Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2005, 08:56
Verwijderd
Ja mensen, het is binnenkort 21 juni, wie gaat dat vieren, en zo ja, waar?
Advertentie
Oud 02-06-2005, 09:05
Wickey
Wickey is offline
Lijkt me leuk om te vieren....

...weet alleen niet hoe..
Oud 02-06-2005, 09:57
Verwijderd
Litha.

Normaal gezien zou ik met mijn kring in Arnhem een ritueel houden, maar mijn grootmoeder verjaart en ze heeft al een paar jaar er niet echt iets aan gedaan, dus gaat me dat niet lukken.

Dus vier ik het zoals gewoonlijk alleen, niet echt speciaal, kaarsen ontsteken, eventueel klein ritueel, ...
Oud 03-06-2005, 19:13
Akilina
Akilina is offline
Citaat:
Mutant schreef op 02-06-2005 @ 10:57 :
Litha.

Dus vier ik het zoals gewoonlijk alleen, niet echt speciaal, kaarsen ontsteken, eventueel klein ritueel, ...
Hallo,

Ik vroeg me af wat de intentie of motivatie hierachter is. Ik weet niet veel af van Wicca namelijk. Vind je het gewoon leuk om een ritueel te houden, ben je gewoon blij dat het zomer is, of is het om dankbaarheid te betonen aan de natuur (God/Godin?) voor de veranderingen op de aarde en in de hemel of is het gewoon een algehele eerbetuiging aan het leven (waar de kracht van de zon essentieel voor is) of breng je deze viering van de langste dag in verband met andere zingevingen?

Ik sta hier niet afwijzend tegenover trouwens, vind het bijzonder als bepaalde mensen (met wat voor geloof of ideeën dan ook) dit soort dingen vieren, maar ben gewoon nieuwsgierig en vind het wel interessant.
Oud 04-06-2005, 17:03
Verwijderd
Ik vier uit dankbaarheid aan de natuur, zo kun je danken voor de seizoenen, de oogst, alles wat ons gegeven wordt. En dan heb je ook nog de energie, bepaalde momenten lenen zich erg goed voor bepaalde magie/wensen/vragen...
Zo is samhain, het nieuwjaar natuurlijk uitstekend om dingen te vragen die je verbeterd zou willen zien, een soort goed voornemen, maar waar je steun bij wil. Beltaine is uitermate geschikt voor vruchtbaarheid enz.
Oud 04-06-2005, 20:51
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Mijn zusje is dan jarig, dat wordt voornamelijk gevierd bij ons op die dag. Maar misschien richt ik me nog even een moment tot de natuur....maar iets speciaals....neen.
Oud 10-06-2005, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Morgan le Fay schreef op 04-06-2005 @ 21:51 :
Mijn zusje is dan jarig, dat wordt voornamelijk gevierd bij ons op die dag. Maar misschien richt ik me nog even een moment tot de natuur....maar iets speciaals....neen.

En heeft zij speciale (demonische ) gaven?
Advertentie

Regels voor berichten