Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2002, 20:18
Smokey_Girl
Smokey_Girl is offline
hoe moet ik hier mee om gaan? help me please, iemand!
Oud 10-06-2002, 20:30
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
het accepteren, anders heb je jezelf en je moeder ermee.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 20:36
Smokey_Girl
Smokey_Girl is offline
ja okay, maar hoe moet ik tegen over hem doen... ik kan niet doen alsof hij mn vader is want dat zal hij nooit worden, maar ik kan ook niet tegen hem praten alsof hij 1 van mn broers vrienden is, want dat vind mn moeder onbeleefd en ik vind het gewoon vreemd... dat mn moeder ineens weer met iemand heeft
dat kan ik me moeilijk voorstellen... ligt het nou allemaal aan mij? doe ik gewoon moeilijk en irritand of is het normaal dat ik super gek aan t worden ben hiero...
Oud 10-06-2002, 20:38
highlight
highlight is offline
je kunt er eens met je moeder over praten, hoe zij wil dat je tegen 'm doet...Misschien heb je daar wat aan...
Oud 10-06-2002, 20:39
Verwijderd
praat erover, hou je gevoel niet binnen..

Praat erover met je moeder, hoe jij je er bij voelt enz. misschien evt. ook met die vriend. Dan kunnen ze rekening met je houden, evt. vragen beantwoorden etc.

En ja, ook proberen te accepteren, hoe moeilijk het ook is. besef dat hij er niet is om je vader te vervangen, en dat je moeder natuurlijk een leven heeft waar ze mee verder moet. Op deze manier is ze ms gelukkiger, wat dan voor jou uiteindelijk ook fijner zal zijn, want een gelukkige moeder lijkt me positief.. Ze doet het niet om jou pijn te doen, maar meis, echt, ik kan me heeel goed voorstellen dat je het moeilijk vind..

Sinds anderhalve week weet ik dat mn ouders uit elkaar gaan, ik ben ook doodsbang voor wanneer het gebeurd dat een van de twee een nieuwe vriend krijgt, maar probeer er veel met je moeder over te praten, zij is de beste persoon hiervoor want zij heeft de meeste antwoorden..
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 20:43
Smokey_Girl
Smokey_Girl is offline
thnx, k zal er met mn moeder over praten. k weet niet of t echt wel helpt en of ze me begrijpt, want ik ben de eenige die er problemen mee heeft... maar ik zal echt mn best gaan doen!
Oud 10-06-2002, 20:44
Angeloes
Angeloes is offline
je moet je mama's nieuwe vriend accepteren en ook je mama's keuze!
Wees blij dat je nog een mama hebt want als zo door gaat ik niet lang meer
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 21:27
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
mijn vader is overleden en dat is anderhalf jaar geleden maar als mijn moeder een vriend krijgt dan zijn dat haar zaken maar ik reken er nog niet op dat ze een vriend zal krijgen, maar je weet het niet. en zolang die vriend een beetje aardig is en niet vader figuur zal proberen te gaan spelen of ook maar met mijn leven te gaan bemoeien dan heb ik daar vrede mee.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 12:45
Verwijderd
Mijn moeder heeft na mn ouders` scheiding al twee keer een vriend gehad. De eerste vond ik echt een sukkel en negeerde ik eerst heel erg. Later ging het wel iets beter en toen het uitging kon ik juist heel goed met m opschieten. De tweede vond ik ook een nerd maar dat was ook echt een van de sloomste mannen die ik ooit heb gezien! Dat is inmiddels ook uit waar ik eigenlijk wel blij om ben maar t is wel zielig voor die vriend want hij is nu heel erg verdrietig. Maar ik gun het mn moeder wel als die vent maar niet gaat denken dat ie mn vader is ofzo. Ik doe gewoon zoals ik wil als mn moeder daar problemen mee heeft dan bedenkt ze maar dat het ook niet echt makkelijk is om ineens heel vaak een wildvreemde vent in huis te hebben. Maar ik denk dat je er het beste over kan praten als je het echt niet weet en op den duur went het wel een beetje maar ik heb het altijd vervelend gevonden. Doe gewoon normaal tegen hem zoals jij wil en je hoeft je niet anders te gaan gedragen ofzo.. Succes
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 20:14
Smokey_Girl
Smokey_Girl is offline
thnx guys!!! ik heb die gast nu gelukkiog de hele dag niet gezien. hij maakt telkens van die irri grapjus! nie cool!
Oud 11-06-2002, 21:08
beestje
beestje is offline
sja je kunt kiezen, je kunt hem echt vervelend vinden en je ook vervelend opstellen, maar daar heb je uiteindelijk alleen jezelf mee. doe gewoon aardig, respecteer hem een beetje, dan doet hij dat ook bij jou. en natuurlijk is het raar als je moeder een nieuwe vriend krijgt, maar wees ook een beetje blij voor haar, je zult hem toch moeten accepteren, als het een serieuze relatie is in ieder geval. dus wees maar gewoon aardig ern ga verder gewoon door met je dingen, dat is waarschijnlijk het beste.
Oud 11-06-2002, 21:29
Verwijderd
Wat is daar zo erg aan? Kan het me niet voorstellen. Mijn ouders zijn ook gescheiden en de nieuwe vriend van mijn moeder is harstikke gaaf en ik kan nog beter met hem opschieten dan met mijn vader. De nieuwe vriendin van mijn vader is ook superkoel!

