Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2005, 15:29
Mariap0es
Mariap0es is offline
Hey hallo,

Ik wilde graag weten of mensen vaak jaloers zijn op hun vriend/vriendin? Ikzelf was eerst vaak jaloers op mijn vriend, maar nu ben ik daar over heen, je moet het gewoon een beetje van afzetten. En natuurlijk je partner vertrouwen.

en/of er nog meer oorzaken zijn van ruzies?
Hoe vaak hebben jullie ruzie en wiens schuld is dat dan?
Is een ruzie een aanleiding om het dan uit te maken, of moet je het alleen uitmaken als je (clear in your mind) bent?

Laat het me weten.

Groetjes..

xx Maria poes.
Oud 31-05-2005, 15:31
Verwijderd
Jaloers op mijn vriend? Zo van, hij krijgt zoveel aandacht van meisjes en ik niet, waarom nou niet?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 15:34
kebkebe
kebkebe is offline
Ik was wel eens jaloers op mijn vriend omdat het hem altijd zo meezit met geld. Hij spaart nooit ergens voor, maar krijgt altijd van alle kanten geld zodat-ie toch veel uit kan geven. Maar daar heb ik me nu wel overheen gezet (hij geeft toch het meeste uit aan mij )

Misschien bedoel je dat niet, misschien bedoel je 'ben je jaloers als je vriend met andere meisjes omgaat' ofzo. Dat ben ik niet.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 15:59
Mariap0es
Mariap0es is offline
Het is van alle soorten jaloezie. Ik had het meer over jaloers omdat hij met andere meiden om gaat, maar jaloesr zijn om iets anders, is ook leuk om te weten hoor, dus kom maar op met jullie reacties.

Groetjes..

maria
Oud 31-05-2005, 16:41
Loezzel
Loezzel is offline
Ik ben eigenlijk niet echt jaloers. Meer onzeker op bepaalde gebieden. Daarover is een topic van mij te lezen hier op het forum.
Verder maak ik nooit ruzie met mijn vriend (ook niet met mijn ex). Ik ben niet echt een ruzietype. Ik praat snel als ik ergens mee zit, laat gauw genoeg weten wanneer ik iets niet leuk vind.
Ik kan me dus ook niet voorstellen dat sommige ruziënde stelletjes tijdens een ruzie meteen dreigen het uit te maken. Waarover heb je dan ruzie en hoe erg is die ruzie dan, vraag ik me altijd af?
Oud 31-05-2005, 16:54
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik ben niet jaloers op mijn vriend, totaal niet zelfs. En vertrouwen doe ik hem ook. Overigens hebben wij eigelijk nooit ruzie, een enkele keer een meningsverschil hooguit of lopen we tegen elkaar over iets kleins te zeiken en bokken, iets wat we vaak gewoon zonder problemen uit weten te praten. Nooit geen reden geweest om het uit te maken dus.
Oud 31-05-2005, 16:55
Verwijderd
Ik ben wel jaloers, ja. Maar dat heeft meer te maken met mijn eigen onzekerheid dan met een vriend die abnormaal aandacht zou geven aan andere mesjes, denk ik.
Ik kan ook makkelijk jaloers zijn als mijn vriend alleen maar iets te lang met iemand praat, iets te uitbundig gedag zegt en weet ik het niet alleen nog meer. Maar ik kan niet verwachten dat als ik een vriend zou hebben dat hij er rekening mee moet gaan houden dat hij niet te lang met een ander meisje mag praten ofzo.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 17:24
snoopy
snoopy is offline
ik ben wel eens jaloers, maar gelukkig is het tegenwoordig op een heel normaal niveau. Hierover hebben we dus niet echt ruzie (eigenlijk nooit meer)
Wel hebben we soms om iets anders 'ruzie', wat dan inhoudt dat ik vind dat hij onnodig chagrijnig loopt te doen, maar we zijn dan ook gauw weer 'goed' op elkaar.
We hebben in de 2,5 jaar dat we samen zijn nu 3 keer écht ruzie gehad, maar ik vind dat dat wel moet kunnen, eigenlijk. Ik hoef geen deel van een stel te zijn dat helemaal nooit ruzie heeft. Soms is ruzie best gezond
Ik vind het in ieder geval absoluut geen reden om het uit te maken, zeker niet als het 1 keer per jaar blijft
Oud 31-05-2005, 20:37
T!ne
T!ne is offline
Ben de laatste tijd wel tamelijk jaloers geworden.. Komt niet door hem, eerder door mezelf.. Ik besef dat hij eigenlijk wel zo alles aan het worden is in mijn leventje en dat ik quasi zou instorten moest ik weten dat hij met een ander zou flikflooien.
Alhoewel dat is geen jaloezie..
Vroeger was hij wel heel jaloers en nu heeft hij een bocht gemaakt van 180° en kan hij er wel mee leven dat ik veel jongens ken en er goed mee kan omgaan..
1 echte ruzie al geweest.. Mea culpa.. Maar is opgelost, vergeten en vergeven..
Ruzie zou er alleen maar zijn door andere jongens of meisjes of kussen met een ander of geen aandacht schenken aan de ander..
Oud 31-05-2005, 20:53
annetjuh
annetjuh is offline
ik voel nu pas jaloezie, en dat voelt.
het geeft mij nu het teken van echte verliefdheid
Oud 31-05-2005, 21:17
dragonstorm
dragonstorm is offline
jaloezie is vaak een teken van onzekerheid.
En als je niet onzeker bent, dan is het niet nodig.

Dus nee, ik ben niet zo rap jaloers
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 21:33
Optima
Optima is offline
ik heb een keer echt een zware jaloezie aanval gehad, die in de hand gewerkt was door een ander meisje, en gezien de omstandigheden kwam de situatie erg geloofwaardig over.

Maar voornamelijk had ik in mijn relatie onenigheid over aandacht. Ik wilde aandacht, ik wilde met hem afspreken, hem zien, dat hij me belde, dat hij aardig was als ik hem belde, dat hij vaker met me naar bed wilde, dat we uitgingen, meer dingen ondernemen.

en daar is het uiteindelijk op stuk gelopen. We maakten elkaar niet meer gelukkig. Ik zat hem teveel op de lip, en hij mij te weinig.
Oud 31-05-2005, 22:13
masterdj
masterdj is offline
Mn Vriendin en ik hebben eigelijk nooit (echt) ruzie, eerder meningsverschillen etc maar dat ook niet bijster vaak
Verder ben ik niet jaloers op mn vriendin, alleen ben wel soms een beetje TE beschermend met jongens etc ; Bijv. als we uitgaan en er gaat een jongen tegen haar aan lullen, spring ik er gelijk bij om duidelijk te maken dat ze al bezet is maar dat is eerder beschermend/onzekerheid dan dat ik haar niet vertrouw

Ik denk dat als je respect voor elkaar hebt, je niet snel ruzie krijgt
Oud 31-05-2005, 22:15
Verwijderd
Ik ben nooit jaloers op mijn vriendin (dat is ook een beetje raar). We hebben ook nooit ruzie.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 00:20
Shitonya
Shitonya is offline
Ik ben niet jaloers op mijn vriend wat betreft hij en andere vrouwen. Nou ja, hangt af van de omstandigheden zal ik maar zeggen.
Maar ik ben meer jaloers op zijn leven en zijn karakter Maar dat heeft gelukkig nog nooit tot ruzie geleid.

En ja er zijn nog 1001 oorzaken hoe ruzie kan ontstaan in een relatie welke ik logischerwijs niet allemaal ga noemen
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 08:10
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
mijn vriend was vorige week vet pissed op me, omdat mn ex bij ons op 't terras kwam zitten
net of ik daar om gevraagd had?!
naja, kan die gast moeilijk negeren dus ging beetje met hem praten (en zn beste vriend die ook hele goede vriend in van mij)
beetje praten, beetje lachen, beetje over mensen praten die ik al ff niet gezien heb die vrienden zijn met mn ex (ging veel met die mensen om toen ik nog met mn ex had, maar nu zie ik ze nooit meer eigenlijk omdat het hele andere personen zijn dan ik, maar dat wil niet zeggen dat ik ze niet aardig vind!)

anyway, mn vriend zat steeds maar met zn car keys te spelen, dus ik vraag offie weg wil
zegtie nee
vraagt mn ex of we nog wat willen drinken
dus ik vraag aan mn vriend offie nog wat wilde drinken of door wilde
wilde hij nog wel wat drinken
dus we drinken nog wat, en gaan terug naar de auto
heeftie gewoon bijna heel de avong niks tegen me gezegt, en we gingen om 12uur gewoon slapen!! (alsof we ooooit voor 12uur gaan slapen?!)

en de volgende dag was alles weer koek en ei
totdat hij opeens mn ex helemaal zwart gaat staan maken, dat t echt en super kneus is e.d. en dat ik met hem zat te flirten

dit is de enige ruzie die we gehad hebben tot nu toe
was gwn pissed op hem, omdat hij pissed was op mij
kan die gast toch niet gewoon negeren?!
heb 4,5 maand veel met hem meegemaakt en het is om een duidelijke reden uit gegaan
anyway, heb nu tegen mn vriend gezegt dattie nie over mn ex moet zeiken en zeker geen stomme dingen als dattie n sukkel is, want dat kan ik zelf ook wel bedenken!

zelf ben ik helemaal geen jaloers type, weet niet eens wat het is en hoe dat voelt
ik ben zelf best los in knuffelen en kussen geven (op mond!)
mja, ook dat heeft zn grens natuurlijk!
Oud 01-06-2005, 08:15
Lanoia
Lanoia is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 31-05-2005 @ 17:55 :
Ik ben wel jaloers, ja. Maar dat heeft meer te maken met mijn eigen onzekerheid dan met een vriend die abnormaal aandacht zou geven aan andere mesjes, denk ik.
Ik kan ook makkelijk jaloers zijn als mijn vriend alleen maar iets te lang met iemand praat, iets te uitbundig gedag zegt en weet ik het niet alleen nog meer. Maar ik kan niet verwachten dat als ik een vriend zou hebben dat hij er rekening mee moet gaan houden dat hij niet te lang met een ander meisje mag praten ofzo.
Ja dat heb ik ook..

Maar ik vind het altijd zo stom van mezelf dat ik dan jaloers wordt, ik zeg zelf ook jongens vrolijk gedag en ik praat er ook lang mee. Dan weet ik dat er voor mijn vriend verder ook geen reden is om jaloers te worden, omdat ik gewoon gezellig met iemand anders aan het praten ben. Zo zal het voor hem ook zijn als ie met een meisje praat, dus ik snap niet waarom ik dan evengoed jaloers ben.. zo'n onzin
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 15:59
annepanne
annepanne is offline
ik ben soms echt wel jaloers op mijn vriend...want hij gaat altijd leuke dingen doen en ik zit altijd maar thuis.....maar ik vertrouw me vriend wel
Oud 08-06-2005, 15:33
Kitaantjuh
Kitaantjuh is offline
Jah ik ben wel eens jaloers... als ik zie dat ie een vet lang gesprek heeft met z'n ex of dat ie weer eens met dat schijnheilige mens staat te knuffelen heb ik wel zoiets van, okeej nou is het wel weer genoeg, get your hands OFF OF HIM :@ Maarja aan de andere kant, ik ben toch veel leuker dan zij is dus ik hoef me geen zorgen te maken
Oud 08-06-2005, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Kitaantjuh schreef op 08-06-2005 @ 16:33 :
Jah ik ben wel eens jaloers... als ik zie dat ie een vet lang gesprek heeft met z'n ex of dat ie weer eens met dat schijnheilige mens staat te knuffelen heb ik wel zoiets van, okeej nou is het wel weer genoeg, get your hands OFF OF HIM :@ Maarja aan de andere kant, ik ben toch veel leuker dan zij is dus ik hoef me geen zorgen te maken
Hij gaat nog om met zijn ex en jij maakt je geen zorgen?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 16:42
woezel
woezel is offline
Citaat:
annepanne schreef op 03-06-2005 @ 16:59 :
ik ben soms echt wel jaloers op mijn vriend...want hij gaat altijd leuke dingen doen en ik zit altijd maar thuis.....maar ik vertrouw me vriend wel
ga dan zelf ook iets leuks doen?
Oud 08-06-2005, 19:25
Verwijderd
Ja. Al staat hij met een meisje te praten die ik niet ken of waarvan ik niet zeker weet of ze wat van hem moet word ik al ziekelijk jaloers. Ook als ik het woord haarlem of nijmegen hoor, kan ik daar niet tegen (hij had daar ooit een vriendinnetje) ook bijvoorbeeld toen ik met hem op het station liep en er iets werd omgeroepen dat de trein naar nijmegen vertraging had ofzoiets. Om ziek van te worden (mijn jaloerse gedrag). Het slaat ook eigenlijk nergens op.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 21:58
Sime
Sime is offline
nijmegen!

HAARLEM!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 09:06
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Jaloers . Ik ben niet echt jaloers. Als hij de fout ingaat met een ander meisje, dan is dat jammer, maar de wereld vergaat niet. We zijn 18 (naja hij 20) ik wil geen relatie waarin zelfs niet meer geflirt mag worden of met iemand van het andere geslacht vriendschappelijk iets doen.
Verder hebben we weleens een "meningverschil": dat hij wat meer tijd voor mij vrij moet maken, dat hij geen ontbijt gehaald heeft ed.
Uitmaken tijdens een ruzie lijkt mij geen goed plan, sowieso schreeuwende ruzie heb ik nog nooit gehad, maar dat moet weloverwogen gaan.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 09:24
Verwijderd
Citaat:
Sime schreef op 10-06-2005 @ 22:58 :
nijmegen!

HAARLEM!
????
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten