Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2005, 20:15
Like A Rose
Like A Rose is offline
Ik zit in een vrij kleine klas maar ik ben daar echt het buitenbeentje...

Iedereen doet wel aardig enzo maar ik ga met niemand echt om en ik heb geen vrienden.

Toch is er niks mis met me, althans, ik zie er goed uit, haal goed cijfers, ben sociaal...

Ik snap het niet, heeft iemand hetzelfde probleem?

Sommige meiden uit de klas zijn echt bitches, hoewel ik wel voor mezelf opkom voel ik me toch geintimideerd..
De rest gaat wel allemaal leuk met elkaar om.

Wat kan ik doen?

Ik moet nog 3 jaar in deze klas zitten!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2005, 20:25
saartjeh
saartjeh is offline
misschien is er wat mis met je attitude
ik bedoel, je zegt zelf dat je wel sociaal bent maar kennelijk heb je daar wel een probleem mee (eigenlijk zoiezo als je daarbij uiterlijk als argument noemt, meis zelfs de lelijkerds hebben ook vrienden)
maar ik snap wel wat je bedoelt met dat het bitchen zijn, had ik ook vaak in de klas en tegenwoordig breezah-sletjuhs.
je moet jezelf 2 dingen afvragen:
1. wil je werkelijk met die mensen omgaan als je ze nu al niet mag?
2. als je vrienden wil zijn met klasgenootjes (of met die bitchen of met anderen, zoek zoek), in hoeverre ben je dan bereid je aan te passen (lees: te doen alsof je erbij hoort/bitch bent etc etc)
Oud 10-06-2005, 20:27
Verwijderd
Er hoeft niets mis met je te zijn, misschien zijn het gewoon niet 'jouw soort mensen', dat kan best.

Als je graag meer contact/vriendschap met je klasgenoten wilt, dan kun je proberen contact te zoeken met mensen uit je klas die je wel aardig vindt en proberen daar vrienden mee te worden.

Of genoegen nemen met gewoon contact. En vriendschappen buiten je klas zoeken (mensen uit een andere klas, bij een sportvereniging, in het buurthuis, in de straat, ...).
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 20:51
likearose
likearose is offline
het is niet zo dat ik mezelf heel mooi vind en dat ik denk dat lelijke mensen geen vrienden hebben.
Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat ik eigenlijk hetzelfde ben als mijn klasgenoten ben, niet heel raar ofzo.

Ik mag ze wel, maar het lijkt alsof ze iets tegen me hebben.

Ik wil graag met ze omgaan want ik denk dat ze allemaal wel aardig zijn (als ik ze echt zou kennen).

En ik heb wel vrienden en een lieve vriend... alleen niet in de klas (wel verder op school)
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 21:01
Verwijderd
Als je graag met ze om wilt gaan, doe dat dan. Jullie gaan leuk met elkaar om, schrijf je in je eerste post. Als ze echt iets tegen je hebben, dan zouden ze dat toch niet doen? Lijkt mij iig. Als je ergens anders de indruk door krijgt dat ze iets tegen je hebben kun je ze misschien vragen of dat inderdaad zo is en waarom dat dan zo is.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 23:46
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Moet je je overheen zetten, hoger staan dan zij. Heb ik ook gedaan. Mijn hele klas haat me. Nou en. Ik haat net zo hard terug hoor. Krijg ik kauwgom in mn haar, ik knip mn haar af en ik zeg niks, ik val niet uit of whatever.

Je moet doen alsof het je geen kolere interesseert dat je een buitenbeentje bent
Oud 12-06-2005, 00:47
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Na drie jaar (als volwassenen) met elkaar opgescheept te zitten word je vanzelf vrienden. En tot die tijd: kentskele? Je hebt je vrienden toch?

Tijd bakt mooie broodjes.
Oud 12-06-2005, 09:03
I love stars
I love stars is offline
Ken het

Ik kwam in de tweede klas in een nieuwe klas op een nieuwe school.
Het enige meisje die ik kende zat bij mij in het hockeyteam
en ik ging dus met hun om.
Ook wilde ik wel weten hoe de andere meisjes van mijn klas waren , maar die sloegen mij bij het begin van de klas al af. daarmee bedoel ik overslaan met het uitdelen van het snoep met de zin, "Je denkt toch niet dat jíj krijgt.
Waarom ik weet het niet, mischien omdat ik met die "kakkers" van de hockey om ging.
Maar al snel kwam ik erachter dat dat mijn meisjes niet waren, ik heb bijvoorbeeld niet voor niks al 8 jaar geen vrienden bij de hockey.
Ik bleef toen nog wel bij hen staan want het enige wat nog erger is , is het in je eentje de pauze doorbrengen.
Maar het laaste kwart heb ik de pauze toch bijna altijd in mijn eentje doorgebracht.
Ik ben dat jaar bijna de hele tijd alleen geweest. Ik had geen vrienden, ook niet buiten school.
Ik had geen idee wat meisjes van mijn leeftijd buiten school deden. De drie jaar daarvoor ging ik wel een beetje met de meisjes van mijn klas om , maar ermee omgaan neej.

Ik heb me ook al zo vraag afgevraagt wat er mis is met mee. Ook nu het goed is.
Aan de tweede klas kan ik weinig doen en ik denk ook dat ik andere interesse's heb dan de meeste mensen en bovendien verveel ik me snel bij mensen. Na 2 a 3 met iemand om gaan wil ik alleen zijn.

maar anders mag je me wel toevoegen op msn.

Vraag trouwens ook of je naar een ander klas mag.
Oud 13-06-2005, 20:04
likearose
likearose is offline
thanks voor jullie antwoorden. naar een andere klas kan niet, zit op een vrij "aparte" opleiding met strenge selectie met 17 ll in de klas.

Ik doe gewoon maar wat ik moet doen, maar het is toch erg jammer.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 20:54
snoopy
snoopy is offline
Ik heb echt precies hetzelfde! Ik kan met de meeste mensen best opschieten, maar ik val er een beetje buiten. Als er tweetallen gemaakt moeten worden, zie je al allemaal mensen oogcontact maken. Dan kijk ik rond, maar dan is er niemand over. Vaak moet ik dan bij een ander tweetal, dus echt een probleem is er niet, maar het voelt niet fijn. Zeker niet als ik het altijd ben (een keertje is niet erg).
Ik vind de meeste mensen echt aardig, dus dat is het probleem niet. Ik vraag me alleen af of ze mij wel aardig vinden. Als ik s ochtends niet op school was, vragen ze nooit waar ik was, ofzo.
En ja, het stoort me. En nee, ik weet niet wat ik fout doe.
Oud 14-06-2005, 00:46
Shitonya
Shitonya is offline
Niets aan te doen. En je hebt nog wel vrienden op die school, dus zo'n ramp is het niet.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 08:48
boe-1986
boe-1986 is offline
hey meis,

ik ken het gevoel volledig. ik heb nu al acht jaar in verschillende k*t klassen gezeten(voor de fb'ers sorry voor mijn taal gebruik) nu weer, ik kan wel naar een andere klas toe volgend jar. ik kan alleen niet meer van me afbijten. ik vind het knap dat jij dat wel nog doet. als je wa vragen of zo hebt kun je me altijd pm'en.

groetjes
boe-1986
Oud 14-06-2005, 09:11
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 14-06-2005 @ 01:46 :
Niets aan te doen.
Ookal zou dat echt waar zijn, is dat nog steeds een verkeerde instelling.

@TS, als er een ander buitenbeentje bij je in de klas zit, die ook geen contact heeft met de rest van de klas, of wel bij een groep hoort, maar er eigenlijk alleen maar bijhangt, kan er je misschien een gesprek mee aangaan. Dat soort mensen zijn wat makkelijker te bereiken.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 09:25
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 14-06-2005 @ 01:46 :
Niets aan te doen. En je hebt nog wel vrienden op die school, dus zo'n ramp is het niet.
ja. jij blijft bij ieder topic zeggen dat er niks aan te doen is...

@ts die sommige mensen uit je klas die bitches zijn, die zou ik gewoon links laten liggen. Niet eens de moeite voor doen.
Wat de rest betreft... als het je wel leuk lijkt om hen beter te leren kennen e.d.... misschien kunnen jullie, buiten school, eens wat gaan doen met zn allen. Met zn allen uitgaan, of gewoon de stad in, savonds met zn allen gaan eten enz. je ziet elkaar dan toch op een andere manier (niet op school dus).
Enne, zolang mensen normaal tegen je doen zullen ze niks op je tegen hebben (ze negeren je niet oid?). Misschien moet je elkaar gewoon eerst wat leren kennen? (of hebben jullie dat al wel gedaan?)
Oud 14-06-2005, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Like A Rose schreef op 10-06-2005 @ 21:15 :
Ik zit in een vrij kleine klas maar ik ben daar echt het buitenbeentje...

