Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2005, 23:55
Verwijderd
Ok om eens een topic hier te openen, mijn probleem: ongeduld. Mijn moeder noemt me altijd juffie ongeduld, en dat ben ik ook.

Geduld ontbreekt bij me. In allerlei dingen merk ik dat terug. Ik heb nooit zin om te wachten op dingen. Het moet altijd zo snel mogelijk gebeuren, ik moet op de eerste plaats komen en anderen moeten maar wachten. Daarbij wil ik altijd duidelijkheid, heeft iemand tijd nodig om te denken. Bijvoorbeeld over gevoelens oid, ik wil dat het het liefste een kwartiertje later al duidelijk is.

Ik vind dit eigenlijk ontzettend irritant van mezelf. Maar het is al vanaf dat ik klein ben en ben dus eigenlijk niet anders gewent. Wie heeft dit ook? Heeft iemand tips om een beetje geduldiger te worden?
Ik denk dat het probleem gewoon bij mij ligt namelijk en er best wat aan te doen moet zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2005, 00:28
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ha! Ongeduld is m'n tweede naam! Eigenlijk is dat Gerardus, maar goed.. Ongeduld is me zéker niet vreemd. Wachten is echt mijn irritatie nummer 1. In een wachtkamer bij de tandarts of dokter, in de rij op het postkantoor, wachtend op de mensen die uít de trein komen voordat ik in kan stappen, of aan de telefoon ("Er zijn nog 19825430997 wachtenden voor u". Flikker op, trut!); ik kan het niet uitstaan.

Wat ik dan doe? Voornamelijk vloeken in mezelf en ongeduldig heen en weer ijsberen, trommelen met m'n vingers, op en neer tappen met m'n voeten. Kortom: alles om aan te geven dat het niet te lang meer moet duren.

En ook de situatie dat je meteen wilt weten wat de ander denkt; dat heb ik ook.

Maar wat je eraan kunt doen? Ik weet het niet. Ik accepteer gewoon dat het een deel van me is en anderen moeten daar maar aan wennen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 01:07
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-06-2005 @ 01:28 :
Ha! Ongeduld is m'n tweede naam! Eigenlijk is dat Gerardus, maar goed.. Ongeduld is me zéker niet vreemd. Wachten is echt mijn irritatie nummer 1. In een wachtkamer bij de tandarts of dokter, in de rij op het postkantoor, wachtend op de mensen die uít de trein komen voordat ik in kan stappen, of aan de telefoon ("Er zijn nog 19825430997 wachtenden voor u". Flikker op, trut!); ik kan het niet uitstaan.

Wat ik dan doe? Voornamelijk vloeken in mezelf en ongeduldig heen en weer ijsberen, trommelen met m'n vingers, op en neer tappen met m'n voeten. Kortom: alles om aan te geven dat het niet te lang meer moet duren.

En ook de situatie dat je meteen wilt weten wat de ander denkt; dat heb ik ook.

Maar wat je eraan kunt doen? Ik weet het niet. Ik accepteer gewoon dat het een deel van me is en anderen moeten daar maar aan wennen.
Alleen vloek ik dan meestal niet in mezelf maar hardop
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 02:03
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MTpower schreef op 13-06-2005 @ 02:07 :
Alleen vloek ik dan meestal niet in mezelf maar hardop
En je tweede naam is ook Gerardus?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 02:10
Verwijderd
Ik ben alleen ongeduldig als ik haast heb, of als ik moet proberen zelf iets onder de knie te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 09:58
Verwijderd
Ik ben ook redelijk ongeduldig. Alles moet idd meteen gebeuren. En dan zo snel mogelijk. Vroeger was het veel erger. Ook als ik ergens voor moest wachten oid. Nu neem ik gewoon altijd iets van vermaak mee als ik naar buiten ga. Bijvoorbeeld als ik naar het postkantoor ga weet ik dat ik een nummertje moet trekken en daarna een kwartier moet wachten. Ik neem gewoon een boekje mee waardoor ik er niet aan denk en dan heb ik nergens last van.

En verder probeer ik me in te houden tegen anderen, zodat zij niet te veel last van mij hebben (ik word echt irritant als ik ongeduldig ben).

Echte tips heb ik alleen niet, misschien dat je iets van mijn 'aanpak' kan proberen maar verder zou ik het ook niet weten.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 14:44
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 13-06-2005 @ 10:58 :
Ik ben ook redelijk ongeduldig. Alles moet idd meteen gebeuren. En dan zo snel mogelijk. Vroeger was het veel erger. Ook als ik ergens voor moest wachten oid. Nu neem ik gewoon altijd iets van vermaak mee als ik naar buiten ga. Bijvoorbeeld als ik naar het postkantoor ga weet ik dat ik een nummertje moet trekken en daarna een kwartier moet wachten. Ik neem gewoon een boekje mee waardoor ik er niet aan denk en dan heb ik nergens last van.

En verder probeer ik me in te houden tegen anderen, zodat zij niet te veel last van mij hebben (ik word echt irritant als ik ongeduldig ben).

Echte tips heb ik alleen niet, misschien dat je iets van mijn 'aanpak' kan proberen maar verder zou ik het ook niet weten.
Ja opzich is jezelf vermaken bijvoorbeeld een goed idee. Ik neem meestal muziek meewaardoor ik iets meer geduld krijg.
Maar het is ook gewoon super irritant voor anderen als ik geen geduld heb en ergenso p moet wachten. Maar ik ga iig proberen mn gedrag een beetje in te perken.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:20
Sadachbia
Sadachbia is offline
hoi, ik ben ook vaak ongeduldig en dat wordt me dan ook vaak gezegd door mijn moeder..haha. ik ben vaak ongeduldig als het gaat om duscussies, of beginnende ruzies. ik heb daar bij voorhand al geen zin in en dus ontwijk ik het en ben ik erg ongeduldig. ik probeer er aan te werken, het gaat wel wat beter...
Oud 21-06-2005, 20:04
Verwijderd
Ben je ongeduldig of impulsief?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 20:23
moon
moon is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-06-2005 @ 01:28 :
of aan de telefoon ("Er zijn nog 19825430997 wachtenden voor u". Flikker op, trut!); ik kan het niet uitstaan.
! Ik ben over het algemeen behoorlijk geduldig maar aan de telefoon...echt niet! Ik heb er al zo'n hekel aan om te bellen.

Ik denk dat ik niet ongeduldig ben omdat ik heel veel nadenk en weg droom. Als ik in een rij sta te wachten dan droom ik automatisch weg over allerlei dingen, of denk ik na over dingen die net gebeurt zijn ofzo. Ik denk dat je ongeduldig wordt als je je echt concentreert op het wachten. Je moet je niet op het wachten concentreren maar opiets anders. Dit is alleen waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
Oud 21-06-2005, 21:19
Verwijderd
Ik heb overigens een beetje het tegenovergestelde. Als er een rij is, wacht ik gewoon net zo lang totdat hij weg is. Bij een concert als er drommen mensen voor de kapstokken staan blijf ik daar weg en pas als het weer een beetje oplost, ga ik mn jas houden. Ik heb iets tegen mensenmassa's, ofzo.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 23:17
HybridTheory
HybridTheory is offline
Ik ben ook vrij ongeduldig soms, maar niet zozeer in situaties als bijvoorbeeld wachten in een rij, maar meer met mensen zeg maar. Ik vind het zo irritant als mensen sloom zijn, niet alleen sloom met dingen doen, maar ook als je 26 keer hetzelfde moet zeggen enzo, dan word ik heel ongeduldig ..

Misschien is de beste manier om ermee om te gaan om juist je geduld te oefenen, en gewoon denken dat niet alles nu direct hoeft, maar dat het ook later kan .
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 23:47
Skilly
Skilly is offline
Ik ben erg geduldig, maar soms ben ik ongeduldig. Maar ben meestal ongeduldig als iets in me voordeel zit.

Postkantoor kan ik uren blijven staan als ik de tijd heb maakt het mij niet uit. Maar bijvoorbeeld bij een examen-uitslag ben ik veels te ongeduldig.
Oud 22-06-2005, 15:51
phensicske
phensicske is offline
Ik ben vooral ongeduldig in discussies, als mensen verschrikkelijk lang treuzelen om te reageren op je standpunt. En als ze dan eindelijk weten wat gezegd, het dan echt zo immens traag doen en zo.

Op andere vlakken ben ik al veel verbeterd door tegen mezelf te zeggen dat het niet nodig is me daarin op te winden. Als ik op de trein of de bus moet wachten, erger ik me daar niet aan. Natuurlijk wel als ik écht heel dringend ergens moet zijn (examen of zo) en hem net gemist heb.

Ik heb het dus vooral met mensen die traag zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 15:55
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
phensicske schreef op 22-06-2005 @ 16:51 :
Ik ben vooral ongeduldig in discussies, als mensen verschrikkelijk lang treuzelen om te reageren op je standpunt. En als ze dan eindelijk weten wat gezegd, het dan echt zo immens traag doen en zo.
Zo kan ik bijvoorbeeld heel lang naar debatten in de Tweede Kamer kijken. Vind ik razend interessant. Maar zo gauw Donner aan de microfoon komt, zap ik, anders lig ik in no time te slapen.

Citaat:
Is ook mijn ergernis nr. 1.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 16:06
Verwijderd
Ja, ik ben ook niet echt geduldig. Nu gaat het wel, maar tot voor kort kon ik me er echt aan ergeren als ik moest wachten bijvoorbeeld. Nu word ik er alleen heel erg chagrijnig van. Sja, en ik kan ook absoluut niet tegen trage en treuzelende mensen. Ik krijg ook vaak te horen: " Wat loop je hard" bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 11:24
Shitonya
Shitonya is offline
Ik ben ook nogal ongeduldig, maar ja, niets aan te doen.
( kom maar fantome )
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 11:33
sinaasappeltje>
sinaasappeltje> is offline
iedereen is ongeduldig hoor
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 13:12
evanescence
evanescence is offline
hihi ik vind het wel schattig, ik ben zelf ook ongeduldig, maar als andere dat bij mij zijn vind ik het ook mega irritant
ow ow ow!!!
Ik merk wel dat ik gelduldig ben als ik met mijn doelgroepen werk op stage...ik heb afgelopen jaar met ouderen gewerkt en het ging goed! (af en toe borrelde het bij mij, maar ik was geduldig genoeg!!) mijn tip is dus...ga eens in de vakantie wekren met ouderen misc helpt t
Oud 23-06-2005, 13:36
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
evanescene schreef op 23-06-2005 @ 14:12 :
hihi ik vind het wel schattig, ik ben zelf ook ongeduldig, maar als andere dat bij mij zijn vind ik het ook mega irritant
ow ow ow!!!
Ik merk wel dat ik gelduldig ben als ik met mijn doelgroepen werk op stage...ik heb afgelopen jaar met ouderen gewerkt en het ging goed! (af en toe borrelde het bij mij, maar ik was geduldig genoeg!!) mijn tip is dus...ga eens in de vakantie wekren met ouderen misc helpt t
Die leven niet meer als ik daar gewerkt heb.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 14:00
deringmeester
deringmeester is offline
ja, en ik schijn dan weer ''engelen gedult'' (ofzo) te hebben.
ik heb eigelijk nooit haast of stress ofzo omdat ik mun zaken gewoon goed regel....
(of het boeit me niet dat het zo langzaam gaat, dan doe ik het wel een andere keer)
Oud 23-06-2005, 14:00
Mara
Mara is offline
Ik ben uitermate geduldig.

M'n moeder vertelde me ooit dat toen ik klein was, in de box zat, ik zo'n set had van vierkanten die telkens kleiner worden en die je ook in elkaar kan doen. Ik wilde er dan een stapel van maken, maar dan moet je dus met de grootste beginnen en dan naar klein toewerken. Ik ging net zo lang door, al duurde 't uren, totdat het gelukt was

Nu ben ik nog steeds zo geduldig. Werkt soms wel in m'n nadeel.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 18:58
phensicske
phensicske is offline
Ik denk eigenlijk dat iedereen wel op het ene vlak ongeduldig kan zijn en op het andere dan wel heel geduldig.

Zoals hier iemand het voorbeeld van haar stage zei. Bij mij was dat ook zo bij die personen met een mentale handicap.

En rap lopen doe ik eigenlijk ook niet. Gewoon, ik ben nogal ongeduldig op het vlak van mensen die traag praten, denken en zo.

Niet dat ik overdreven rap kan denken, maar jullie begrijpen denk ik wel wat ik bedoel.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 14:24
Aeries
Aeries is offline
Citaat:
Anneka schreef op 13-06-2005 @ 00:55 :
Ok om eens een topic hier te openen, mijn probleem: ongeduld. Mijn moeder noemt me altijd juffie ongeduld, en dat ben ik ook.

Geduld ontbreekt bij me. In allerlei dingen merk ik dat terug. Ik heb nooit zin om te wachten op dingen. Het moet altijd zo snel mogelijk gebeuren, ik moet op de eerste plaats komen en anderen moeten maar wachten. Daarbij wil ik altijd duidelijkheid, heeft iemand tijd nodig om te denken. Bijvoorbeeld over gevoelens oid, ik wil dat het het liefste een kwartiertje later al duidelijk is.

Ik vind dit eigenlijk ontzettend irritant van mezelf. Maar het is al vanaf dat ik klein ben en ben dus eigenlijk niet anders gewent. Wie heeft dit ook? Heeft iemand tips om een beetje geduldiger te worden?
Ik denk dat het probleem gewoon bij mij ligt namelijk en er best wat aan te doen moet zijn.
Best wel egocentrisch van jou. Wat zou er eventueel met je gebeuren als je moet wachten? Is het het einde van de wereld? Zullen er natuurrampen uitbreken of zullen je kansen verkeken zijn?
Heb je therapie voor dit zielig verhaaltje gehad?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 14:32
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Aeries schreef op 24-06-2005 @ 15:24 :
Best wel egocentrisch van jou. Wat zou er eventueel met je gebeuren als je moet wachten? Is het het einde van de wereld? Zullen er natuurrampen uitbreken of zullen je kansen verkeken zijn?
Stel je niet aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2005, 14:34
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Aeries schreef op 24-06-2005 @ 15:24 :
Best wel een rare reactie van jou.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 11:50
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
sinaasappeltje> schreef op 23-06-2005 @ 12:33 :
iedereen is ongeduldig hoor
Zucht, slaap lekker dom wicht
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 11:51
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
phensicske schreef op 24-06-2005 @ 15:34 :
Best wel een rare reactie van jou.
Niet raar, best goed eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 13:03
Myuki
Myuki is offline
dit topic is echt typisch Nederlands
Oud 25-06-2005, 13:53
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
phensicske schreef op 22-06-2005 @ 16:51 :

(...)

Jij zou mij niet uit kunnen staan. Ik ben zo traag dat ik extra tentamentijd krijg.

Ik heb het over het algemeen niet zo met debatteren. Als je te lang nadenkt over je reacties doet dit voor sommigen al afbreuk aan je standpunt, hoe sterk je argumenten ook zijn. Daar erger ik me dus dood aan.

Maar ik ben über-geduldig. Over het algemeen. Behalve zo één keer in de maand, als je begrijpt wat ik bedoel.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 15:26
Verwijderd
Ik kan ook verschrikkelijk ongeduldig zijn. Tegenover vrienden kan dat soms nog wel eens bot overkomen, omdat ik soms gewoon het geduld niet heb voor iemand. Maar de meesten zijn het wel van me gewend en accepteren. Ik probeer wel altijd het geduld op te brengen, maar vooral als ik moe of chagrijnig ben, lukt het me vaak slecht.
Ik moet zeggen dat ik dankzij m'n werk wel een stuk geduldiger geworden ben. Ik heb dan gewoon geen andere keuze, dus dat is soms wel goed. Maar het komt vaak voor dat ik me echt sta te verbijten om iemand
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten