20-10: NPS zendt Turkse soap uit
--------------------------------------------------------------------------------
HILVERSUM - De NPS brengt vanaf zaterdag wekelijks de Turkse soap Asmali Konak (Het huis met de druivenbladeren) op de buis. Dat liet de omroep donderdag weten. Aansluitend aan de eerste vier afleveringen van de 26-delige serie wordt iedere avond een Turkse film vertoond.
In Asmali Konak draait het om Seymen en zijn vrouw Bahar. Na de moord op zijn vader staat Seymen aan het hoofd van de familie. Kunstenares Bahar krijgt het zwaar te verduren binnen de traditionele familie, waar Seymens moeder de scepter zwaait. Het familiedrama was één van de populairste soaps van Turkije. Inmiddels is de serie daar gestopt.
De Turkse filmreeks van de NPS begint zaterdag met Vizontele, die gaat over hoe de komst van een televisie het leven van de inwoners van een klein dorpje ingrijpend verandert. Daarna volgen Journey to the sun, Monsieur Ibrahim et les fleurs du coran en Uzak.
de Telegraaf
Zelf heb ik de film Uzak gezien, die ik erg goed vond. En ik kijk dan ook uit naar die andere 3 films