Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2005, 08:08
Verwijderd
Eén van onze katten heeft op sommige plaatsen zo'n vacht die vervilt is (ik weet niet of het echt vervilt is, maar het is niet zoals het hoort, zeg maar). We kammen haar vrij regelmatig (wat ze overigens heerlijk vindt), maar het helpt niets. Ik heb nu zo iets, maar dan met de tanden veel dichter op elkaar:

Misschien is er een andere kam of borstel waar het beter mee gaat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2005, 10:21
Verwijderd
Wij knippen die plukken er meestal gewoon uit.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 13:13
MarijkeB
MarijkeB is offline
wij knippen als het vervilt de plukken er uit want het doet pijn om ze eruit te kammen. Het beste is een vlooien kam om het vervilten tegen te gaan en ook een borstel voor langharige of dubbel behaarde (dubbel coated) katten. Allemaal kleine tandjes. Je hebt ook kammen die aan een kant messen hebben zodat je de klitten er uit snijd maar dat doe ik liever niet

hoop dat dat heeft geholpen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 18:58
Illuminati
Illuminati is offline
een scheermesje werkt goed, en kleine klitten/vilten kun je er nog met je vinger uitpielen (door de haren los te trekken)
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 21:10
Cookie
Cookie is offline
Hoe lang haar heeft die kat dan wel niet?

Je kan proberen er eerst met een glansborstel overheen te gaan en steeds een fijnere borstel of kam te nemen.
Dan ben je wel ff bezig maar dan doet het waarschijnlijk minder pijn.
Oud 24-07-2005, 08:12
Verwijderd
Ik las op internet idd van dat knippen en van die kammen die het er snijden ed, maar ik vind dat wat overdreven...met name omdat ze het kammen helemaal niet erg vindt (tenzij de kam vast blijft zitten, maar zolang ik voorzichtig doe en zij niet opeens weg draait doet ie dat niet).

We hebben een kam waar de tanden zo dicht op elkaar staan dat het een vlooienkam is, maar dat helpt niet. Zo'n borstel zal ik eens proberen (ze is niet langharig, maar wie weet wel dat dubbel behaard (nog nooit van gehoord )).

Dat er uit trekken doe ik ook wel eens (vind ze ook niet erg, ze reageert er totaal niet op), maar dan blijf je bezig...

@Cookie: Het probleem is dus niet dat het pijn doet, ze vindt het juist heerlijk om gekamd te worden. Het probleem is dat die vervilte plekken niet weg gaan. Ze heeft btw gewoon kort haar (wel langer dan kort-kort, maar zeker niet echt lang).
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 10:51
wizkid
wizkid is offline
Misschien moet je eens contact opnemen met je dierenarts, dat die weet hoe je die vervilte plekken wegkrijgt.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 13:20
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 24-07-2005 @ 11:51 :
Misschien moet je eens contact opnemen met je dierenarts, dat die weet hoe je die vervilte plekken wegkrijgt.
Ik was ook van plan om het te vragen als we er toch weer heen moeten (ergens in oktober oid - duurt nog wel ff, maar is ook wel te overzien)...sinds ze een nieuwe baas hebben bij die dierenarts werken ze op afspraak en alleen op bepaalde tijden en zijn ze vaak behoorlijk chagerijnig ed... Maar ik verwacht eigenlijk niet dat ze daar iets anders zullen zeggen dan 'veel kammen'.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 21:40
MarijkeB
MarijkeB is offline
Dubbelbehaards is eigenlijk twee lagen haar, een wat langere bovenvacht die tegen water helpt en een dozige ondervacht voor warmte. Je ziet dit vaker bij honden zoals huskies maar sommige katten hebben het ook. Die zachte ondervacht klit erg makkelijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten