Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2005, 19:25
LaGoon
LaGoon is offline
Het ging voor heen slecht ik voelde me echt kut en depri. Nu ga ik iets zeggen waarvan ik nooit gedacht heb dat het ooit uit mijn mond zou komen: ik voel me goed . Iig niet meer depri ik begin weer een beetje zin in t leven te krijgen. Maar nu realiseerde ik me laatst dat ik nog nooit echt meisje heb aan geraakt, of een knuffel heb gekregen of gegeven (van niemand ook niet familie ofzo). Moet ik er echt wat aan gaan doen of het gewoon laten bij wat t is, want het gaat nu langzaam beter. Maar ik heb echt 4 jaar in een diepe diepe put gezeten dus als ik het laat met zoals het nu gaat zal ik dan meer contacten krijgen in t algemeen ? of duurt dat weer een eeuwigheid want ik voel alsof ik 4 jaar van mijn leven verpest hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2005, 19:35
Fantôme
Fantôme is offline
Beste LaGoon,

als ik jou was zou ik me niet zo druk maken om het feit dat je al 4 jaar geen meisje hebt aangeraakt.
je voelt je nu beter... langzamerhand ga je weer leuke dingen doen, de wereld om je heen weer verkennen, en ja, het lijkt me dat dit als een opwaarts spiraal werkt. je voelt je goed-gaat leuke dingen doen - je voelt je nog beter.
je komt dus weer onder de mensen en je straalt uit dat je je oké voelt... een meisje komt er heus wel een keer bij, maar ik denk dat als je gericht op zoek gaat, haar niet snel vind... dat komt wel! geniet ervan, nu je dat weer kan. Maak er wat van!!

liefs, fantome
Oud 07-06-2005, 19:53
LaGoon
LaGoon is offline
t probleem is dat ik t echt niet voor me kaar krijg om al me moed bij elkaar te rapen en naar iemand toe te gaan, in t algemeen.

vandaag bv ik heb 30 min alleen gestaan niet dat ik t er vond maar op een gegeven moment had ik wel ff zin om met eimand te praten maar zelf tegen iemand die ik goed ken lukt t niet, ze moeten bij mij eerst naar mij toekomen, en dat gebeurt niet omdat ik altijd zo stil ben
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 20:14
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
LaGoon schreef op 07-06-2005 @ 20:53 :
t probleem is dat ik t echt niet voor me kaar krijg om al me moed bij elkaar te rapen en naar iemand toe te gaan, in t algemeen.

vandaag bv ik heb 30 min alleen gestaan niet dat ik t er vond maar op een gegeven moment had ik wel ff zin om met eimand te praten maar zelf tegen iemand die ik goed ken lukt t niet, ze moeten bij mij eerst naar mij toekomen, en dat gebeurt niet omdat ik altijd zo stil ben
op die manier.
misschien makkelijker om eerst contact te leggen over mail/msn om af te spreken wat te gaan doen ofzo.
en dan t liefst niet met een groep vrienden maar met één ofzo... dan heb je ook niet het gevaar buiten gesloten te worden omdat je je mond niet zo opentrekt.
later miss. met meer mensen afspreken omdat je dan wel durft?
Oud 07-06-2005, 20:50
LaGoon
LaGoon is offline
ik ken maar 2 mensen echt goed zij zijn dan ook de enige waar mee ik in gesprek kan komen, maar ik mag hun niet zij zetten mij altijd in de zeik.

Voor mij is het dus al moeilijk om in gesprek te komen met een iemand. OOK de psycholoog zij dat ik echt meer moest gan praten omdat ik echt helemaal nooit iets zeg, maar de ideeen van mn psycholoog hebben nog niet geholpen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 23:12
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
LaGoon schreef op 07-06-2005 @ 21:50 :
ik ken maar 2 mensen echt goed zij zijn dan ook de enige waar mee ik in gesprek kan komen, maar ik mag hun niet zij zetten mij altijd in de zeik.

Voor mij is het dus al moeilijk om in gesprek te komen met een iemand. OOK de psycholoog zij dat ik echt meer moest gan praten omdat ik echt helemaal nooit iets zeg, maar de ideeen van mn psycholoog hebben nog niet geholpen.
miss. moet je iets gaan zoeken wat je leuk vind, waar je je op je gemak gaat voelen e.d.
wat waren de ideeen van je psych eig.?
Oud 08-06-2005, 15:16
LaGoon
LaGoon is offline
ik doe windsurfen, hockey, tennis, golf dus uhm er zijn altijd wel mensen maar ik voel me als er mensen zijn wel altijd heel erg ongemakkelijk maar ik vin t gewoon leuk om te sporten dus doe ik dat .

de ideen van de psycholoog waren in te trent van het gewoon zeggen, gewoon doen, maar dat ik nou net t probrleem
zegt ie doe een elastiek om je pols, trek uhm aan een laat uhm tegen je arm ketsten dat moet voor jou hel signaal zijn o het gewoon te doen

of je moet als je iets wil gaan zeggen iets positiefs denken iets waar je goed in bent.

Ten eerste geloof ik niet dat dit probleem is op te lossen door erover te praten, ik geloof niet in die psochologie dingen. Maar ik zeg nooit wat dus volgens mij heeft die psycholoog niet eens door wat het probleem is.

EN positief denken ja amahhoelaa! denkt ie nou echt dat ik ook maar aan iets anders kan denken als ik wat wil gaan zeggen wat ik uiteindelijk tog nooit doe.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 15:28
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
LaGoon schreef op 08-06-2005 @ 16:16 :
ik doe windsurfen, hockey, tennis, golf dus uhm er zijn altijd wel mensen maar ik voel me als er mensen zijn wel altijd heel erg ongemakkelijk maar ik vin t gewoon leuk om te sporten dus doe ik dat .

de ideen van de psycholoog waren in te trent van het gewoon zeggen, gewoon doen, maar dat ik nou net t probrleem
zegt ie doe een elastiek om je pols, trek uhm aan een laat uhm tegen je arm ketsten dat moet voor jou hel signaal zijn o het gewoon te doen

of je moet als je iets wil gaan zeggen iets positiefs denken iets waar je goed in bent.

Ten eerste geloof ik niet dat dit probleem is op te lossen door erover te praten, ik geloof niet in die psochologie dingen. Maar ik zeg nooit wat dus volgens mij heeft die psycholoog niet eens door wat het probleem is.

EN positief denken ja amahhoelaa! denkt ie nou echt dat ik ook maar aan iets anders kan denken als ik wat wil gaan zeggen wat ik uiteindelijk tog nooit doe.
Heb je het wel geprobeerd dan?
Je doet genoeg sporten idd en hockey is zelfs een teamsport.
Als jullie hebben gewonnen met hockey, dan zijn jullie toch blij neem ik aan.. dan kan je toch praten over die mooie score of weet ik veel wat?
Oud 08-06-2005, 16:05
LaGoon
LaGoon is offline
ja beide dingen 1 keer geprobeerd,tis weinig, maar t lukt tog niet
uhm ja 10 minuutjes kun je over de score en dan dwaalt het onderwerp af en dan zit ik daar weer een uur te zitten voor nix in de hoop dat we weggaan, tenzij we thuis spelen natuurlijk dan ben ik na die 10 min weg
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 19:03
Xonzo
Xonzo is offline
Wat die knuffel voor familie betreft...
Ik zit beetje in dezelfde situatie als jou, kom net ook van lastige periode, en heb zo het gevoel dat ik mensen van mn familie moet gaan knuffelen. Maar dat gaat niet zomaar, toch heb ik dat gevoel niet laten voorbijgaan en ben spontaan op familie opgestapt en beginnen praten (iets wat ik wss al veel eerder had moeten doen)

Waarschijnlijk is dit niet echt een antwoord... maar wou even proberen
Oud 08-06-2005, 19:34
LaGoon
LaGoon is offline
ik kan dat echt niet hor tegen mensen praten hoewel ik er bij mijn familie geen last van heb maar die gedachten van hoe die mensen zullen reageren als ik ineens praat van "huh wtf heeft hij nou" of dat ze kijken van "was hij tog weer debiel bezig" kan ik niet uit me hoofd krijgen daardoor kan ik echt niet gewoon gan praten tegen niemand, laat staan knuffelen want dat is voor mij zoiets als ik ooit iemand een knuffel geef dan is mn levensdoel bereikt
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 19:39
Verwijderd
Je moet ergens beginnen, als je alleen maar denkt "dat kan ik niet" ed, dan zal het je waarschijnlijk idd niet lukken. Probeer het, desnoods bij onbekenden (die weten niet dat je voorheen niet praatte, dus zullen ze ook niet verbaasd zijn als je het wel doet) en bouw dat steeds uit. Als je het wilt, dan kun je het, daar ben ik van overtuigd.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 20:46
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-06-2005 @ 20:39 :
die weten niet dat je voorheen niet praatte, dus zullen ze ook niet verbaasd zijn als je het wel doet)
ja idd... als dat je grote angst dat mensen vreemd opkijken en denken dat je vreemd gedrag vertoond. Ga dingen doen waar je nieuwe mensen kunt leren kennen?
één keer proberen is best weinig idd... oefening baart kunst, dus probeer het nog een paar keer.
xxx
Oud 09-06-2005, 08:50
LaGoon
LaGoon is offline
nou met de familie knufelen zit er nu niet echt in, iedereen heeft weerus ruzie met iedereen .

oefening baart kunst ja dat begrijp ik ja maar t is echt een ramp voor mij om uberhaupt te praten en heb ik t gedaan dan blijf ik er uren over piekeren of ik niet iets verkeerd heb gedaan en er is altijd wel wat dat fout gaat en in mijn geval gaat er nogal veel fout.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 12:04
evanescence
evanescence is offline
contact leggen via de chat etc gaat veel makkelijker...ik heb tot mn 18e ook geen vriendje of iets dergelijks gehad...niet dat het bij jou zoon probleem is geloof ik, bij jou is het meer het contact leggen..volgens mij ben jij een gesloten en onzeker persoon...niks mis mee...ik ben niet gesloten maar vooral onzeker..ik zit regelmatig op de chat om te ouwehoeren en zo heb ik ook mijn vriendje gevonden nu al 1,5 jaar! het was niet bewust zoeken, maar het is er zo van gekomen...ik vind het een uitstekend middel om zo contact te leggen, je leert elkaar eerst innerlijk kennen en daarna pas komt het uiterlijk (waar ik dan zo onzeker over ben)....ik denk dat jij via de chat ook makkelijker contact kan leggen...ben ik van mening..dus probeer dat eens...zoek een serieus iemand, er zijn veel fakers! en ga daarme op msn en klets daar wat mee...wees eerlijk en dan komt t vast wel goed sterkte...en over dat knuffelen...dat komt allemaal vanzelf
Reageren

Regels voor berichten