Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2005, 20:50
knakker101
knakker101 is offline
ik heb sinds een ongeveer een week last van een bult, die recht tussen mijn wenkbrauwen zit, en zit hier erg mee.
het jeukt niet, en voel er ook niets van, heb me ook niet gestoten ofzow, het kleurt een beetje rood..en het lijkt wel of er een soort vocht onder zit. heeft iemand anders hier ooit last van gehad en wat kan ik hier tegen doen?!
alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 20:53
Verwijderd
Hoe groot is die bult? Is het niet gewoon een puistje ofzo?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 20:55
Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Onderhuidse puist denk ik.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Mandarijntje schreef op 21-06-2005 @ 21:55 :
Onderhuidse puist denk ik.
Ja daar doelde ik ook op.

Ik had er laatst ook zo een op mijn voorhoofd. Op het eerste oog lijkt het geen puistje omdat er geen wit/geel puntje op zit, maar toen ik er aan ging krabben kwam er toch behoorlijk wat prut uit.

Die troep zit dan zo ver onder de huid dat je dat wit/geel puntje niet ziet, waardoor het niet op een puistje lijkt. Maar het is er wel een, ofzo.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 20:59
Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Haha ja inderdaad. Het komt niet echt naar buiten toe, maar ondertussen gaat de ontsteking onder je huid zitten groeien. Vroeger uit frustratie kon ik er wel drie uur op ploeteren, nu zeg ik gewoon dat het een muggenbuld is ofzo. Gaat vanzelf wel weer weg.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 21:05
knakker101
knakker101 is offline
maar het ziet er niet echt uit als een puistje meer als een masterpuist, moet ik hem gewoon laten zitten, of kan ik hem net zo goed uit knijpen .
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 21:15
Verwijderd
Zoals ik al zei hoeft het er niet perse uit te zien als een puist, maar gewoon als een dik rood bultje.

Je kan hem opzich uitknijpen als je wilt, alleen als het echt een onderhuidse puist is zal het moeilijk gaan én veel pijn doen. Heel hard op drukken en dan opeens 'spat' hij open. Hij gaat er waarschijnlijk niet echt beter uitzien daarna, en het is slim om je gezicht en handen daarna even te wassen.

Tip: Doe het niet met je neus tegen de spiegel want dan spat die prut tegen de spiegel
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 21:37
Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Doe maar gewoon niets. Lekker laten zitten, vooral niets op je gezicht smeren, zorgen dat het lekker schoon en vetvrij is. Gaat vanzelf wel weg.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 21:37
leucomelas
leucomelas is offline
waarschijnlijk idd gewoon een onderhuids puistje.. die zijn bij mij vaak veel groter dan normale oppervlakkige puistjes en het lijkt wel alsof je gestoken bent door een of ander beest. dik, groot, rood en zonder wit/zwart puntje.
gewoon niet aankomen is het beste en hem naar de oppervlakte laten groeien zeg maar.
je kan hem ook uitknijpen natuurlijk, maar dit doet echt heel veel pijn. als het niet meteen lukt, gewoon afblijven en morgen nog eens proberen.
ghe, succes
Oud 22-06-2005, 12:36
Billy_bob
Billy_bob is offline
niet gaan uitknijpen hoor ! Dat is zeker niet goed voor je! Zeker niet bij zo n mega bult! Gewoon NIET aanzitten dan gaat het vanzelf over. Dat kan wel even duren maar het gaat vanzelf in iedergeval weg. (als het een onderhuidse puist is)
Oud 22-06-2005, 13:44
Verwijderd
Desnoods kun je 's nachts ook (als t natuurlijk niet te dicht bij je ogen zit ofzo) een gaasje met trekzalf er op doen?
Ik heb dat iig wel gedaan toen ik er eentje op mijn schouder had.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 15:06
Flip!
Flip! is offline
Je krijgt een reset knop
Oud 23-06-2005, 08:13
knakker101
knakker101 is offline
nou ben vandaag naar huisarts geweest en hij zei dat het een huidinfectie was,! dus toch wel goed dat ik daar even langs ben geweest, heb een zalfje ervoor gekregen dus komt allemaal weer goed
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten