Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2005, 18:46
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
sinds enkele maanden heb ik zeer vaak last van mijn maag (telkens ik wat eet of drink het gevoel dat ik moet overgeven),dit gevoel verergert nog meer als ik ergens zenuwachtig voor ben.Ook heb ik vaak last van hoofdpijn of in sommige gevallen duizeligheid als ik ergens mee zit (best wel vaak dus).Volgens mij is het iets psychisch omdat het telkens op dezelfde soort momenten terug bovenkomt.Mijn zus had hier vroeger ook last van,ze heeft vroeger toen het te erg werd haar studies opgegeven en een halfjaar thuisgezeten hierdoor,dat zou momenteel echt niet gelegen komen dus zoek ik echt een manier om hiervan af te raken,weet iemand wat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2005, 19:03
Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Je hebt er meer last van als je zenuwachtig bent?

Ben je heel erg druk? Misschien is je lichaam overwerkt?
Oud 13-06-2005, 19:13
Emilia
Emilia is offline
Hoi!

Ik heb hier ook last van, maar dan vooral van hoofdpijn. Als ik me zorgen maak (vooral in blok- en examenperiode) is het soms onhoudbaar. Het vervelende is dat je er met medicijnen niks aan kunt doen. Je moet eigenlijk aan je manier van leven werken: minder veeleisend voor jezelf zijn, momenten van rust inbouwen, met je buik ademen, genieten, sporten zodat de bloedsomloop optimaal is, enz.
Ik zeg niet dat je dat nu allemaal niet doet, dat weet ik niet. Het kan wel helpen. De vorige examenperiode ben ik hier echt ziek van geweest. Het heeft gelukkig geen invloed gehad op mijn resultaten, maar ik moet dringend anders gaan leven, want nu haal ik mezelf veel te veel werk op de hals.
Wat bij mij helend werkt, is osteopathie, maar dat kan je natuurlijk niet al te vaak doen. Bij mij helpt dat om de spanning uit mijn nek en schouders weg te nemen. Je kunt wel wat suf zijn de dag erna doordat alle afvalstoffen vrijkomen (naar het schijnt), maar het kan deugd doen. Als je nog vragen hebt, stuur dan een pm, dan kunnen we elkaar via mail misschien positief beïnvloeden.

Succes ermee!
Oud 13-06-2005, 19:31
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
mja ben idd veeleisend voor mezelf,maar dat kan ik echt niet helpen,ik doe toneel-opleiding,iets wat me erg goed ligt,maar net omdat het hetgeen is dat me 'het beste ligt' ben ik ook nooit tevreden met wat ik er doe,omdat het steeds beter moet.Bovendien heb ik het op persoonlijk vlak ook erg moeilijk laatste jaar.Mijn oom is vermist geraakt bij de tsunami in thailand,na 2 maanden in spanning te wachten (2 klote maanden) werd ie dood teruggevonden,vervolgens een maand later is mijn opa gestorven,mijn tante gek geworden(door trauma opgelopen in thailand) en stond op punt zelfmoord te plegen,mijn neefje zonder ons medeweten door zijn begeleiders in een pleeggezin geplaatst en mijn moeder kreeg er een depressie door(wat ook niet even gemakkelijk is voor mij,omdat ik dr probeer te ondersteunen maar dat niet altijd even goed lukt en ik me zelf ook niet bepaald geweldig voel)Op schoolvlak gaat het ook niet al te best,het is een heel veeleisende periode waarin veel stresserende dingen gebeuren (toneelrepetities en premiere,interview met bekend persoon,toneelexamen maar half voorbereid door tijdgebrek en met gevolg oerslecht(en dit zal gezien worden door een hele groep mensen ),verschillende jaarwerken die nog moeten gemaakt worden ,etc...).Als ik dan beslis om me te ontspannen kan ik het niet helemaal omdat ik altijd denk aan de dingen die nog gedaan moeten worden en voel ik me schuldig omdat ik er niet mee bezig ben,bovendien vind ik het ook bijna nooit goed.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 17:33
zeep007
zeep007 is offline
hiya, ik begrijp wat je bedoelt. Ik lees je verhaal en lees dat er dus veel dingen spelen waar dor je lichamelijk ziek wordt zegmaar.
Als je lichamelijke klachten krijgt; is dat het belangrijkste teken dat je het rustiger aan moet gaan doen. Aan jouw de keuze dan waar dat dan mag gebeuren.
Ik heb het zelf ook , maar dan meet migraine enzo, en ik had besloten om het rustiger aan te gaan doen qua school en minder hoge eisen te stellen aan alles wat ik doe. Gaat uiteindelijk wel beter dan, maar ja, tis je eigen he.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten