Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2005, 11:02
vrancken_anke
vrancken_anke is offline
Voor mensen met een lange afstandrelatie...

Tijdens de schoolweek zie je u vriend/in wss ook alleen maar in het weekend..

Maar hoe gaat het nu als het vakantie is?

Blijf je dan een volle week bij elkaar? Of zie je elkaar ook alleen maar in het weekend? Of nog iets anders..

Kortom, hoe regelen jullie dat qua elkaar zien?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2005, 11:11
Verwijderd
Ik heb zo'n relatie gehad en wij waren inderdaad bijna heel de vakantie bij elkaar. Afgezonderd dan van de weken of dagen dat we zelf ergens heen moesten en de ander niet mee ging of kon.
Neem bijvoorbeeld de kerstvakantie. Eerste kerstdag waren we bij mij, tweede kerstdag bij hem, dan bleven we daar, we zouden oud en nieuw daar ook vieren, maar ik wilde daarvoor mijn moeder en zusje nog wel zien, dus gingen we tussendoor nog even terug naar mijn huis en daarna dus weer naar hem toe ...
En in de zomervakantie wisselden we het ook af. Gewoon een tijdje bij hem, een tijdje bij mij, etc..
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 11:14
evanescence
evanescence is offline
ik zie mijn vriend om het weekend dus 1x in de 2 weken (het hele weekend dan)....
nu het vakantie is heb ik een stuk of 7 weken vrij ofzo?
hij iig 3 weken...2 aaneengesloten weken en 1 aparte week...
de eerste week van zijn 2 weken vakantie ga ik werken en kan hij lekker een weekje voor zichzelf invullen en de 2e week ben ik wel van plan om bij hem te zijn en die losse week eigenlijk ook...maar we hebben het eerlijk gezegt niet zo over gehad, hij houdt niet van plannen dus zie ik wel hoe het loopt...we zullen iig wel wat vaker bij elkaar zijn gelukkig!!!
Oud 21-06-2005, 11:27
WolterB
WolterB is offline
Ik heb dit ook gehad.
Ik de vakantie zagen wij elkaar vaker dan buiten de vakantie, niet over echt hele lange periodes omdat ik vakantiewerk had, waarvoor ik heel onregelmatig moest werken, pas maar een paar dagen van te voren wist of ik tijd had en ik moest leren voor mn hertentamens.

Mocht ik weer een lange afstandsrelatie krijgen, dan zal ik zeker ervoor zorgen dat ik in de vakanties dingen beter plan en we vaker en langer bij elkaar kunnen gaan zijn.
Oud 21-06-2005, 11:29
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
WolterB schreef op 21-06-2005 @ 12:27 :

Mocht ik weer een lange afstandsrelatie krijgen, dan zal ik zeker ervoor zorgen dat ik in de vakanties dingen beter plan en we vaker en langer bij elkaar kunnen gaan zijn.
dat vind ik lief
Oud 21-06-2005, 11:32
Konijn
Konijn is offline
In de vakantie ook in het weekend, ipv school komt dan vakantiewerk, en hij werkt sowieso gewoon.
Oud 21-06-2005, 11:32
bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 21-06-2005 @ 12:11 :
Ik heb zo'n relatie gehad en wij waren inderdaad bijna heel de vakantie bij elkaar. Afgezonderd dan van de weken of dagen dat we zelf ergens heen moesten en de ander niet mee ging of kon.
Neem bijvoorbeeld de kerstvakantie. Eerste kerstdag waren we bij mij, tweede kerstdag bij hem, dan bleven we daar, we zouden oud en nieuw daar ook vieren, maar ik wilde daarvoor mijn moeder en zusje nog wel zien, dus gingen we tussendoor nog even terug naar mijn huis en daarna dus weer naar hem toe ...
En in de zomervakantie wisselden we het ook af. Gewoon een tijdje bij hem, een tijdje bij mij, etc..
Zoiets dus alleen waren we vaker bij haar, omdat ze het hier niet al te prettig vond.
Oud 21-06-2005, 11:42
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
evanescene schreef op 21-06-2005 @ 12:29 :
dat vind ik lief

Ik vind het eigenlijk iets wat vanzelfsprekend is. Als je tijd voor elkaar vrij kunt maken en je mist elkaar, dan doe je dat ook

Laatst gewijzigd op 21-06-2005 om 11:44.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 11:47
vrancken_anke
vrancken_anke is offline
mm, jullie zijn dan toch vrij veel samen allemaal..

Ik zie mijn vriend vb nu alleen maar donderdag en vrijdag. En dan van zondagmiddag tot dinsdagmorgen ofzo..

Nu op zich is dat heel goed, maar ergens toch een beetje weinig.

Want ik zit mij hier nu gewoon te vervelen (woon in een klein dorpje ) en hij zit thuis ook maar op msn.

Dan heb ik zoiets: laten we leuke dingen gaan doeeeen
( 't Is maar 45min rijden met de auto en ik sta aan zijn deur, dus)

Maar dat zou hij wat verstikkend vinden. Want hij moet ook nog zijn eigen ding kunnen doen, uiteraard.

Maar 'k vind het toch ergens jammer.

Ook zouden we 2 weken meekunnen op reis.
Maar dat is voor hem te lang.

Wat zouden jullie denken moesten jullie dat te horen krijgen van je vriend/in?

Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 12:31
Sparkle.
Sparkle. is offline
Citaat:
vrancken_anke schreef op 21-06-2005 @ 12:47 :

Ik zie mijn vriend vb nu alleen maar donderdag en vrijdag. En dan van zondagmiddag tot dinsdagmorgen ofzo..

Want ik zit mij hier nu gewoon te vervelen (woon in een klein dorpje ) en hij zit thuis ook maar op msn.

Maar dat zou hij wat verstikkend vinden. Want hij moet ook nog zijn eigen ding kunnen doen, uiteraard.

Wellicht beangstigd hem het vooruitzicht van het "serieuzer worden" van jullie relatie?

En daarbij, ik vind dat jullie elkaar toch behoorlijk veel zien. Niet iedereen beschikt over die luxe.
Oud 21-06-2005, 13:07
Verwijderd
Vakantie bij hem, uiteindelijk ging dat over in permanent bij hem zijn

We zagen elkaar eerst om de twee weken, dus vakanties waren heerlijk samen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 13:12
Verwijderd
We werken allebei, dus zien we elkaar alsnog alleen maar in het weekend. Gelukkig gaan we morgen een weekje op vakantie met zijn tweetjes
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Cytherea schreef op 21-06-2005 @ 14:12 :
We werken allebei, dus zien we elkaar alsnog alleen maar in het weekend. Gelukkig gaan we morgen een weekje op vakantie met zijn tweetjes
Oeh, leuk, veel plezier!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 13:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een lange afstandsrelatie met mijn vriend en normaalgesproken zie ik hem eens in de twee weken een weekend. Als we vakantie hebben dan proberen we gewoon zo lang mogelijk samen te zijn, ook als een vakantie heeft en de ander niet proberen we dat.
Oud 21-06-2005, 13:50
Maurice
Maurice is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 21-06-2005 @ 14:38 :
Ik heb een lange afstandsrelatie met mijn vriend en normaalgesproken zie ik hem eens in de twee weken een weekend. Als we vakantie hebben dan proberen we gewoon zo lang mogelijk samen te zijn, ook als een vakantie heeft en de ander niet proberen we dat.
Oud 21-06-2005, 14:06
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
vrancken_anke schreef op 21-06-2005 @ 12:47 :

