Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2005, 16:17
Balance
Balance is offline
Ik heb al een jaar of 5 een hifisystem en de laatste tijd is de afstandbediening daarvan steeds slechter geworden.

Als ik m'n stereo uit heb staan kan ik hem gewoon aanzetten met m'n de AB en kan ik gewoon het juiste nummer opzoeken dat ik wil draaien: alle knoppen doen het.
Maar als het liedje eenmaal speelt dan doet m'n AB ineens niks meer behalve het volume veranderen en het apparaat uitzetten; de overige knoppen weigeren dienst.
Als ik op een knop druk knippert er wel wat op m'n stereo, dus hij vangt het signaal wel op.

Ik vind het zo raar dat ie het soms wel en soms niet doet. Het is dus niet zo dat de knoppen kapot zijn ofzo.
Iemand een idee waar het van kan komen?

Mocht het uitmaken: het is een Philips FW C115
Oud 05-06-2005, 16:57
Wammus
Wammus is offline
Zijn de batterijen niet bijna leeg? Ik heb namelijk ook wel eens dat m'n afstandsbediening moeilijk doet en als ik er nieuwe in stop dan doet ie het wel weer.
Oud 05-06-2005, 19:33
Balance
Balance is offline
Citaat:
wammus schreef op 05-06-2005 @ 17:57 :
Zijn de batterijen niet bijna leeg? Ik heb namelijk ook wel eens dat m'n afstandsbediening moeilijk doet en als ik er nieuwe in stop dan doet ie het wel weer.
Nee, ik heb er vanmiddag nog nieuwe batterijen in gedaan om te kijken of het daar aan lag, maar dat was niet het geval.

Bovendien is het dan raar dat de stereo wel knippert op het moment dat ik een toets indruk. Hij pakt het signaal wel en de knopjes doen het dus.
Oud 05-06-2005, 19:56
dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
Balance schreef op 05-06-2005 @ 20:33 :
Nee, ik heb er vanmiddag nog nieuwe batterijen in gedaan om te kijken of het daar aan lag, maar dat was niet het geval.

Bovendien is het dan raar dat de stereo wel knippert op het moment dat ik een toets indruk. Hij pakt het signaal wel en de knopjes doen het dus.
Wij hebben weleens iets dergelijks gehad met de afstandbediening van de video. Je kon overal op duwen en de video kreeg wel een signaal binnen (er kwam steeds iets op het display te staan), maar hij luisterde niet. Toen had mijn moeder een mailtje gestuurd naar philips (geloof ik) en een mailtje terug gehad met daarin instructies: je moest een hele reeks getallen achter elkaar indrukken op de afstandbediening en toen luisterde de video spontaan weer . Dus misschien is dit ook de beste oplossing voor jou.
Oud 05-06-2005, 20:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb denk ik een soortgelijke stereo (ook een van Philips iig, ongeveer even oud) en een soortgelijk probleem. Bij mij is het enige wat de afstandbediening doet namelijk het geluid harder/zachter zetten en mijn stereo uitzetten.
Oud 05-06-2005, 20:44
Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-06-2005 @ 21:12 :
Ik heb denk ik een soortgelijke stereo (ook een van Philips iig, ongeveer even oud) en een soortgelijk probleem. Bij mij is het enige wat de afstandbediening doet namelijk het geluid harder/zachter zetten en mijn stereo uitzetten.
ja! Dat is dus exact hetzelfde als wat de mijne nog doet op het moment dat het ding eenmaal speelt.

@dutch gamer: misschien dat ik dan Philips idd even een mailtje ga sturen ofzo. Als het zo simpel op te lossen is...
Oud 05-06-2005, 20:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heb jij zo'n lange afstandbediening waar ook cijfertjes opzitten of een zonder cijfertjes? Mijn broertje heeft namelijk ook een Philips stereo en een afstandbediening zonder cijfertjes en hij heeft geen problemen en ik heb een afstandbediening met cijfertjes (die niet bij mijn stereo hoort maar er wel bijgekregen heb omdat ze geen andere meer hadden) en ik heb wel die problemen. Misschien dat het daaraan kan liggen.
Oud 08-06-2005, 14:55
Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-06-2005 @ 21:58 :
Heb jij zo'n lange afstandbediening waar ook cijfertjes opzitten of een zonder cijfertjes? Mijn broertje heeft namelijk ook een Philips stereo en een afstandbediening zonder cijfertjes en hij heeft geen problemen en ik heb een afstandbediening met cijfertjes (die niet bij mijn stereo hoort maar er wel bijgekregen heb omdat ze geen andere meer hadden) en ik heb wel die problemen. Misschien dat het daaraan kan liggen.
het is een kleine afstandsbediening met maar 3 cijfers (1, 2 en 3). Voor de rest is alles geschreven of met tekens.
Oud 08-06-2005, 20:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Balance schreef op 08-06-2005 @ 15:55 :
het is een kleine afstandsbediening met maar 3 cijfers (1, 2 en 3). Voor de rest is alles geschreven of met tekens.
Hmm, dan heb je een andere dan ik en ligt het dus niet alleen aan dat type.
Oud 08-06-2005, 23:23
Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-06-2005 @ 21:18 :
Hmm, dan heb je een andere dan ik en ligt het dus niet alleen aan dat type.
hm en toch staat ie niet bij de electronische probleemoplosser op de philips site.
en toen wilde ik vanmiddag gaan bellen, maar er staat bij dat je het exacte type en de aankoopdatum moet hebben.
dat zijn 2 problemen, want van mijn type zijn er ook weer 2 (noem het maar) subtypen. En op mijn stereo staat dus niet welk van de 2 ik heb.
En die aankoopbon zou ik echt niet kunnen vinden. Dat ding is 5 of 6 jaar oud...
Oud 09-06-2005, 09:00
Verwijderd
Het beste wat je nu kunt doen is toch gewoon bellen. Als ze een beetje service willen verlenen doen ze niet moeilijk over een aankoopbon, zeker na vijf jaar niet. Je zult dan waarschijnlijk wel zelf de evt. reparatiekosten moeten betalen .

Als je het typenummer niet zeker weet kan Philips je hier waarschijnlijk wel mee helpen; ze zullen waarschijnlijk dagelijks klanten krijgen die het typenummer niet kunnen vinden.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 16:39
Balance
Balance is offline
Ik heb zojuist toch even gebeld en ik moest een reset uitvoeren op m'n afstandsbediening. Ik heb het idee dat hij het nu wel weer goed doet, dus misschien handig voor anderen:

- haal de batterijen uit de afstandbediening
- druk de standby knop in (ik ging er vanuit dat ik hem op de stereo moest richten; weet niet of dat ook echt zo is)
- hou hem 5 seconden ingedrukt
- blijf hem ingedrukt houden en doe tegelijkertijd de batterijen er weer in.
- laat de standby knop los
Oud 09-06-2005, 16:45
dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-06-2005 @ 17:39 :
Ik heb zojuist toch even gebeld en ik moest een reset uitvoeren op m'n afstandsbediening. Ik heb het idee dat hij het nu wel weer goed doet, dus misschien handig voor anderen:

- druk de standby knop in (ik ging er vanuit dat ik hem op de stereo moest richten; weet niet of dat ook echt zo is)
Het leek dus wel een beetje op de oplossing van ons en het was dus inderdaad zo simpel .
Oud 09-06-2005, 19:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-06-2005 @ 17:39 :

Ah, dankjewel dat je het hier even gepost heb

Ik ga het eens uitproberen als ik weer op mijn kot ben
Oud 09-06-2005, 21:10
Balance
Balance is offline
laat dan even weten of het bij jou ook werkte!
Oud 09-06-2005, 21:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-06-2005 @ 22:10 :
laat dan even weten of het bij jou ook werkte!
Ja, zal ik doen, ik ga het dit weekend uitproberen denk ik
Oud 12-06-2005, 18:53
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb het gisterenavond uitgeprobeerd en bij mij werkte het ook

Voor zover ik het uitgeprobeerd heb doet ie weer alles wat ie zou moeten doen

Echt gaaf, hij deed dat al twee jaar niet meer maar ik dacht dat het kwam doordat de afstandbediening eigenlijk niet bij die stereo hoort

Bedankt
Oud 12-06-2005, 21:54
Verwijderd
Apart. De afstandsbedieing van mijn versterker (Harman Kardon) wil ook alleen nog maar het volume veranderen, en aan- en uitzetten. Is dat het enige wat standaard werkt ofzo?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 17:32
Balance
Balance is offline
Citaat:
hppa schreef op 12-06-2005 @ 22:54 :
Apart. De afstandsbedieing van mijn versterker (Harman Kardon) wil ook alleen nog maar het volume veranderen, en aan- en uitzetten. Is dat het enige wat standaard werkt ofzo?
ook een keer resetten dan?

@daantje: gaaf dat het bij jou ook werkte!
Reageren

Regels voor berichten