En dat je ouders allebei nieuwe partners hebben wil niets zeggen over hoe je tegen je ouders zelf moet doen. Als je die mensen aardig had gevonden als ze niet je ouders partners waren, waarom zou je ze dan nu ook niet aardig vinden?

Leer die man kennen, wie weet issie harstikke aardig joh Niet overal negatief over denken. Niet denken dat het replacement is voor je vader, want DIE IS ER NOOIT!
Zie hem niet als vervanger, zie hem als een nieuwe persoon om mee samen te zijn/wonen.

Als je hem echt niet aardig vindt, ga dan geen problemen lopen veroorzaken, daar heb je alleen jezelf, je moeder en jullie band mee. Het is en blijft je moeders leven en als zij voor die man kiest, dan moet je je daarbij neerleggen. En nee, dan hoef je geen beste vriendjes met hem te worden, maar je moet hem wel het licht in de ogen gunnen..

Ik kan heel hard en kortaf overkomen ofzo, maar ik vind dat er niet meteen zo'n probleem van moet worden gemaakt. Zelf heb ik het ook meegemaakt en je moet er positief tegenover staan, want als je het nu al als iets negatiefs ziet, zal het nooit positief worden. Leer hem kennen en wie weet kun je het later goed met hem vinden

Succes
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 21:30
Gothic
Gothic is offline
proberen te accepteren... mag je hem oprecht niet, en dan niet door het gevoel, shit mn moeder heeft een vriend, of ik wil hem niet, maar echt persoonlijk eerlijk je mag hem niet, dan kun je het altijd nog verzieken... of er gewoon veel met je moeder over praten...
Oud 12-06-2002, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Smokey_Girl schreef:
thnx guys!!! ik heb die gast nu gelukkiog de hele dag niet gezien. hij maakt telkens van die irri grapjus! nie cool!
hij doet waarschijnlijk nét iets te veel moeite om goed bij je te staan, voor hem is het ook erg belangrijk dat de kinderen van zijn vriendin hem accepteren...
snappie? dat betert wel hoor, denk ik tenzij ie echt gewoon irritante humor heeft...

*blue*
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 11:26
Tox
Tox is offline
Ik denk dat je beter blij kunt zijn voor je moeder. Ik heb het zelf nooit gehad maar 1 van mijn beste vrienden wel. Zijn ouders zijn gescheiden, zijn vader is hertrouwt en zijn ma heeft weleens een vriend (heel af en toe, huwelijk is al iets van 8 jaar voorbij).

Hij gunde zijn ma haar vriend en zijn pa zijn vrouw, dan zijn z'n ouders gelukkiger. Is beter dan dat ze bijelkaar bleven en altijd ruzie hadden.

Wat betreft die irri grapjes, die kerel wil gewoon dat jij hem aardig vind, en tja niet iedereen heeft een goed gevoel voor humor.
Oud 13-06-2002, 08:55
happygirl1
happygirl1 is offline
je kan je het beste proberen de postitieve dingen van de vriend van je moeder te zien! misschien is hij wel helemaal niet zo erg en wel een aardige vent..
Als jij je alleen maar aan dingen van hem gaat zitten ergeren zie je op een bepaald moment ook geen leuke dingen meer van hem, en dat zou ik proberen te voorkomen want je schiet er niks mee op.
Waarom probeer je niet gewoon wat meer van hem te weten te komen....praat gewoon eens met hem over dingen...misschien valt het best wel mee ( wat ik wel denk)

Mijn ouders zijn zelf uit elkaar en mijn moeder heeft ook een vriend warvan ik eerst ook zoiets van had van wat ben jij een sukkel (ffs netjes gezegt )
Maar dat is ook niet zo..je moet gewoon iemand een beetje leren kennen dat is het enigste waarvan ik denk dat je het beste kan doen!!!

suc6
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 09:13
Boogie
Boogie is offline
je zal in de loop der tijd vanzelf aan hem wennen, ook al is dat moeilijk. probeer hem niet als een negatief persoon te zien, dan gaat het makkelijker
Oud 13-06-2002, 09:52
Verwijderd
bekend probleem, heb ik 8 jaar geleden ook gehad
[woont inmiddels nog stedes bij ons]

Vanaf toen heb ik me gewoon tegen mijn moeder en dr vriend afgezet omdat ze me ervan behielden dat ik m'n egen weg kon gaan..

Ik woon zo onveer op m'n kamer nu, kom allene naar beneden als er eten is..
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 11:07
*pimperkeuh*
*pimperkeuh* is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Ik woon zo onveer op m'n kamer nu, kom alleen naar beneden als er eten is..
ohw.. das toch niet tof.. iser dan helemaal geen 'verzoeniong' meer mogelijk ofzo..?
ocharme gij..
knuf

*PiMpS*
Oud 13-06-2002, 13:24
Smokey_Girl
Smokey_Girl is offline
Ik ben ook alleen nog maar op mn kamer
bevalt me ook wel goed eigenlijk
niemand die me stoort als ik ergens mee bezig ben
k kom alleen van mn kamer voor school, drinken, eten en om naar mn vrienden te gaan... that's it!
Reageren

Regels voor berichten