In mijn relatie heb ik een beetje de rol van je vriend . Ik heb ook gewoon veel tijd nodig voor mezelf, gewoon even niets doen en even aan de studie enzo. Langer dan 24 uur bij elkaar zijn hou ik niet van, je zit zo op elkaars lip en het is gewoon vermoeiend. Dat ligt verder niet aan hem maar aan mij. Ik ben prima tevreden als ik mijn vriend twee/drie avonde/middagen in de week zie, meer hoeft voor mij niet.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 14:15
JJ13
JJ13 is offline
nu zie ik mijn vriend bijna elke dag, in de zomer zal t in t begin minder zijn omdat we allebei moeten werken en ik dan in t zuiden van t land ben en hij niet, maar we proberen elkaar zoveel mogelijk te zien. einde van de zomer gaan we samen op vakantie
Oud 21-06-2005, 14:21
vrancken_anke
vrancken_anke is offline
Ja, maar wij kunnen moeilijk voor enkele uurtjes samen zijn..
Moest dat kunnen, amai, zou wel is zalig zijn..

Maar dat gaat nu niet echt, want dan moet één van ons al 70 km rijden (heen en terug wel) en dat is niet zo rendabel.

Overigens, we hebben er geen problemen mee om elkaar lang te zien. We zijn minstens altijd 2 volle dagen samen, of 3 en irriteren ons niet aan elkaar. We hebben het vorige vakantie ook zo gedaan.

Maar nu vind ik alleen donderdag en vrijdag wat weinig. Ik wil bij em zijn..

Damn, en dan te zeggen dat het nog maar van zondagavond is geleden.

Kzou gewoon nu in mijn auto willen springen, maar ja

Zucht.. 't Zal wel beteren
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 14:28
bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
vrancken_anke schreef op 21-06-2005 @ 15:21 :
Zucht.. 't Zal wel beteren
Sorry, doet het niet
Oud 21-06-2005, 16:06
Th0masz
Th0masz is offline
Citaat:
vrancken_anke schreef op 21-06-2005 @ 12:02 :
Voor mensen met een lange afstandrelatie...

Tijdens de schoolweek zie je u vriend/in wss ook alleen maar in het weekend..

Maar hoe gaat het nu als het vakantie is?

Blijf je dan een volle week bij elkaar? Of zie je elkaar ook alleen maar in het weekend? Of nog iets anders..

Kortom, hoe regelen jullie dat qua elkaar zien?
Me vriendin woont 130 km van me vandaan.. Ze gaat werken in de vakantie en ik ook.. Maar we gaan gewoon lekker samen 2 weekjes naar italie En als we tijd kunnen vinden zien we elkaar zoveel mogelijk
Oud 21-06-2005, 21:06
vrancken_anke
vrancken_anke is offline
Citaat:
Th0masz schreef op 21-06-2005 @ 17:06 :
Me vriendin woont 130 km van me vandaan.. Ze gaat werken in de vakantie en ik ook.. Maar we gaan gewoon lekker samen 2 weekjes naar italie En als we tijd kunnen vinden zien we elkaar zoveel mogelijk
Hoe vaak zien jullie elkaar dan doordeweeks?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 08:41
justhanna
justhanna is offline
Wij zien elkaar nu elk weekend, meestal van vrijdagavond tot maandagmorgen...

In de vakantie zal dit hoogstwaarschijnlijk zo blijven, en misschien nog minder worden omdat ik in de zomervakantie soms in het weekend moet werken...

Wel gaan we als het goed is samen op vakantie, waardoor we dus iets meer dan een volle week met elkaar "opgescheept" zitten
Oud 22-06-2005, 08:46
Jones
Normaal zien we elkaar van zaterdagavond tot zondagavond of maandagochtend. In de vakantie zal dit iets meer worden maar ik verwacht er niet zo heel veel van. Dit door mijn en haar werk, aparte vakanties en mijn hertentamens in augustus.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 09:50
SilverBlue
SilverBlue is offline
Ik heb nu nog school maar mijn stage is afgelopen dus ik heb demaandags en dinsdags vrij (helaas heb ik woensdags auto rijles en dat gaat ik de zomervakantie ook gewoon door)

Dus ik ga donderdag naar mijn vriend toe en blijf er tot dinsdag)

Woensdags moet ik dus gewoon thuis zijn maar je kunt ook zeggen autorijles 2 uurtjes op een woensdag en dan de week daarna geen autorijles.

