Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2005, 20:55
Verwijderd
Vorige week toen mijn vriendin stond te springen bij een concert heeft ze een elleboog in haar gezicht gekregen. Dit ging nogal hard, tegen haar lippiercing aan. Ze schonk er verder geen aandacht aan. Het bloedde wel, maar ze ging gewoon vrolijk verder. Niet meer aan gedacht verder, totdat ze een paar dagen geleden ontdekte dat haar tanden erg gevoelig waren. Toen ze keek was haar tandvlees een stukje teruggetrokken, en haar tand kan een heel klein pietsie beetje heen en weer bewegen. Ze maakt zich ernstige zorgen. Met haar tand is niets mis, het is meer het tandvlees dat beschadigd is en de tand dus een beetje loslaat ofzo.
Wat moet ze doen? Meteen met spoed naar de tandarts racen, of is het ook gewoon te behandelen met goede tandpasta en onstekingsremmende mondwatertjes?
Hoe krijg je teruggetrokken tandvlees weer op zijn plaats?

Iemand nog ervaring met stuk tandvlees door een piercing?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 20:59
Verwijderd
Goed spoelen met lauw zout water, poets met iets als parodontax en kijk het aan. Met spoed hoeft ze niet naar de tandarts, lijkt me, maar als het over een dag of wat nog niet veranderd is, dan is het wel slim om een afspraak te maken.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 21:00
Verwijderd
Ik heb er niet echt verstand van, maar zover als ik weet geneest tandvlees weer gewoon (als het bijvoorbeeld ontstoken is oid). Dit is denk ik wel iets anders, omdat je echt zegt dat haar tandvlees verschoven is.
Verder is dat echt bij 1 tand die een beetje kan bewegen, of kan dat bij al haar tanden. Ik dacht nl ook een keer dat een tand wat los zat, bleek dat bij al mijn tanden te kunnen.
Als haar tand echt beschadigd is (of haar wortel), dan heeft ze wel echt last van haar tanden. Niet een beetje gevoeliger, maar echt pijn, of HEEL gevoelig.
Verder ik denk dat het wel iets is waar het slim is om mee naar de tandarts te gaan, maar met spoed, dat is mijn inziens niet echt nodig.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 13:12
wup
wup is offline
Ik heb 2 jaar een lippiercing gehad, netjes met plastic staafje maar helaas heeft dat niet geholpen.
mijn tandvlees is dus ook erg teruggetrokken bij mijn voortanden. gelukkig zitten mijn tanden niet los.. en kan ze ook niet bewegen. heb eerst maar gewoon die piercing verwijderd in de hoop dat het vanzelf weer teruggroeid, maar dat schiet nog niet echt op ofzo! ( heb hem er al een paar maand uit..)
als ik weer heen moet voor controle vraag ik mijn tandarts wel wat er aan te doen is.
mensen met teruggetrokken tandvlees worden wel doorgestuurd naar een mondhygienist, aangezien die het ook alleen maar schoonmaakt, doe je er vast goed aan om de boel goed schoon te maken..

verder weet ik het helaas ook niet..
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 13:34
gurl19
gurl19 is offline
Mijn tandarts zei toen een keer tegen mij dat tandvlees nooit meer terugkwam als het weg was, maar dat het wel geneest. Ik weet niet hoever het weggeslagen is.. Maar dat heeft ze me een keer verteld.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 15:07
bassgirl
bassgirl is offline
ik heb wel gehoord dat dat veel voorkomt bij zo'n piercing en dat er odd nietveel aan te doen valt. maar idd maar ff naar de tandarts gaan
Oud 12-06-2005, 18:02
Qamra
Qamra is offline
Als een tand los zit, zou ik naar de tandarts rennen.

Maaar een heel klein pietsie beetje? Nah, dat lijkt me niet meer dan normaal :?
Oud 13-06-2005, 11:07
Verwijderd
Ik zou het gewoon goed verzorgen, zachtjes poetsen, misschien met parodontax.. en ze kan natuurlijk altijd ff naar de tandarts gaan om het te vragen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten