Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Die borden met groente waren van die normale plastic wegwerpbordjes (model ontbijtbordje dus). Ik zal er nog wel bijvertellen dat ik mijn hamburger aan mijn vriend heb gegeven (en dus twee bordjes groente en twee stuks vlees heb gegeten) en hij al zijn eten, mijn hamburger, een halve hamburger van een vriendin van me en nog een extra stuk kip heeft gegeten dus houd ook rekening met grote/kleine eters en man/vrouw verhoudingen ![]()
||
Citaat:
google => halal de van Dale: halal (bn.) 1 (vooral van voedsel) volgens de islamitische voorschriften toegestaan. Dus ze hebben alles, behalve varkensvlees... het enige verschil is hoe het beest is geslacht. Als wij een BBQ doen, nemen we ongeveer 600 gram vlees per persoon. Daarnaast nog wat salades en stokbrood e.d. Maarja, beter teveel dan te weinig, alles wat je over hebt kun je altijd nog zelf opeten de volgende dag ![]() |
![]() |
||
Citaat:
600 gram per persoon lijkt me wel heel veel eigenlijk ![]()
||
Citaat:
![]() Zou het schelen om een stukje van de BBQ alleen voor dat vlees te houden? Dus de BBQ scheiden, zeg maar? Of komt het dan alsnog te veel met elkaar in contact? Twee BBQ's zoals daantje zegt zou wel een optie zijn, maar het lijkt me ook wel weer veel gedoe ![]() En ik kan in principe wel al m'n vlees daar kopen idd, maar om eerlijk te zeggen ben ik toch huiverig over vlees ergens anders kopen... Ook al is dat misschien grote onzin ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Halal is het soort vlees.. de manier van slachten dus ![]() En we houden ook altijd wel wat over, dat bakken we en eten we later op de avond meestal op voor de tv (dan in kleine stukjes gesneden, als een soort snack dus ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() wij eten meestal nasi met kip de dag na het barbecuen, dus dat zal nu ook wel zo zijn ![]() @Daantje: ik heb net overlegd met m'n ouders en we schijnen ergens nog wel een kleine barbecue te hebben, dus waarschijnlijk lukt het wel. Ik ga maandag even met die vrouw zelf overleggen hoe zij het het liefste wil voor haar en d'r zoontje.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Maar ik ben toch ook gaan nadenken over gewoon al het vlees bij die speciale winkel kopen. Denk dat ik dat uiteindelijk toch doe. Dat is gelijk al het gedoe over en kunnen die twee moslims tenminste ook lekker kiezen wat zij willen eten en zijn ze niet verplicht om precies te eten wat ik voor hen koos.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() @Balance: desnoods kun je dat vlees gewoon in de pan bakken. (Maar al het vlees bij een islamitische slager halen is nog een beter idee, denk ik. 't is iig gezelliger tijdens het barbequeen. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat hier de beste oplossing is om gewoon naar een islamitische slager te gaan. Ook voor een rasechte hollander is dat heel goed te overleven, weet ik uit ervaring.
Als je genoeg stokbrood en salades hebt, is 4 of 5 stuks vlees wel genoeg. Voor de zekerheid kun je een paar extra kipsatetjes nemen. De stukjes kipfilet kun je de volgende dag met bijna alles combineren. Dan moet je er alleen wel voor zorgen dat het vlees enigsinds gekoeld staat, bijvoorbeeld door de vleesschaal op koelelementen zetten, of wat ijs uit je diepvries schrapen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Is een saladebuffet(je) er niet leuk bij?
Bij de supermarkt kan je grote potten met slaatjes kopen bijvoorbeeld rundvlees-, zalm- of aardappelsalade (oid). Die op een schaal doen, paar worstjes, stukjes sla, en mayonaise erbij en het is hartstikke lekker. Een bak met gewone of ijsberg sla. Paar soorten slasaus erbij. Stukjes komkommer, ui, wortel etc. om erin te doen. Mensen zelf hun salade laten maken, harstikke lekker<3 |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Hoi ben je stoned of boned? #1858 Korreltjezout | 500 | 14-04-2016 19:39 | |
De Kantine |
Feestje organiseren voor het forum Missy | 59 | 26-09-2010 10:18 | |