Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2005, 15:27
Retinite
Retinite is offline
Ik heb tussen twee computers thuis (pc en laptop) een netwerk d.m.v. een wireless modem

het netwerk heet: NETWERK, en beide pc's zitten in die werkgroep.
Met de PC kan ik OP de laptop kijken, wijzigen etc en OOK op de PC zelf (via het netwerk dus, beetje omslachtig eigenlijk)
Maar via de Laptop kan ik alleen op de laptop zelf via t netwerk, maar als ik verbinding wil maken met de PC, dan heb ik de machtiginen voor de netwerkbron niet, zegt hij
Ik heb winxp-sp2, norton firewalls, allebei laten ze elkaars IP toe, en zelfs als ik ze uit zet wil het nog niet, ook heb ik de winxp firewall uit.
Waarom blokkeert de PC dan nog steeds de verbinding van buitenaf?
Oud 07-06-2005, 15:29
Verwijderd
Onder welke namen en met welke rechten ben je op beide PCs ingelogd?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 15:34
Retinite
Retinite is offline
eh hoe bedoel je precies, de laptop hoef je niet aan te melden, bij de PC wel
Oud 07-06-2005, 15:37
Verwijderd
Als je XP gebruikt ben je ingelogd onder een gebruikersnaam en wachtwoord. Het is mijn ervaring dat het nog wel eens gezeik oplevert als je op beide computers met dezelfde naam (bijv. beide Administrator) bent ingelogd met hetzelfde wachtwoord.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 15:39
Retinite
Retinite is offline
Dat is niet het geval dus

ach ik reboot ze nu allebei wel ff na Netbios ingesteld te hebben
Oud 07-06-2005, 15:40
Gijss
Gijss is offline
Nou ik die hier zie staan..
Je bent niet de enige die daar last van heeft...
Ik heb thuis ook een netwerk, met een hoofdpc, twee netwerkpc's en een laptop..
Ik heb precies dezelfde problemen als jij en op alle drie de systemen kan ik niet op het netwerk!
hij vraagt dan of om een wachtwoord of zegt dat je geen machtigingen hebt..

kan iemand ons helpen dan?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 15:44
Verwijderd
Probeer eens op alle PCs een account aan te maken met dezelfde naam en hetzelfde wachtwoord.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 15:47
Gijss
Gijss is offline
op de hoofdpc na werken ze allemaal op Win98.. hoe dat daar moet zou ik niet weten..

(btw, het is me wel ooit gelukt door iets te klooie met de netwerkverbindingen te herstellen ofzoiets.. Helaas is het daarna weer terug gekomen )
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 15:53
Verwijderd
Ik heb zelf ook een 98-bak in dit netwerk hangen. Daar werkt het om op de 98-bak in te loggen met 'Administrator' en hetzelfde wachtwoord als op de andere PCs. Maar dat is natuurlijk niet zo'n mooie oplossing.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 15:55
Retinite
Retinite is offline
maar dan vind ik het alsnog vaag dat ik ik wel van de PC op de laptop kan kijken, maar niet van de laptop op de pc

ohja, als ik mijn PC deel, dan is dat *floep* heel snel klaar, echt gelijk, volgens iemand anders kan dat noit gelijk, hij moet eerst zo een vensterje laten zien dat hij de bestanden aan t delen is... klopt dat?

Laatst gewijzigd op 07-06-2005 om 15:58.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Retinite schreef op 07-06-2005 @ 16:55 :
maar dan vind ik het alsnog vaag dat ik ik wel van de PC op de laptop kan kijken, maar niet van de laptop op de pc
Als een van de twee onder 98 draait en de ander onder XP is dat niet zo heel vaag. 98 ging niet bepaald veilig om met netwerken. XP is veel strenger met het toelaten van inkomende verbindingen vanaf een PC met een ander OS.

Citaat:
ohja, als ik mijn PC deel, dan is dat *floep* heel snel klaar, echt gelijk, volgens iemand anders kan dat noit gelijk, hij moet eerst zo een vensterje laten zien dat hij de bestanden aan t delen is... klopt dat?
Als alles wel werkt zoals het zou moeten zou ik me over de snelheid waarmee het gebeurt niet zoveel zorgen maken.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 16:15
Gijss
Gijss is offline
hmm nu heb ik een account gemaakt Administrator met het wachtwoord van dat account (het staat normaal wel niet aan ) maar hij vraagt nog steeds om een wachtwoord.. egt vaag!

kan het aan de nieuwe modems van UPC liggen? ik denk het niet want Internet is ook gedeeld en dat werkt wel gewoon. Alleen bestanden delen lukt niet (het heeft wel gewerkt overigens..)
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 16:24
Retinite
Retinite is offline
laptop èn pc allebei windows xp Serice Pack 2, eerst was het laptop sp2 en PC Winxp-normaal, maar toe nwas het probleem precies zelfde, PC wel op laptop, maar laptop niet op pc

kan ik ergens netwerkmachtigingen veranderen? van de windows help wordt ik ook niets wijzer
Reageren

Regels voor berichten