Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2005, 20:42
Lost My Breath*
Lost My Breath* is offline
Men beste vriendin is 16jaar en ze denkt dat ze zwanger is!!!!! Wat moet ze nu doen? , ze kan niet terecht bij haar familie want die zouden het toch niet verstaan en zeggen dat ze het zou moeten weghalen?!!!! Ze wil dit kind echt wel houden,maar zit nu in het 5de middelbaar. Moet ze dan een jaar onderbreking van school doen en weglopen van huis en zelf haar leventje opbouwen met haar baby? Plz help met raad.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2005, 20:45
leucomelas
leucomelas is offline
sla wat verstand in dr hoofd. ze is 16, ze heeft nog ene heel leven voor zich waarin ze zoveel kindjes kan hebben als ze wil... maar nu niet, ze zit middenin haar jeugd, ze moet ervan genieten, naar school gan en lekker feesten...
sodeju zeg
Oud 13-06-2005, 20:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
leucomelas schreef op 13-06-2005 @ 21:45 :
sla wat verstand in dr hoofd. ze is 16, ze heeft nog ene heel leven voor zich waarin ze zoveel kindjes kan hebben als ze wil... maar nu niet, ze zit middenin haar jeugd, ze moet ervan genieten, naar school gan en lekker feesten...
sodeju zeg
Waarschijnlijk is ze door dat genieten en feesten juist in deze situatie belandt. Dus in de toekomst wat verstandiger zijn lijkt me een betere raad.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 20:52
Verwijderd
Nou ja ze denkt dat ze zwanger is. Laat dat maar eerst zeker zijn.
Dat ze het wil houden, ik denk dat ze daar eerst goed over moet nadenken, en daar met mensen over moet praten.
Hebben jullie geen vertrouwenspersoon op school? Anders kan ze bijvoorbeeld met haar mentor, of de huisarts hierover praten.
Daarnaast zeg je dat ze neit bij haar familie terecht kan, maar dit zal toch moeten, zeker als ze het wil houden...

Ik zou zorgen dat ze er goed over praat en nadenkt, en dan een verstandig besluit kan nemen. Mijn inziens is dat een abortus, maar wie ben ik om daar zo even over te oordelen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 20:55
Periodiek
Periodiek is offline
Weglopen van haar familie is misschien wel het stomste wat ze kan doen. Ze heeft geen opleiding af, geen geld, kortom: geen goeie basis om van te starten. Weinig kans dat ze er goed vanaf komt als ze het kind houdt.

Een vriendin (16 jaar) was daadwerkelijk zwanger geworden, en wou het ook houden. Gelukkig heeft ze d'r verstand gebruikt en eerst met veel mensen erover gepraat (niet met 'r ouders).

Wat is er eigenlijk met die vader gebeurd?
Oud 13-06-2005, 20:57
WolterB
WolterB is offline
Iig vertellen aan ouders. Rest van familie hoeft dan zeker niet.
En weglopen is het stomste wat je kunt doen in deze situatie
Oud 13-06-2005, 21:00
Raviel
Raviel is offline
Huisarts, weghalen. Ze is 16 en dat zou genoeg reden moeten zijn. De familie hoeft het niet te weten als ze dat niet wil, dat heet beroepsgeheim van de huisarts en privacy van de patient, ongeacht leeftijd (er zijn uitzonderingen natuurlijk, maar dan moet je denken aan een meisje die naar de dokter gaat voor een abortus en meer schijnt te hebben dan dat oid).

Willen houden, tsja, meisjes en poppen. Beetje common sense zou handig zijn. Oja, en die schooltijd eens opletten bij biologie zou ook mogen
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:02
leucomelas
leucomelas is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-06-2005 @ 21:46 :
Waarschijnlijk is ze door dat genieten en feesten juist in deze situatie belandt. Dus in de toekomst wat verstandiger zijn lijkt me een betere raad.
genieten en feesten kan nog als je verstandig bent...
Oud 13-06-2005, 21:02
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
En toch vind ik, ook op je 16e, 'huisarts, weghalen' veel te makkelijk gezegd. Het is altijd een moeilijke beslissing en iets om heel goed over na te denken voordat je overhaaste beslissingen neemt.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:03
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
leucomelas schreef op 13-06-2005 @ 22:02 :
genieten en feesten kan nog als je verstandig bent...
Dat kan wel, maar als je als 16-jarige zwanger wordt ben je niet echt verstandig. Dus.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:05
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-06-2005 @ 22:03 :
Dat kan wel, maar als je als 16-jarige zwanger wordt ben je niet echt verstandig. Dus.
Het kan dus ook net zo goed gewoon een ongeluk zijn...
Maar zou ze niet eerst eens kijken of ze echt zwanger is??
Oud 13-06-2005, 21:06
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
zoef de haas schreef op 13-06-2005 @ 22:05 :
Het kan dus ook net zo goed gewoon een ongeluk zijn...
Maar zou ze niet eerst eens kijken of ze echt zwanger is??
Na een ongelukje haal je toch de morning-after pil?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:09
Lost My Breath*
Nee, ze wil het absoluut niet laten weghalen!! En dat van wie de vader is, is moeilijk uit te leggen - ze is ongewild zwanger geraakt (als je snapt wat ik bedoel) maar ze wil daarom het kind niet laten weghalen.. misschien onbegrijpelijk voor sommigen maar ze zegt dat het kind daarvoor niet moet boeten!! En met vertrouwenspersonen ben je niks .. een ander meisje van vroeger bij ons op school,was dat ook gaan zeggen en ze hebben haar aangeraden voor abortus te doen en anders moest ze van school !! Is dit dan de oplossing? Denk het niet..
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:13
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Lost My Breath* schreef op 13-06-2005 @ 22:09 :
Nee, ze wil het absoluut niet laten weghalen!! En dat van wie de vader is, is moeilijk uit te leggen - ze is ongewild zwanger geraakt (als je snapt wat ik bedoel) maar ze wil daarom het kind niet laten weghalen.. misschien onbegrijpelijk voor sommigen maar ze zegt dat het kind daarvoor niet moet boeten!! En met vertrouwenspersonen ben je niks .. een ander meisje van vroeger bij ons op school,was dat ook gaan zeggen en ze hebben haar aangeraden voor abortus te doen en anders moest ze van school !! Is dit dan de oplossing? Denk het niet..
Het moge duidelijk zijn dat ik al mijn eerdere uitspraken terugneem. Oh Jezus, wat een koleresituatie. Ik vind het inderdaad onbegrijpelijk, ik zou het dan juíst weg laten halen. Maar goed, ik ben haar niet natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:15
Lost My Breath*
Is niets. Jullie wisten het natuurlijk niet. Ja ik weet het, maar als zij het zo wil - kan ik haar alleen maar steunen in haar beslissing. Maar ze kende de dader wel goed, een ex en ze zag hem graag - misschien nu nog steeds.. misschien daarom ook - weet het niet. In elk geval bedankt voor jullie reacties!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:17
Raviel
Raviel is offline
Dan zoekt ze het maar uit

Lekker in dr eigen sop gaar laten koken, weg laten lopen, laten bevallen, onder de shit raken en afgeragd in een sloot terug vinden. Kun je moeilijk uit dr hoofd praten als ze toch niet luisterd.

Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-06-2005 @ 22:02 :
En toch vind ik, ook op je 16e, 'huisarts, weghalen' veel te makkelijk gezegd. Het is altijd een moeilijke beslissing en iets om heel goed over na te denken voordat je overhaaste beslissingen neemt.
Ja, 'normaal' denk je erover na of je het oa financieel aan zou kunnen, of de situatie ernaar staat en of jij er zelf klaar voor bent. Dat gaat alle drie moeilijk als je 16 bent, dan kun je daar nog niet 'allesoverwegend' over nadenken, laat staan een kind onderhouden.

