Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2005, 20:24
LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
Hey allemaal,
Ik zal proberen er een niet al te groot verhaal van te maken.
Ik heb nu al meer dan een jaar een relatie en ik zie hem doodgraag en hij mij ook denk ik toch wel hoor. Alleen de laatste tijd (was altijd al zo maar nu nog erger) moet het altijd gaan zoals hij het wilt en als ik het eens anders wil komt er grote ruzie van, want dat ziet hij nooit niet zitten. Vaak zegt hij dan ook heel kwetsende dingen. En dan heb ik altijd het gevoel van nu moet ik het uitmake dat mag je hem nie meer vergeven maar het lukt me niet omdat ik hem nog graag ziet. Ik wacht ergens tot dat graag zien echt verminderd ofzo gaat zijn en dat ik het dan zal kunnen. Maar gaat het ook zo of moet ik het nu al uitmaken ook al zie ik hem nog zo graag? Gaat dat gevoel ook werkelijk verminderen, of blijf ik het gewoon maar uitstellen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2005, 20:48
evanescence
evanescence is offline
ik denk dat het gevoel van houden van alleen maar erger wordt als je bij iemand blijft...mijn vriendin heeft nu 4,5 jaar verkering met iemand die ook erge dingen doet, maar ze houdt wel van m...laatst zij ze ook dat ze al een tijdje mee rond loopt om het uit te maken, maar hoe langer je wacht hoe langer je het uitsteld dus ja...ik zou het nu uitmaken of ermee dreigen en het sowieso met hem over hebben om te vragen waarom hij zo doet....PRATEN!!!! en je eigen gevoel volgen...altijd uiteindelijk voor jezelf kiezen, jij leeft je leven...niet de ander...
Oud 19-06-2005, 21:09
evanescence
evanescence is offline
p.s. je vraag doet me denken aan de film the mexican met brad pitt en julia roberts...tis dan wel een filmcombi van humor en liefde en drama maar toch een quot....
het is niet precies wat er letterlijk wordt gezegd, maar ik ben het helemaal mee eens en ik denk dat dat het antwoord is op je vraag...

Julia: 'when 2 people love each other so much, but not seems to get it right somehow, when do you get the feeling when enough is enough??

Brad: 'never...'

en zo is het denk ik ook...wanneer je zo van iemand houdt...kan je geen punt aan geven wanneer het genoeg is...dat zie ik overal in mijn omgeving en ik zou het zelf ook niet kunnen zeggen
Oud 19-06-2005, 21:24
Verwijderd
Moeilijk ja. In mijn vorige relatie ging het al een tijdje niet meer goed en ik vroeg me regelmatig af hoe lang ik het nog volhield om alsmaar te vechten voor onze relatie, terwijl hij dit niet echt leek te doen. In ieder geval niet zoals het hoorde.
Ik heb dit toen een keer hardop uitgesproken toen ik me zo ongelukkig en verdrietig voelde.
Dit was zeg maar een voorzetje. Ik heb hem toen gezegd dat hij maar moest nadenken, want ik trok het niet langer meer.
Een uur later had ik natuurlijk alweer heel veel spijt en de hele week heb ik gejankt, omdat ik voelde dat het er aan zat te komen. Het is toen ook uitgegaan. Maar ik kon niet meer.

Luister dus echt naar je gevoel en wees niet bang om deze gevoelens uit te spreken, of dat nou naar een vriend of vriendin is of naar je partner toe.
Wie weet heeft hij dit gevoel ook wel en kunnen jullie samen kijken naar een oplossing of besluiten er misschien zelfs wel een punt achter te zetten. Praten dus
Succes.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 22:42
Verwijderd
doodgraag????

ja, ok

Ehh ja kijk eens hier: als hij je kwetst, mag je dat niet pikken, en moet je voldoende eigenwaarde bezitten om iig voor jezelf op te komen, en in tweede instantie voor jezelf.

Moeilijk, maar dan weet ik iig wat je aan jezelf hebt. ( en hij weet het ook )
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 23:22
Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Als je nu niet op je strepen gaat staan, dan gaat het alleen maar door en door. Dan wordt het dus alleen maar lastiger later.
Echt, als hij echt echt echt van je houdt, dan kun je gerust tegen hem zeggen dat je het niet pikt en ook gewoon zeggen dat hij dan maar moet oprotten. Als hij oprot dan is het verspilde moeite om er nog iets aan te doen, so be it, als hij schrikt van wat je zegt doet hij zelf de moeite om het beter te maken. It's not up to you, wel om dus gewoon voor jezelf op te komen, zoals eerder door Louis Armstrong gezegd.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 12:37
Shitonya
Shitonya is offline
Erover praten met hem. Als dat geen effect heeft uitmaken, want anders garandeer ik je dat je straks "dood" ongelukkig bent
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 13:07
Verwijderd
Een jongen is het niet waard als hij jou naar beneden haalt. Hoe leuk hij ook is. Als hij nu al zo doet, is er grote kans dat het op de lange duur (samenwonen/trouwen) alleen nog maar erger wordt. Ik zou eerst eens goed praten en duidelijk maken dat jij het niet meer pikt. Het is toch geen klein kind? Je kunt niet altijd je zin hebben. Afhankelijk van zijn reactie kun je het altijd nog uitmaken. En je moet natuurlijk niet in lieve woordjes trappen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 13:59
WolterB
WolterB is offline
Praten
Oud 20-06-2005, 18:44
Iduna
Iduna is offline
Ik heb het idee dat soms alleen houden van niet genoeg is om een relatie tot stand te houden.

Jullie zijn inmiddels al een hele tijd samen, dus jullie levens zijn dan ook op elkaar afgestemd. Ik neem aan dat je afspreekt wanneer je elkaar ziet en dat je steeds rekening met elkaar probeert te houden. Daardoor is het heel moeilijk om te zeggen 'Ik stop er nu mee!'.

Maar wanneer de mensen in de relatie niet meer gelijkwaardig aan elkaar zijn, (dus wanneer de een de ander steeds kwetst), dan moet je serieus gaan nadenken of je van de relatie zelf nu gelukkiger of ongelukkiger wordt.
Een relatie is tussen twee mensen, beide hebben evenveel recht om hun mening te uiten en andermans mening te respecteren. Wanneer dat er niet meer is (en niet meer kan komen), dan moeten jullie er een punt achter zetten.

Hoe vaak laat jij je nog de grond in boren? Dat is aan jou. Maar eerst moeten jullie nodig MET elkaar praten. Als hij jouw verhaal niet wil aanhoren, moet jij de knoop doorhakken.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 15:01
Linn_daa
Linn_daa is offline
[I] Dat je van je vriendje houd, bloeit alleen maar meer op in de tijd dat je verkering met hem hebt. dus als je er een niet zo prettig gevoel bij hebt, kun je hem er beter eens op aanspreken. Niet meteen ruzie veroorzaken,. maar spreek hem er eens op aan, en laat hem argumenten geven. Misschien zit hij wel de hele dagen in stress door *misschien wel* school, of ruzies. Als hij daarna nog zo blijft doen.. zal ik het uitmaken als ik jou was. Dan heb je toch geen liefde meer? xx
Reageren

Regels voor berichten