Dus dan zou ik langer bij mijn vriend kunnen blijven.

Maargoed hij komt bij mij op vakantie voor een weekje of langer (hoop langer trouwens)
En voor de rest in de vakantie zien we wel.

Doordeweeks als we naar school gaan zie ik hem trouwens alleen vrijdags zaterdags en zondags.

En als ik dit schooljaar haal word het volgend jaar alleen maar minder
dan hebben we 3 dagen stage en 1 verplichte dag les wat je niet mag missen anders kun je dag dag tegen opleiding zeggen.

Maargoed op zich is een lange afstandsrelatie niet eens zo erg we hebben nu gister net 3 maanden.

En de tijd vliegt voorbij omdat je alleen maar naar het weekend leeft.
Maar aan de andere kant had ik hem graag langer willen zien en overwachts langskomen kan al niet.

maargoed

Vakantie is beter want je kunt je vriend iniedergeval ik wel langer zien en dat is toch echt erg belangrijk

groetjes

SilverBlue
Oud 22-06-2005, 11:45
Aithne
Aithne is offline
Ik zie mn vriend elk weekend, meestal van vrijdagavond tot maandagochtend. En waarschijnlijk zal dat deze vakantie net zo zijn omdat ik eigenlijk door de weeks wil werken. Wel hou ik een week in de vakantie vrij omdat we dan misschien een weekje weg gaan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2005, 11:48
JJ13
JJ13 is offline
nu zie ik mn vriendje elke dag, maar binnenkort ga ik werken (ik kom uit het zuiden, maar studeer in nijmegen, hij werkt in nijmegen en woont bij arnhem), dan zal t wel eens lastig zijn, maar gelukkig probeer ik zo vaak mogelijk naar nijmegen te gaan. we hebben al tegen elkaar gezegd dat we het wel overleven
Oud 22-06-2005, 21:15
akumabito
akumabito is offline
Het is maar bij welke afstand je het een langeafstandsrelatie vind natuurlijk..

Ik heb een paar jaar iets gehad met een Amerikaans meisje.. we hebben elkaar eren kennen in Japan, daarna is zij een zomervakantie naar Nederland gekomen, toen ben ik met de kerst die kant opgegaan, en daarna heeft zij een jaar in nederland als au pair gewerkt.. daarna ben ik eens een zomer daar geweest, en laatst was zij weer hier met de kerst..

We zagen elkaar ongeveer 10 weken per jaar (buiten de 6 maanden dat we samen in Japan waren, en de tijd dat ze hier in NL woonde..).

Nu heb ik zoiets van: binnen 300km is het geen langeafstandsrelatie..
Oud 22-06-2005, 21:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
akumabito schreef op 22-06-2005 @ 22:15 :
Nu heb ik zoiets van: binnen 300km is het geen langeafstandsrelatie..
Is Leuven - IJmuiden ver genoeg dan (275 km ofzoiets)?
Oud 22-06-2005, 21:37
akumabito
akumabito is offline
Ligt er natuurlijk ook aan of je vervoer hebt of niet.. ik heb de mazzel een OV kaar te hebben, lekker makkelijk, ik kan overal gratis heen..

Ik kan me goed vorostellen dat veel scholieren die luxe niet hebben, dan kan een half uurtje fietsen al een langeafstandsrelatie worden natuurlijk..
Oud 02-07-2005, 15:21
Lelle_*
Lelle_* is offline
Citaat:
vrancken_anke schreef op 21-06-2005 @ 22:06 :
Hoe vaak zien jullie elkaar dan doordeweeks?
Door de weeks nooit, alleen in het weekeinde.

In de vakantie moeten we maar zien. Ik denk dat het toch weer op de weekeinden aan komt.
Reageren

Regels voor berichten