Laatst gewijzigd op 13-06-2005 om 21:19.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Lost My Breath* schreef op 13-06-2005 @ 22:15 :
Is niets. Jullie wisten het natuurlijk niet. Ja ik weet het, maar als zij het zo wil - kan ik haar alleen maar steunen in haar beslissing. Maar ze kende de dader wel goed, een ex en ze zag hem graag - misschien nu nog steeds.. misschien daarom ook - weet het niet. In elk geval bedankt voor jullie reacties!
Wacht even... Ik wil even duidelijk heben of we wel over hetzelfde praten. Jij zegt dat het met de vader moeilijk ligt, omdatz e 'ongewild' zwanger is geraakt. Hoe is het dan mogelijk dat ze hem nog steeds graag ziet? Want bij 'ongewild' denk ik aan verkr....ing.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:22
Lost My Breath*
Ja heb het een beetje verkeerd uitgelegd denk ik. Het was een ex van haar, het was al een hele tijd uit. Maar toen die bewuste dag wou hij meer maar zij niet meer omdat ja ze wist dat het weer gin uitgeraken dus heeft hij haar verkracht. En ja nu zit ze inderdaad met de gebakken peren,maar kan haar alleen maar helpen door haar beslissing te steunen. En ahja ze wil het daarom niet tegen iemand zeggen omdat ze haar schaamt en ze wil het liefste verhuizen ofzo naar ergens waar niemand haar kent. Dat was het eigenlijk zo.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:27
boer
boer is offline

Ook al is het lastig voor haar, het is heel belangrijk dat ze met iemand praat met verstand van zaken. En die moet toch ergens te vinden zijn.
Oud 13-06-2005, 21:29
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Lost My Breath* schreef op 13-06-2005 @ 22:22 :
Ja heb het een beetje verkeerd uitgelegd denk ik. Het was een ex van haar, het was al een hele tijd uit. Maar toen die bewuste dag wou hij meer maar zij niet meer omdat ja ze wist dat het weer gin uitgeraken dus heeft hij haar verkracht. En ja nu zit ze inderdaad met de gebakken peren,maar kan haar alleen maar helpen door haar beslissing te steunen. En ahja ze wil het daarom niet tegen iemand zeggen omdat ze haar schaamt en ze wil het liefste verhuizen ofzo naar ergens waar niemand haar kent. Dat was het eigenlijk zo.
Wat erg. Snap ik nog steeds niet goed waarom ze hem 'misschien nog steeds' graag ziet (want dat schreef je eeder), maar goed... Wat je ook doet, laat haar niet vallen zoals onze wijze vriend Raviel zei.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:38
leucomelas
leucomelas is offline
ze wil dat dr ouders er niks van merken? nou, als dat kind er is zullen ze er niet overheen kunnen kijken...
en ze wil niet dat het kind ervoor moet boeten? alsof het een goed leven zal krijgen als ze geen geld heeft, geen opleiding en ook nog eens zo'n jonge moeder heeft.. dat noem ik pas boeten.

jeej, dit maakt me gewoon nogal pissig
maar probeer met dr te praten, waarom ze het wil houden, wat ze verwacht van de toekomst, hoe ze het zal moeten gaan redden etc etc...
Oud 13-06-2005, 21:45
Verwijderd
Whaaaaaaa PANIEK

Gewoon lekker kletsen met die ouders. Ze zullen hun kind echt niet verstoten. Lekker abortere, heeft ze dat ook weer eens gehad.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 22:02
Anaïs
Anaïs is offline
Verkrachting? Moet ze die niet aangeven?

Mja, ze moet toch echt wel eens realistisch denken. Een kind krijgen op je 16de? Sommigen hebben het al zo lastig om op hun 30ste een kind te verzorgen...

Hoe zal ze het financieel aanpakken? Bye bye studieplannen... Bye bye eigen leven...

En... een kind van de persoon die je verkracht heeft
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 22:15
Astraea
Astraea is offline
Ik vind sowieso de zin 'ze denkt dat ze zwanger is' een beetje vreemd. Het is zo, of het is niet zo. Je kunt er heel makkelijk achterkomen door naar een drogist te gaan en een testje op te halen. Hierover hoeven haar ouders (of wie dan ook) echt niets te weten, want die dingen zijn harstikke makkelijk in gebruik.

Verder heeft het natuurlijk helemaal geen nut om weg te lopen. Ik zou gewoon je ouders in vertrouwen nemen. Dat heb ik ook gedaan (ik zit nu in dezelfde situatie, maar ik weet het wel zeker..). Die zijn meestal echt begripvoller dan je van tevoren verwacht.

