Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
|
![]() |
||
Citaat:
@ Yab- Yum : Deze ervaringen heb ik ook absoluut niet gehad, evenmin als zeer velen in mijn omgeving. Ik vind de taal die je gebruikt ook nogal maf en heel kinderlijk klinken. Het lijkt me niet verstandig om op deze manier door te gaan en in deze gedachtengang te blijven hangen. Het is níet gewoon wanneer een kind een ander kind misbruikt/verkracht/aanrand of aan elkaar zitten. Een klein kind hoort op die leeftijd nog helemaal niet bezig te zijn met seks. Niet in welke vorm dan ook. T oen ik een jaar of 12 was, kwamen er wel wat emoties los maar dat is normaal in die staat van ontwikkeling. Maar een kind van een jaar of 8, hoort daar gewoon niet bij stil te staan. Wanneer een kind dit wél doet, vind ik dit een alarmsignaal naar de buitenwereld toe, dat dit kind niet goed in zijn/haar vel zit, tever is voor zijn/haar leeftijd, en taal/gedrag bezigt die zeer ongezond zijn en dat er maar eens goed gekeken moet worden wat er met dit kind aan de hand is. Spelen in de zandbak en zandtaartjes bakken, of verstoppertje spelen in de bosjes is een heel andere variant van spelen als wat jij gewoon schijnt te vinden.
Laatst gewijzigd op 07-05-2005 om 16:47. |
![]() |
||
Citaat:
Als ik nog mag zeggen; kinderen die samen seks hebben op jonge leeftijd van een jaar of 8 en allebei willen? Kom nou, dat gebeurt toch zelden. Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord. En wanneer ik erachter zou komen dat mijn kind zoiets doet, zou ik ernstig met haar/hem praten. Mijn eerste seksuele ervaring was toen ik een jaar of 13 was, beetje voelen, beetje ontdekken, heel onschuldig. Maar dan kom je in de pubertijd. Jonge kinderen die zulke dingen doen, in welke vorm dan ook, vind ik gewoon ongezond. of het gedwongen, ener anderzijds, in samenspraak of wat dan ook is.
Laatst gewijzigd op 07-05-2005 om 17:03. |
![]() |
||
Citaat:
Maar nu we het hebben over kinderen die mekaar betasten of mekaar hun 'pielemuisjes' laten zien: wie is er nou de uitzondering? Bij jou en Yab-Yum gebeurde dat kennelijk. Bij mij en Snow White duidelijk niet. Waar haalt Yab-Yum dan de wijsheid vandaan dat *alle* kinderen dit doen en dat het een *normale* zaak is? Wie heeft er gelijk? Dan bedoel ik niet theoretisch. Geen gezwets met sexuologen. Maar praktijk. Wie zal het zeggen? |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Bij mij op school zaten er tussen de 6 en 9jaar kinderen met allerlei gradaties aan nieuwsgierigheid. De jongetjes die stiekem op de meisjeswc gluurden, zoals ik al zei de roddel dat Miepje haar kut had laten zien aan Keesje, de experimenten met vriendjes en vriendinnetjes thuis, het rommelen met je eigen geslachtsdelen, enz. Er zat in groep 3 zelfs een jongetje bij mij in de klas die in de kring met zijn piemeltje aan het spelen was, waar de juf niets van zei. (vond ik wel vreemd). De kinderen die dat soort dingen raar vonden en niet deden waren de kinderen die al vroeg van hun ouders begrepen hadden dat niet hoort en niet mag van hen. Ik denk dat we vanaf groep 3 toch wel allemaal de termen kende. Die leer je wel als je ouders zeggen dat je er niet aan mag zitten of hen het een en ander vraagt. Het was heus geen seksorgie, maar het is onzin om te denken dat kinderen zich daar niet mee bezig houden. Wel op een hele andere manier dan volwassenen, ja, het is puur experimenteren, kijken hoe de boel in elkaar zit en wat je ermee kan.
||
Citaat:
+ Ik heb het niet over misbruik en verkrachting, ik heb het over onderzoeken en uitproberen met leeftijdsgenootjes met wederzijdse instemming. Ik vroeg ook aan ik weet zijn naam niet meer wat daar volgens hem schadelijk aan was. Dat misbruik schadelijk is, lijkt me voor de hand liggen.
||
Citaat:
Een kind weet vaak niet eens dat een piemeltje stijf wordt als ie opgewonden is. Ze rommelen maar wat aan.
||
![]() |
Citaat:
![]()
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Kwestie van aan de kinderen te tonen wat hoort en wat niet. Het feit dat ze kinderen zijn verandert daar weinig aan behalve de manier hoe er mee om gegaan wordt dan.
Laatst gewijzigd op 08-05-2005 om 23:25. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Het lijkt me een enorm risico zo op dergelijke situaties te reageren. Voor het zelfde geldt schat je de situatie totaal verkeerd in en is het wel het kind dat er problemen mee heeft. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als een kind aangeeft dingen te 'moeten doen', dan zou dat voor mij toch wel een teken zijn dat hij/zij die dingen niet uit vrije wil heeft gedaan. Of een dergelijke gebeurtenis dan meteen traumatiserend is, dat weet ik niet, maar dat het iets tegen zijn of haar wil is, die kans is dan denk ik toch wel vrij groot. En het lijkt mij dat je als ouder dan de taak hebt zo iets stop te zetten, zodat het niet weer tegen de wil van je kind voorkomt. Iets dergelijks is helaas altijd subjectief, maar om het daarom maar te laten gebeuren en er verder geen aandacht aan moet besteden (wat stel je voor) lijkt me enorm riskant. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ofwel, is de motivatie van Pietje om Elsje te misbruiken van sexuele aard? |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Misbruik door Goede doelen onder de loep Gatara | 12 | 05-09-2007 22:21 | |
Het vergeten Soedan: VN Vredesmacht? Gatara | 104 | 07-01-2007 22:20 | |
'Misbruikte kinderen in jeugdgevangenis vernederd' koelieboelie | 29 | 01-11-2006 12:31 | |
Pedo's de politiek in EvilConduct | 500 | 18-07-2006 00:14 | |
Psychologie |
2 op de 5 meisjes onder de 16 heeft een negatieve seksuele ervaring Steleto | 43 | 23-06-2003 14:01 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
[stelling] Rooms-Katholicisme: het celibaat moet afgeschaft worden Gatara | 10 | 15-01-2003 21:01 |