Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2005, 18:49
dark princess
dark princess is offline
Hey

Ik heb even een vraagje, wat ook al in de titel staat:
wat/waar eten veganisten op lowlands?

Ik ben allergisch voor dierlijke eiwitten en noten en daar ben ik nog niet zo lang achter, maar nu ga ik dus naar lowlands en vraag me af wat ik daar dan kan eten en waar ik dat daar kan halen. Of is er op lowlands geen veganistisch restaurant? Ik weet wel dat ze genoeg vegetarisch voedsel hebben, want toen ik vorige keer op lowlands was, was ik al vegetariër.

Ohja, ik kan ook niet tegen te veel vet, dus patat of friet ofiets is ook niet de oplossing.

En wat is jullie 'favo' gerecht op lowlands?

Ik vond de falafal wel erg lekker toen . (is dat trouwens ook veganistisch?)
Oud 14-08-2005, 20:44
Verwijderd
*je zou dus falafel kunnen halen (zijn toch kikkererwten)
*maybe hebben ze in de asia tent dingen zonder dierlijke producten, (loempia's of iets met noodles)
*1 keer patat zou kunnen
*fruitshakes

zelf ben ik dol op eten uit de asia tent en van de v&d
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 07:44
Verwijderd
Loempia's zijn weer behoorlijk vet.

Ik las iemand 'zeggen' (Andijvie of Sarah, ik denk de eerste) dat ze ook pannenkoeken verkopen op Lowlands...zou je eens moeten informeren of ze er melk in gebruiken ed (zal wel, maar goed, je weet niet, ik ken zat mensen die het met water doen)...

En anders neem je toch zelf wat mee (als dat mag, maar ik zou het raar vinden als het niet mag om deze reden)...? Is wel minder leuk ed, maar dan wordt je iig niet ziek van het eten.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 10:00
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-08-2005 @ 08:44 :

En anders neem je toch zelf wat mee (als dat mag, maar ik zou het raar vinden als het niet mag om deze reden)...? Is wel minder leuk ed, maar dan wordt je iig niet ziek van het eten.
Ja dat was mijn eerste gedachte, neem dan zelf wat mee...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 10:43
TechXP
TechXP is offline
Bekijk ook eens dit topic:
http://www.veganisme.non-profit.nl/f...pic.php?t=1109
Oud 15-08-2005, 10:53
Verwijderd
Allereerst zou ik zelf wat meenemen, als ze daar dingen verkopen die je mag eten, kan je die natuurlijk gewoon gaan eten. Ik weet wel dat ze veganistische dingen hebben, maar volgens mij zijn die dingen váák met noten.. Maar goed, kijk het góed na en zorg zijn voor eten voor het geval dat ze niets hebben.

Pannenkoeken bakken ze op het moment zelf, misschien, als je het heel lief vraagt, kunnen ze ook pannenkoeken met water maken ipv melk. Ik denk dat er wel meer vraag naar is, en zoveel moeite is het niet een lading beslag te maken zonder melk, lijkt me. Je kan het proberen
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 11:18
Verwijderd
ze hebben ook gepofte aardappels
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 13:55
dark princess
dark princess is offline
Dank jullie wel voor de tips .

Ik neem idd wel zelf wat eten mee, dat mag wel zoalng je het maar in een zachte verpakking meeneemt. Maar ik heb weinig zin om heel de dag met een tas vol eten rond te lopen, vandaar dat ik het even van te voren vroeg.

Maar ik zal iig zelf wel brood meenemen en wat koekjes die ik mag enzo, want zoveel eet ik nou ook weer niet .

TechXP: heel erg bedankt voor de handige site .
Oud 15-08-2005, 14:54
Verwijderd
Citaat:
dark princess schreef op 15-08-2005 @ 14:55 :
Dank jullie wel voor de tips .

Ik neem idd wel zelf wat eten mee, dat mag wel zoalng je het maar in een zachte verpakking meeneemt. Maar ik heb weinig zin om heel de dag met een tas vol eten rond te lopen, vandaar dat ik het even van te voren vroeg.

Maar ik zal iig zelf wel brood meenemen en wat koekjes die ik mag enzo, want zoveel eet ik nou ook weer niet .

TechXP: heel erg bedankt voor de handige site .
Brood, koekjes, gepofte aardappels en groente/fruit, dat zal je zeker wel overleven
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 17:58
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Als je iets eet dat anderen hebben klaargemaakt weet je 't nooit zeker. Je kunt e.a. vragen, ingredienten geven, zelf maken, niet/minder eten, en daar houdt 't zo ongeveer mee op.

Je zou je eigen pannenkoeken kunnen bakken met behulp van sojamelk. Goedkoop, vult goed, waarschijnlijk ook lekker, gezondheid zal ik 't maar niet over hebben. Misschien kun je de pannenkoeken-bakker de sojamelk geven In zo'n geval moet je ook even denken aan hygiene: het wordt dan waarschijnlijk niet in een schone pan gebakken en bij een fastfood-keten -helemaal op een festival- waarderen ze dergelijk gezeur denk ik niet zo. Toen ik op Lowlands was geweest fouilleerden ze vrij streng; ik weet niet of je een pak sojamelk op het terrein mag meenemen. Wanneer je zelf bakt is een ander nadeel dat het vanaf het festival-terrein naar je tent een aardig stukje lopen is tenzij je vlakbij die ingang zit. Hoewel ik 't dan nog ver vind!

Ik heb dit weekend ook een festival gehad en ik heb daar niet veel gegeten. Mij was verteld dat er genoeg vegan voedsel aanwezig was. Ze hadden iig gebakken aardappels (met/zonder gebakken groente), falafal en indische shit. De friture daar bakte trouwens de friet en het vlees in hetzelfde vet want ze hadden maar 1 frituur Ik heb noten, vitamine-preps, sportdrinks en geblendert fruit mix meegenomen (en wat drugs; de meeste drugs zijn sowieso niet goed te combineren met (het meeste) eten). Tenslotte veel water gedronken (erg belangrijk!) en fouilleren deden ze vrijwel niet. Ik ben prima door het weekend gekomen. Niet ziek geworden itt anderen.

De falafal zelf is doorgaans vegan (gemalen kikkererwten + kruiden; makkelijk te maken!). Hoewel je niet weet wat er in het broodje zit (indien je falafal-broodje eet). Je kunt het ook los eten of als schotel met groente en friet. Falafal wordt gefrituurd of gebakken in olie; mogelijk heeft er andere (non-vegan) zooi in die frituur/pan gezeten.

Fruit blenderen en meenemen zoals ik gedaan heb is overigens een aanrader. Vers kopen; dag dat je gaat pas blenderen of in koelkast bewaren. Ik had dit gemaakt: 5 aardbeien geblenderd, 3 sinaasappels geperst, 1,5 banaan geblend, beetje limoen uitgeknepen, fresh & soaked macadamia nuts blendered (kan ook anderen of weglaten maar noten vullen goed), gember blendered, kaneel-poeder, ginseng-poeder, beetje zout en nog wat andere kruiden (komijn? vergeten ), en een paar druppels GSE (optioneel). 500 ml. In omgespoeld sportdrink-fles gedaan. Goed afgesloten. Lekker, fris, gezond en compact. Perfect voor in de ochtend.
Reageren

Regels voor berichten