schending van de door onszelf opgestelde rechten van de mens. De rest van de wereld beschouwen als een speeltuin zoals voor WOI is fout, maar om zomaar te gaan zeggen dat wij overal iedereen moeten helpen kan niet en we moeten dat ook niet proberen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
hoezo vergeten oorlog?
||
![]() |
Citaat:
wie ze allemaal kan plaatsen mag zeggen dat er geen vergeten oorlogen zijn...
|
Verwijderd
|
Het lijkt mij duidelijk. (ik heb net een betoog geschreven over de chinezen in Tibet). Niemand gaat echt achter Tibet staan omdat China een veel te grote wereldmacht is en word. De meeste regeringen negeren het volgens mij omdat ze China niet willen boycotten (hoe schrijf je dat?????
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, maar ik vind het zo vreselijk irritant dat Tibet al 50 jaar wacht. Maar daarentegen, in de 9e eeuw hebben ze grote welvaart gekend. Misschien is het gewoon een cyclus en moet je afwachten wanneer het weer beter gaat. Maarja, kan ik nog steeds het idee niet verdragen dat dat nog 2 of 3 of meer eeuwen duurt....
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Tsja, ik kan moeilijk bewijzen dat ze toen grotere welvaart kenden...Maar met hun welvaart nu staat het toch ook niet zo best geloof ik. Er is grote werkloosheid, hun bossen worden gekapt en verkocht door Chineze bedrijven en hun grondstoffen gejat. Je zou er heen moeten gaan om te kijken hoe het echt is, maar ik heb er niet zo'n positief beeld over -jammer genoeg.
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
de 9e eeuw vergelijken met de 21e is sowieso vrij krom en heeft nix met het Chinese conflict te maken.
dat de Chinezen nu grondstoffen jatten en zo is niet goed te praten, maar het gebeurt overal en nog steeds zal niemand China aanpakken...
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Botsing Georgische en Ossetische troepen hhendrikxx | 500 | 02-10-2008 22:01 | |
Olympische deelnemers worden gedwongen te zwijgen over mensenrechtenschendingen Joostje | 102 | 09-04-2008 10:06 | |
Muziek |
Earthdance 2006 - free tibet Naru | 0 | 01-09-2006 19:52 | |
Muziek |
Ticket for Tibet 2006 hillbilly | 22 | 25-08-2006 11:39 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 18-07-2005 00:38 |