Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2005, 20:20
indigo
indigo is offline
Een hele tijd geleden (zeg, een jaar ofzo) was hier een topic over gedichtjes die je achterliet in het OV, bibliotheekboeken, enz enz. Vanmiddag had ik even een 'blijheidsaanval' , dus toen heb ik zo'n soort gedichtje geschreven. Poetisch niet erg hoogstaand, maar ik vond 'm toch wel leuk en wilde graag weten wat jullie ervan vinden. Alleen het einde (laatste 3 regels m.n.) mag wat mij betreft wat leuker...
Let wel: dit is dus niet echt als poezie bedoeld, meer als uhmja... leuk gedichtje.

zie!
zie, de zon
de zon danst in je haar
zie, zie! de wind
de wind vliegt om je hoofd
zie, zie, zie! kijk daar
de bloem huppelt in het gras
- welnee, dat denk je maar
zie, kijk om je heen, verwonder
het leven is mooi,
de wereld bijzonder.
Oud 07-06-2005, 20:26
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Het is precies zoals je het zegt, geen poetisch wonder maar wel een leuk gedicht. Loopt best lekker over het algemeen, al wordt de 'zie' herhaling wel ziekelijk.
Het einde vind ik juist het leukste gedeelte aan het gedicht, het is meer het begin waar ik me aan stoor. Ik vind dat de wind eigenlijk uit het gedicht mag worden gegooid, het past niet echt bij de rest van de voorbeelden vind ik. Opzich is het wel logisch dat je de wind heb gebruikt maar mijn gevoel vind het niet mooi staan, maarja jou gevoel is belangerijker als de mijne ^^.

Wat is dat over gedichten achter laten? De nieuwste manier om bekend te worden oid? Lijkt me opzich wel grappig om opeens een gedicht aan de achterkant van een hoofdleuning in een taxi te zien hangen ^^.

Oei, nieuw persoonlijk record snel-reageren.
Oud 07-06-2005, 20:40
Verwijderd
Ik vind 'leuke gedichtjes' soms haast fijner dan poetische hoogstandjes.
Deze vind ik ook leuk! Vooral de laatste vier regels. Misschien niet zo heel erg origineel, maar wel erg fijn als einde van dit gedicht, en ook heel leuk om ineens in de trein of zo te vinden <3

Een soort book-crossing voor gedichten, zo klinkt het. Maar dat is het natuurlijk niet eigenlijk. Het klinkt leuk trouwens Zet je er dan ook een emailadres bij of zo, zodat er ook iemand op kan reageren?
Dat wil ik nog wel eens doen, een brief schrijven aan een onbekend persoon en daar dan een mailadres bij doen, en kijken of er iemand zo gek is om te reageren.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 22:00
indigo
indigo is offline
hihi dankjulliewel
ja, die zie-herhaling is idd wel een beetje irritant, maar ook juist om het enthousiasme zegmaar uit te drukken.

Over gedichtjes achterlaten: zie dit topic
Oud 07-06-2005, 22:10
xineof
xineof is offline
Ik vind het gedichtje harstikke leuk, zeker om het in de trein achter te laten. Het is sprankelend en het steekt goed in elkaar, leest als een trein (omg dat was niet de bedoeling ^^).

Dat topic was echt geweldig ja, dat was toentertijd nog met... ik kan niet meer op de naam komen... een vrouwelijk forumlid iig. Misschien kunnen we de actie opnieuw leven inblazen?
Reageren

Regels voor berichten