Iedereen doet wel aardig enzo maar ik ga met niemand echt om en ik heb geen vrienden.

Toch is er niks mis met me, althans, ik zie er goed uit, haal goed cijfers, ben sociaal...

Ik snap het niet, heeft iemand hetzelfde probleem?

Sommige meiden uit de klas zijn echt bitches, hoewel ik wel voor mezelf opkom voel ik me toch geintimideerd..
De rest gaat wel allemaal leuk met elkaar om.

Wat kan ik doen?

Ik moet nog 3 jaar in deze klas zitten!
Je zegt zelf al dat je klasgenoten bitches zijn, dus waarom zou je moeite doen om daar bij te horen?

Ik heb altijd maar het motto "je kunt niet iedereen aardig vinden". Als je dat omdraait, krijg je: er is altijd wel iemand die je aardig vindt.

Naast die paar bitches zijn er vast nog wel wat leukere mensen in je klas.

En je hoeft er ook niet gelijk bevriend mee te zijn, want vriendschappen kun je ook ergens anders hebben. Je zit in de klas om dingen te leren, en als je het met de anderen kunt vinden, is dat mooi meegenomen. Maar ik begrijp uit je woorden dat de sfeer toch best nog wel ok is.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 12:35
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 14-06-2005 @ 10:25 :

Niet zo overdrijven
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 14:44
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 14-06-2005 @ 10:25 :

Tja niets aan te doen he?
Oud 14-06-2005, 18:19
likearose
likearose is offline
ik probeer het echt, alleen ik vraag ze niet mee wat te drinken omdat ik denk dat ze daar echt niet op zitten te wachten. Er zijn al 2 "groepen"in mijn klas, ik hoor bij geen van beiden.

Het gaat al wat beter vandaag, maar alsnog blijf ik een buitenstaander.

en een paar zijn bitches, en daar kan ik me wel prima tegen weren (denk ik), maar ik denk dat als ik ze goed zou kennen, dat ze wel aardig zijn. Maarja, ik zie alleen hun buitenkant.

Ik vind dit gevoel gewoon niet fijn, om net als snoopy zei, dat iedereen tweetallen maakt, en ik altijd overblijf. altijd.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 21:07
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 14-06-2005 @ 15:44 :
Tja niets aan te doen he?

ontopic: ow echt... ik kan me goed voorstellen wat je bedoeld.
5e wiel aan de wagen... Dat heb ik ook een hele tijd gehad. Nu niet meer trouwens.
waarom denk je dat ze er niet op zitten te wachten wat te gaan drinken met jou? ben je niet bijna jarig ofzo, nodig je er een paar uit
Oud 21-06-2005, 20:32
muizjuh88
muizjuh88 is offline
eey

ik heb het zelfde probleem, en heb eigenlijk altijd al het gevoel gehad er buiten te hangen en anders te zijn.,. een paar 'rotte appels' bij ons in het leerjaar, doe ik niks meer op uit, daar sta ik gewoon boven en dat voelt hartstikke goed.. ik heb geaccepteerd dat je niet met iedereen om hoef te gaan en dat niet iedereen je zal accepteren..
ben ook samen met mijn begeleidster bij de riagg op zoek gegaan naar mensen die wel te bereiken waren, gewoon voor op school in de pauzes, en misschien een keer buiten school maar ook niet vaker.. en dan kom je erachter dat er toch best wel mensen te vinden zijn die je wel mag.. zijn t niet meiden, dna wel jongens..

ik heb mezelf nu voorgenomen om elke dag iets tegen een van die meiden te zeggen, in de groep of individueel ofzo, maar gewoon jezelf laten horen en laten merken dat je er bent en dat je er ook mag zijn (want dta mag je!) dit helpt voor mijn gevoel heel erg, want ik hing er eigenlijk altijd maar een beetje bij, en nu voor mijn gevoel toch al een heel stuk minder..

oftewel kort samengevat: mijn tip is: zoek mensen die je wel mag, laat jezelf zien, wees vooral ook jezelf, maar probeer een beetje er tussen te passen.. en laat de écht rotte appels gewoon links liggen, want aan hen heb je toch niks..

veel succes met het 'ertussen passen/draaglijker maken van je opleiding' en natuurlijk ook met je opleiding zelf.. en ik hoop dat je er wat aan hebt... (kan zijn dat het al een keer zo is gezecht, maar heb niet echt alle reacties helemaal doorgelezen enzo)
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 21:46
Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Ik heb het ook wel, ik maak me er niet druk om. Ik zit op een school waar dus iedereen wordt klaargestoomd voor stewardess, dus er lopen ook veel meisjes rond die zichzelf erg goed en mooi vinden enzo. Echt té zonde van mijn energie als ik me er druk om ga maken dat ze geen vrienden met mij willen zijn.
Ik heb ze niet nodig om straks mijn diploma te halen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 23:40
Skilly
Skilly is offline
Dat heb ik ook hoor Ok ben nu klaar met school. Maar dit jaar had ik in mijn klas geen vriendinnen. Ik had wel vriendinnen maar die zaten in een andere klas. Alleen tijdens cluster-uren zag ik ze.

Maar als ik bijvoorbeld gym,nederland,engels les had, en vooral bij gym als we in 2 tal moesten werken was er niemand meer over. Dus ging ik wel altijd in 3 tal. Maar ik had echt schijt.

Want de meiden in me klas zijn echt roddelkonten en ik vertrouw ze dus niet echt. Ze kunnen aardig tegen je zijn maar achter je rug praten ze gewoon over je.

Maar ik denk dat die kinderen van me klas me niet mochten (ook erbuiten) omdat ik veels te goude cijfers haal. En messchien een soort van arrogant over kom volgens hun omdat ik vooral een verlegen type ben. Ik zal niet snel uitmezelf op iemand afstappen en een gesprek beginnen. Ik moet daarvoor iemand eerst goed leren kennen. Messchien dachten de meiden van: Ja ze voel zich gewoon veels te goed. Het was dan ook voornamelijk de meiden.

Maar@ TS messchien zijn het jouw type mensen gewoon niet. Heb schijt en idd ga messchien om met een andere buitenbeentje. Meestal zijn ze wel aardig alleen wat verlegen ofzo.

Dat was mijn bijdrage.
Oud 22-06-2005, 17:09
Verwijderd
Ik ben eigenlijk ook wel het buitenbeentje in mn klas. Op school heb ik verder wel veel leuke vrienden. Ik weet dat de kinderen uit mn klas mij een tikkeltje vreemd vinden, wat ook komt omdat ze niet weten hoe ik in elkaar zit, en ze me niet goed kennen.
Ik probeer me te verheugen op de pauze's en bedenk me wat ik na de lessen voor leuke dingen kan gaan doen, met vrienden etc.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 23:23
Dave Rhubarb
Dave Rhubarb is offline
hoe meer je je er druk over maakt en 'logisch' gaat denken over dit soort dingen, hoe sterker je een buitenbeentje word. In dingen als 'vriendschap' zit geen logica, daarmee is het gelijk ook zo dat je het probleem niet met logica oplossen kunt. Als je een buitenbeentje bent ligt dat aan 'de rest' en aan jou. Als het niet klikt doet het dat niet, dan moet je anderen zoeken.
Oud 23-06-2005, 09:35
evanescence
evanescence is offline
op mijn opleiding heb ik ook niet één specifiek persoon waar ik mee omga zoals op de middelbare, so what...beetje vanalles wat meepikken is ook goed toch?soms vind ik het ook wel jammer...dan zit ik alleen in de rokers aula (ik ben de enige die rookt in de klas) das dan wel jammer maja, je kan nie alles hebben, als je thuis maar vrienden hebt..das vee belangrijker..
Oud 25-06-2005, 17:23
perfect circle
perfect circle is offline
idd, wanneer je teveel na gaat denken over "het buitenbeentje vormen", dan pas wordt je echt het buitenbeentje. Ben ik ook bij mij in de klas.. op zich sluiten ze zich niet voor me af, maar om te zeggen dat ze nou voor me open staan.. niet echt.

Ik heb me er echt veelste lang druk om gemaakt,.. niet doen dus. Tis gewoon pech wanneer je ergens terecht komt waar het niet helemaal klikt, dat ligt niet aan jou.

Ik heb er dus 2 jaar over gedaan om dat uit te vinden. Ik moet nog een jaar in mijn klas zitten.. het sucks. Aan de andere kant word je zo wel wat.. hoe zeg je dat.. stabieler en ik heb ontdekt dat er juist veel mensen buiten mn klas interesse tonen. Puur om het feit, dat je niet achter de rest aanhobbelt, maar zelf je gang gaat.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 23:27
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
ik heb in mn klas vet veel sletjes en domme mensen. Ga meestal ook met mensen om buiten mn klas. Ik praat wel met mn klasgenoten maar that s is voor de rest heb ik nix met ze
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 23:22
Skilly
Skilly is offline
BTW je hoef geen vrienden te zijn met kinderen die je niet leuk vindt.
Alleen zijn is stoer, daar laat je meezien dat je geen andere nodig heb om je 'sterk' te voelen
Oud 02-07-2005, 15:27
schizofrenia
schizofrenia is offline
Hoi,

Ik heb dat ook, alle trendy's/kakkers/breezers hebben een hekel aan me omdat ik een 'vieze kottik/vieze stinkalto' ben. De andere buitenbeentjes mogen me wel, de hardcore fans vinden me ook wel okee, en nu mogen de alto's/goths me ook wel, maar echt beste vrienden...nee die heb ik niet. Niemand accepteert me, alleen de alto's/goths en de skaters. En sommige R&B'ers, maar die vinden het dan weer raar dat ik geen R&B luister, maar op zich mogen ze me wel en ik mag hun wel. Zoals ik al zei, beste vrienden heb ik niet.
Ach, ik stoor me er niet aan. Ze doen allemaal maar wat.
Oud 02-07-2005, 15:35
Naru
Naru is offline
Citaat:
schizofrenia schreef op 02-07-2005 @ 16:27 :
Hoi,

Ik heb dat ook, alle trendy's/kakkers/breezers hebben een hekel aan me omdat ik een 'vieze kottik/vieze stinkalto' ben. De andere buitenbeentjes mogen me wel, de hardcore fans vinden me ook wel okee, en nu mogen de alto's/goths me ook wel, maar echt beste vrienden...nee die heb ik niet. Niemand accepteert me, alleen de alto's/goths en de skaters. En sommige R&B'ers, maar die vinden het dan weer raar dat ik geen R&B luister, maar op zich mogen ze me wel en ik mag hun wel. Zoals ik al zei, beste vrienden heb ik niet.
Ach, ik stoor me er niet aan. Ze doen allemaal maar wat.

zo hee
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 15:56
schizofrenia
schizofrenia is offline
Citaat:
Naru schreef op 02-07-2005 @ 16:35 :
zo hee
wat?het is zo!die gastjes moeten allemaal naar zichzelf kijken die mij haten omdat ik toevallig anders ben!zelf stinken ze naar zweet en vis enzo en ik doe tenminste nog deo en parfum op voor ik het huis uitga!en dan zeggen ze over mij dat ik een stinkalto ben...zo ken ik er ook wel een paar!bijvoorbeeld, ik ben lelijk en dan ga ik tegen een mooier meisje zeggen dat ze lelijk is. dat zou ook nergens op slaan, toch?en nog een dan maar:ik weeg 67 kilo en dan ga ik tegen een onzeker meisje dat 40 kilo weegt zeggen dat ze de weg blokkeert met die 'dikke reet' van d'r.Is allemaal niet nodig.Dan ga ik toch maar even naar mezelf kijken hoor!maar da's ook makkelijker gezegd dan gedaan.
Oud 03-07-2005, 01:11
moenbase
moenbase is offline
mensen kijken niet naar je omdat je niet gezien wordt. je wilt gezien worden, dat is duidelijk, anders zou je niets posten. mensen kijken hun eigen richting op, je kunt er niets aan veranderen, dat is de sucky-part.

aanpassen en dat soort dingen heeft geen nut, ook je houding heeft er niets mee te maken. kortom: mensen kijken naar je, of ze zien je niet. nothing to do about.
Reageren

Regels voor berichten