Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2005, 10:52
MissEvil
MissEvil is offline
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar anders moet iemand hem maar verplaatsen

Mijn vader heeft dus een map van de computer verwijderd met al mijn zooi. (muziek, foto's, werkstukken enz.) Met de zoekfunctie is die ook niet meer te vinden. Is het nog mogelijk om deze map terug te krijgen of wordt dat te ingewikkeld/onmogelijk?
Oud 15-06-2005, 10:54
freyk
freyk is offline
Kijk eerst in de "prullenbak". Zitie daar niet in, gebruik dan de zoekfunctie van dit forum.

Oftewel: Dit is een veelvoorkomende vraag, gebruik de zoekfunctie aub om een oplossing te kunnen vinden.
Oud 15-06-2005, 10:55
MissEvil
MissEvil is offline
Daar had ik zelf ook al aangedacht, maar daar zat die niet meer in.
Had al een beetje gekeken maar kon niet echt wat vinden, zal toch eens beter zoeken dan.
Dankje iig.
Oud 15-06-2005, 11:08
freyk
freyk is offline
Tip 1: Gebruik de zoekwoorden "bestanden terughalen"
Tip 2: Selecteer "zoeken op inhoud" en selecteer dan dit subforum.
Oud 16-06-2005, 02:00
Hakuna
Hakuna is offline
Ik vrees dat je die map definitief kwijt bent, zeker als er ook nog ''schoonmaak'' op deze PC heeft plaatsgevonden zoals schijfopruiming.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 05:12
freyk
freyk is offline
Spoiler
Oud 16-06-2005, 08:23
Destralak
Destralak is offline
Je hoeft de map niet kwijt te hebben geraakt. Gebruik Recover98 om de bestanden terug te zetten. Zo heb ik duizenden Word-bestanden die per ongeluk verwijderd waren allemaal teruggezet.
Oud 16-06-2005, 08:43
MissEvil
MissEvil is offline
Citaat:
Cornel schreef op 16-06-2005 @ 03:00 :
Ik vrees dat je die map definitief kwijt bent, zeker als er ook nog ''schoonmaak'' op deze PC heeft plaatsgevonden zoals schijfopruiming.
Hmm, ik hoop het niet. Maar volgens mij is dat niet gebeurt voor zover ik weet.

Citaat:
freyk schreef op 16-06-2005 @ 06:12 :
Spoiler
Systeemherstel had ik al geprobeerd, kreeg wel allemaal programma's terug die ook verwijderd waren maar geen mappen.

Citaat:
Destralak schreef op 16-06-2005 @ 09:23 :
Je hoeft de map niet kwijt te hebben geraakt. Gebruik Recover98 om de bestanden terug te zetten. Zo heb ik duizenden Word-bestanden die per ongeluk verwijderd waren allemaal teruggezet.
thnx Ga ik dat zo even proberen.
Oud 16-06-2005, 09:46
MissEvil
MissEvil is offline
Citaat:
Destralak schreef op 16-06-2005 @ 09:23 :
Die werkt dus niet met WinXP.
Had nu wel een paar andere programma's maar die vinden allemaal losse bestanden, is het niet mogelijk om in één keer die hele map terug te krijgen?
Oud 16-06-2005, 13:44
Hakuna
Hakuna is offline
Als je een map verwijderd dan verdwijnt hij altijd in de prullenbak, ik zou niet weten waar hij anders gebleven zou zijn. Als hij daar niet meer inzit, is die map toch voor 100% weg.

Wanneer heb je die map voor het laatst geopend?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 13:49
Freestyler*
Freestyler* is offline
en hopen dat er nog niet overheen geschreven is
Oud 16-06-2005, 14:29
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Cornel schreef op 16-06-2005 @ 14:44 :
Als je een map verwijderd dan verdwijnt hij altijd in de prullenbak, ik zou niet weten waar hij anders gebleven zou zijn. Als hij daar niet meer inzit, is die map toch voor 100% weg.

Wanneer heb je die map voor het laatst geopend?
Bullshit. Als je een map verwijdert gaat hij niet altijd naar de prullenbak hoor! De prullenbak is trouwens ook maar een mapje hoor. En 100% weg als hij niet in de prullenbak zit, is al evengoed bullshit, het is niet omdat je een bestand niet meer kunt vinden dat het weg is, he?

Ik hoop dat je niet al te veel schrijfbewerkingen op de schijf gedaan hebt, in ieder geval moet je ze nu écht beperken. Je installeert een programma als FileRecovery (of GetDataBack (die allebei op dit forum al meerdere malen aanbevolen geweest zullen zijn)) en het liefst van al doe je dat op een andere partitie of een andere schijf!

FileRecovery laat je gewoon de partitie scannen waarop de documenten stonden en meestal vindt hij alles wel terug, indien niet dan zijn ze waarschijnlijk niet meer te redden (misschien nog wel door professionele herstellabs, maar die vragen stukken van mensen om enkele megabyte terug te zetten zeker als je harde schijf enkele gigabyte groot is). FileRecovery heeft hier al meermaals mijn hachje gered. Vergeet ook zeker niet om die documenten éérst op een andere partitie te laten herstellen (dus NIET opslaan naar de oorspronkelijke locatie) en als FileRecovery klaar is mag je alles terug naar de oorspronkelijke locatie verzetten.

Ik hoop voor jou dat alles lukt, maar als je te lang wacht (lange tijd = veel schrijfoperaties) dan wordt de kans natuurlijk veel kleiner.
Oud 17-06-2005, 01:59
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 16-06-2005 @ 15:29 :
Bullshit. Als je een map verwijdert gaat hij niet altijd naar de prullenbak hoor! De prullenbak is trouwens ook maar een mapje hoor. En 100% weg als hij niet in de prullenbak zit, is al evengoed bullshit, het is niet omdat je een bestand niet meer kunt vinden dat het weg is, he?
Bullshit of niet, het lukt de topicstarter maar niet om haar verdwenen map terug te vinden.

Tenzij er een wonder gebeurd op de PC van haar pa.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 07:07
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Cornel schreef op 17-06-2005 @ 02:59 :
Bullshit of niet, het lukt de topicstarter maar niet om haar verdwenen map terug te vinden.

Tenzij er een wonder gebeurd op de PC van haar pa.
Ik heb nog geen reactie van de TS gezien op mijn post, dus kun je nog niets zeggen.

Op deze methode heb ik al verschillende malen op verschillende computers gegevens kunnen redeen: na verkeerde machtigingen gezet te hebben (FileRecovery kan er nog altijd aan), na de partitie geformatteerd te hebben (dus niet enkel simpel verwijderd hoor!) en bij 'gewoon' verwijderde bestanden. Mag ik je ook zeggen dat FileRecovery gemaakt is door Convar dat zelf een herstellab heeft en dus wel zal weten hoe alles technisch in elkaar zit.

Laat ik eens wat technische kant geven over het verwijderen van bestanden op een FAT-partitie: daar wordt enkel de referentie naar het bestand in de FAT-tabel (index met allebestanden) verwijderd maar de inhoud van het bestand blijft gewoon op de partitie staan tenzij er ondertussen veel nieuwe bestanden zijn gemaakt en de fysieke plaats waar het bestand stond overschreven wordt door nieuwe gegevens (daarom dus zo weinig mogelijk schrijfbewerkingen op die schijf/partitie uitvoeren!).
Oud 17-06-2005, 09:43
Destralak
Destralak is offline
Citaat:
MissEvil schreef op 16-06-2005 @ 10:46 :
Die werkt dus niet met WinXP.
Had nu wel een paar andere programma's maar die vinden allemaal losse bestanden, is het niet mogelijk om in één keer die hele map terug te krijgen?
Oh nee, die werkt alleen met Windows XP Professional.
Oh ja! dat is windows xp! wat ben ik toch dom!!!
(kortom: hij werkt wel met windows xp)
Oud 17-06-2005, 09:59
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Destralak schreef op 17-06-2005 @ 10:43 :
Lijkt me straf, maar kom. Op de site staat duidelijk Windows 98/ Windows Me en niets van NT of 2000 of XP. Er staat trouwens ook dat het een demoversie is die maar tot 10 kb kan terughalen (en een Word-document is leeg al groter, dacht ik) dus veel heb je daar niet aan.
Oud 17-06-2005, 13:20
MissEvil
MissEvil is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 16-06-2005 @ 15:29 :

Ik hoop dat je niet al te veel schrijfbewerkingen op de schijf gedaan hebt, in ieder geval moet je ze nu écht beperken. Je installeert een programma als FileRecovery (of GetDataBack (die allebei op dit forum al meerdere malen aanbevolen geweest zullen zijn)) en het liefst van al doe je dat op een andere partitie of een andere schijf!

FileRecovery laat je gewoon de partitie scannen waarop de documenten stonden en meestal vindt hij alles wel terug, indien niet dan zijn ze waarschijnlijk niet meer te redden (misschien nog wel door professionele herstellabs, maar die vragen stukken van mensen om enkele megabyte terug te zetten zeker als je harde schijf enkele gigabyte groot is). FileRecovery heeft hier al meermaals mijn hachje gered. Vergeet ook zeker niet om die documenten éérst op een andere partitie te laten herstellen (dus NIET opslaan naar de oorspronkelijke locatie) en als FileRecovery klaar is mag je alles terug naar de oorspronkelijke locatie verzetten.

Ik hoop voor jou dat alles lukt, maar als je te lang wacht (lange tijd = veel schrijfoperaties) dan wordt de kans natuurlijk veel kleiner.
Dat FileRecovery had ik idd al geprobeerd. Wel wat terug gevonden maar lang niet alles. Map met werkstukken heeft die wel in zijn geheel terug gevonden, alle foto's niet. Wel een paar, maar veel zijn er beschadigd ofzo denk ik want die kan ik niet meer zien.
Dus ik ben bang dat ik het gewoon kwijt ben.
Bedankt voor de tips iig.
Oud 17-06-2005, 13:22
MissEvil
MissEvil is offline
Citaat:
Destralak schreef op 17-06-2005 @ 10:43 :
Doe maar rustig hoor.
Er stond zelfs bij dat het alleen met win98 en ME ofzo werkt.
Heb het wel gedownload maar hij opent het dus niet en geeft het ook nog aan dat het met XP niet werkt.
Oud 17-06-2005, 16:00
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
MissEvil schreef op 17-06-2005 @ 14:20 :
Dat FileRecovery had ik idd al geprobeerd. Wel wat terug gevonden maar lang niet alles. Map met werkstukken heeft die wel in zijn geheel terug gevonden, alle foto's niet. Wel een paar, maar veel zijn er beschadigd ofzo denk ik want die kan ik niet meer zien.
Dus ik ben bang dat ik het gewoon kwijt ben.
Bedankt voor de tips iig.
Tja, dat risico loop je natuurlijk Je vader eens goed aanpakken dan, zou ik zeggen Neen, tja, ze zullen overschreven zijn dus ben je ze inderdaad kwijt.
Oud 17-06-2005, 20:37
Freestyler*
Freestyler* is offline
gelukkig maak je regelmatig een back-up van je foto's
Oud 17-06-2005, 20:42
MissEvil
MissEvil is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 17-06-2005 @ 21:37 :
gelukkig maak je regelmatig een back-up van je foto's
Ja, en wat heb ik aan deze opmerking?
Oud 17-06-2005, 20:43
MissEvil
MissEvil is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 17-06-2005 @ 17:00 :
Tja, dat risico loop je natuurlijk Je vader eens goed aanpakken dan, zou ik zeggen Neen, tja, ze zullen overschreven zijn dus ben je ze inderdaad kwijt.
Hmm, nouja jammer dan
Reageren

Regels voor berichten