Overigens komt ze op mij ook over als iemand die niet eens haar eigen zaakjes kan regelen.. dus lijkt me niet echt de beste oplossing om het kind te houden..

En natuurlijk, geef dat mens eens een grote klap want ze moet wakker worden. Ze is verkracht, meaning: Aangeven! Ten tweede, als ze daar het kindje van gaat houden krijgt ze er eventueel zelfs trauma's van, want het zal haar er altijd aan blijven herinneren. En als ze die klootzak niet aangeeft, zal ze hem ook nog heel vaak moeten zien, aangezien hij de vader van haar kind is. Lijkt me ook niet echt een ideale situatie.

Als laatste wil ik nog even reageren op leucomelas:
Ik heb ook een hele jonge moeder, die op haar 17e bewust voor een kind heeft gekozen en ik moet eerlijk zeggen dat het geweldig is. Ik zou met geen enkel persoon willen ruilen. Mijn ouders waren ook niet rijk toen ze mij kregen en hebben ook de nodige momenten gehad waarop ze iedere stuiver moesten omdraaien. Maar dat heeft mij niet minder gelukkig gemaakt. Dus het feit dat ze jong is en totaal niet rijk, zegt niets over de toekomst van het kind.. (hoewel ik, zoals ik al zei, haar ook niet aanraad om het kind te houden..)
Oud 13-06-2005, 22:25
Raviel
Raviel is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-06-2005 @ 22:29 :
Wat je ook doet, laat haar niet vallen zoals onze wijze vriend Raviel zei.
Het was misschien iets onsubtiel geformuleerd maar waar ik op doelde was dat je een hand uit kunt steken voor haar, maar als ze vertikt deze vast te pakken, je niet op wonderbaarlijke wijze je arm steeds langer kunt rekken. Het is graag of niet, en op dit moment maakt ze er een veel groter probleem van dan het werkelijk is, en ik gok dat ze dat zélf zeer zeker ook weet.
Citaat:
boer schreef op 13-06-2005 @ 22:27 :

Ook al is het lastig voor haar, het is heel belangrijk dat ze met iemand praat met verstand van zaken. En die moet toch ergens te vinden zijn.
huis-arts.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2005, 23:44
Verwijderd
een kind krijgen op je 16de is dan misschien niet handig, maar daardoor niet meteen niet te doen. Sommige meiden laten je verbaasd staan

Misschien handig om inderdaad eerst zekerheid te krijgen over het wel of niet zwanger zijn
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 02:50
De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Wat er ook gebeurt, steun haar!
Oud 14-06-2005, 05:46
Verwijderd
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 14-06-2005 @ 03:50 :
Tot een bepaald punt natuurlijk..

Laat haar nou maar eerst er zeker van zijn en dan gaan nadenken over het eventueel houden van zo'n oetchiekoetsjie cute little baby, die natuurlijk niet altijd zo leuk is en veel verantwoordelijkheid, zorgen en weet ik wat allemaal nog meer meebrengt.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 09:23
leucomelas
leucomelas is offline
Citaat:
Astraea schreef op 13-06-2005 @ 23:15 :

Als laatste wil ik nog even reageren op leucomelas:
Ik heb ook een hele jonge moeder, die op haar 17e bewust voor een kind heeft gekozen en ik moet eerlijk zeggen dat het geweldig is. Ik zou met geen enkel persoon willen ruilen. Mijn ouders waren ook niet rijk toen ze mij kregen en hebben ook de nodige momenten gehad waarop ze iedere stuiver moesten omdraaien. Maar dat heeft mij niet minder gelukkig gemaakt. Dus het feit dat ze jong is en totaal niet rijk, zegt niets over de toekomst van het kind.. (hoewel ik, zoals ik al zei, haar ook niet aanraad om het kind te houden..)
ik doelde dus ook op het weglopen van huis, niet vertellen aan haar ouders en daardoor geen geld/opleiding... als ze verstandig zou zijn dan zou ze het inderdaad haar ouders wel vertellen, zodat zij kunnen helpen. lijkt me toch weer iets heel anders dan er gewoon in je eentje voor staan. haar ouders kunnen haar helpen bij de opvoeding en financieel gezien.
Oud 14-06-2005, 11:47
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 14-06-2005 @ 03:50 :
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten