![]() |
||
Citaat:
Maar wat ik dan deed (en doe) is: slapen naar buiten kijken heel veel kletsen of een geurtje meenemen, (dan bedoel ik niet parfum/aftershave ![]() ![]() een pepermuntgeurtje/olie. Iets met een frisse geur iig. Oja, niet van te voren eten, in de bus ook niet eten (wel water drinken). drop of kauwgom (met mint smaak) kan wel. zoiets? suc6! ![]() |
![]() |
|
- ga voorin in de bus zitten (ja, ik weet het; achterin is meestal het leukst
![]() - neem een geurtje met eucalyptus mee - ga niet lezen, maar kijk naar buiten - ga niet dieper ademhalen dan nodig is (van nervositeit word je ook misselijk) - eet geen chips of andere snoep (munt of kauwgom kan wel) - ook geen zoete drankjes: appelsap kan, maar geen chocolademelk. Ik hoop dat dit helpt. De laatste keer dat ik moest overgeven was in Parijs vanwege de verschrikkelijke autogassen (niet zozeer wagenziekte dus) ![]() Gatara |
![]() |
|
![]() |
Hoi,
Ik heb ook last van wagenziekte. En het is mij geadviseerd dat je naar buietn moet kijken en dan niet opzij uit je raampje, maar naar voren. Dus dat niet alles voorbij flitst. En in een bus is het beste om boven de wielen te gaan zitten, dus ergens midden in. Sterkte Rolandavoor meer info over onvruchtbaarheid |
![]() |
|
Verwijderd
|
ha buddie
je bent niet de enige. wat mij verbaasd is dat je misselijk wordt van de pilletjes heb ik zelf nooit last van gehad. het werkte heel goed bij mij misschien ben je gevoelig voor 1 van de stoffen vraag es in de apotheek andere tips (wat althans bij mij helpt) goed ontbijten de weg volgen goed slapen (ik ben als ik kort slaap extra gevoelig) slapen suc6 en sterkte |
![]() |
|
Lieve ben ik het?
Ik was ook altijd wagenziek en kreeg ook van die pilletjes. Ik moest ze onder mn tong leggen en dan op laten lossen. Wat was dat ontzettend smerig zeg. Op den duur kreeg ik zelfs een hekel aan de vakantie. Iets waar ik altijd heel erg naar uit keek. Het probleem heeft zich op een hele verbazende manier opgelost. Toen ik namelijk in groep acht zat, kwamen de leraren op school erachter dat mijn ogen niet goed waren. Ik werd doorgestuurd naar een oogarts en sindsdien heb ik een bril. Nadat ik die bril heb gekregen heb ik er nooit meer last van gehad. Eindelijk was ik van die stomme pilletjes af. Ik weet niet of het voor jou opgaat, maar je kan het prberen. Liefs Merijn. |
![]() |
||
Citaat:
Wat idd wel helpt is boven de wielen van een bus gaan zitten. Hier is de beweging (schommelen enzo) het kleinste. Naar voren kijken helpt omdat je hersenen dan "door" hebben dat je beweegt. (bron: oa klokhuis ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als die pilletjes niet helpen, idd uit het raam kijken, en dan het liefst aan de voorkant. Dan kun je alles zien waar je heen gaat ed, je evenwichtsorgaan weet dat dan dus ook en 'schrikt' niet steeds van allerlei onverwachte bewegingen. Dan wordt je dus minder misselijk.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waarom zouden die watjes dan helpen? Volgens mij zorgen die er alleen maar voor dat je plots niets meer hoort ![]() Gelukkig zijn er ook medicijnen (op recept) die geen placebo zijn. Transderm Scop (scopolamine) schijnt goed te helpen (voor wel 3 dagen lang! ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Keb er ook last van, kzit 5 minuten in de auto en ik voel me al niet goed. Die autogeur waar je misselijk van word begrijp ik ook, als ik de autodeur opendoe en ik ruik de auto zeg maar voel ik me ook al bleh.
Maar je wou wat tips: - Frisse lucht in de auto/bus - Voorin zitten - Terwijl je voorin zit, je op de weg focusen. Stil blijven zitten, alleen op de weg letten. Ik weet het, het is ongelooflijk saai en vervelend, alleen het helpt wel! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wanneer deze gemengd zijn (dus de een niet bovenop de ander ligt) krijg je het 'duizeligheidsgevoel'. De medicijnen zorgen er op een of andere manier voor de de vloeistoffen zich minder snel mengen, waardoor je je minder tot niet duizelig voelt. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ik heb medicijnen gekregen en nu ben ik er (bijna) vanaf. Maar ik zal het wel eens opzoeken ![]() |
![]() |
|
Ik heb er ook megalast van. Er staan hier al een aantal tips die echt goed helpen (waaronder dat pilletjes slikken en recht voor je naar buiten kijken). Wat dat watje in je oor betreft: Voor zover ik weet moet je dat in je linker oor doen als je rechts-schrijvend bent en anders andersom.
Herinnert zich opeens een spelletje zeeslag in de auto...we kwam net van 't strand af en in de auto lag 'n strandemmertje...dat hebben we aan de kant van de weg achter moeten laten..bahbahbah ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
|
uhmm, ik heb niet alle reacties gelezen... maar
als je in het midden van de bus gaat zitten... zit je op het draaipunt (S) van de bus , als de bus nu dus een bocht maakt, draait dat stukje van de bus vrijwel eigelijk alleen maar om zijn eigen as. dat zwiep je niet zow heen en weer... dat zij een buschaufeur eens tegen mij ![]() maar ik zit altijd voorin, want dat is leuker ![]()
|
![]() |
Vooraan in de bus zitten helpt niet altijd. Vooral niet in de buurt van de wielen gaan zitten, maar ergens in het midden, waar veel frisse lucht is. Als de bus draait, in de richting van het middelpunt van de cirkel kijken, dat draait namelijk niet, gaat alleen vooruit, dus dan wordt je eventwicht niet verstoord. Slapen kan je ook doen, maar voor de hele dag is dat niet zo'n goeie oplossing. Pilletjes, zoals Touristil helpen ook wel, maar je wordt er ontzetten suf en moe van en je slaapt er ook niet goed van (heel licht, alhoewel je moe lijkt te zijn). Die pilletjes werken meestal zo'n 3 a 4 uur. Soms, als je een goeie dag hebt en dus niet zo makkelijk ziek wordt, kan er niet aan denken ook helpen (bezinestations tellen, kleuren auto's tellen...). Als je een lange reis gaat doen om op je vakantiebestemming te raken (16 uur op de trein ofzo), dan kan je inderdaad van die pilletjes proberen, maar om dingen te zien (sideseeing) is dat niet zo'n goed idee, vermits je aandacht erdoor verminderd.
||
![]() |
Citaat:
Ik kan ook alleen op de voorste (of tweede) rij in een bus... In een auto is het pas erg: voorin kan ik hooguit één uur zitten, achterin 10 minuten. Dan móet ik eruit. Gelukkig hebben wij geen auto (nooit gehad ook). ![]() Ook kan ik bij lage temperaturen véél makkelijker in een bus zitten dan bij hoge. ![]() Maar toch neem ik liever de trein. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Kan je van wagenziekte onvruchtbaar worden? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Als ik achterin zie, kan ik helemaal niet zien waar we heen rijden, wanneer er een bocht (of erger nog: rotonde ![]() Dát is een hel. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
Suggestie voor het gewaagde fototopic 'I'he Prophet | 121 | 08-08-2005 16:06 | |
Seksualiteit |
gewaagde fototopic muziekvlinder | 4 | 30-06-2004 19:14 | |
Seksualiteit |
Gewaagd fototopic Verwijderd | 202 | 08-06-2004 13:45 | |
Flora & Fauna |
50 eenden, kippen ganzen en ander gevogelte gedood Kupu | 87 | 13-10-2002 08:48 |