Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Het inloggen doet de router. In ons geval hebben we ook gewoon een netwerk echter een Vigor hangen. Die hele PCs hebben met het inloggen geen barst te maken. De router wijst IPs via DHCP toe aan de clients. Dit kunnen private adressen zijn, maar ook publieke. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() [Dit bericht is aangepast door Marc S (26-11-2001).] |
![]() |
||
Citaat:
En al helemaal zie ik niet wat ARP met dit gedoe te maken heeft. ARP hoort automagisch te werken. |
![]() |
|
Je kunt toch gewoon met ipchains/iptables alles forwarden?
Code:
ADSL-modem | v server | v hub/switch --- client | \ | \ client client
|
![]() |
Nee dat lukt niet. Er klopt namelijk iets niet met de routes geloof ik. Als ik Proxy ARP gebruik kan ik het zo doen: Modem -> Linux -> Hub -> Clients en zo wil ik het ook, dan hoef ik alleen maar Linux te beveiligen en niet ook nog de clients.
![]() DHCPd lijkt me niet een oplossing, omdat ik de IP's statisch wil hebben. Het probleem zit 'em in de routes denk ik. Wat ook leuk zou zijn en misschien zou werken is bridging enabled op de modem en dan Proxy ARP op de Linuxbak. De PC's moeten op ethernet die IP's krijgen, dus niet forwarding op een lokaal IP dat wil ik niet.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Helaas ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Anyways bedankt dat je meedenkt, ik ga dit denk ik op USEnet vragen.
|
![]() |
Eerst zorg ik dat m'n modem met alle 4 de IP's via PPP inbelt:
![]() Daarna zijn de geassigned IP's als volgt: ![]() En de routes zijn automatisch zo ingesteld: ![]() Wat doe ik fout ![]()
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
PPTP veroorzaakt overhead. Bovendien hoef ik geen VPN met m'n modem. Bovendien kun je op deze manier je 4 IP's gebruiken (met 1 PC in princiepe hoewel Xs4all dat ontkent, weet ik dat het kan)
Deze manual is wel handig: http://www.dreamflow.nl/~bart/arp_proxy_linux.txt Staat alleen weinig concreets over de routes.
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Maar goed, ik zal er eens naar kijken ![]() Citaat:
![]() Maar nu nog aan de praat krijgen ![]() |
![]() |
|
![]() |
Waarom heb je ze die gekilled? Je had toch ook gewoon niet die Draytek router kunnen nemen?
Ik hoef dat ding echt niet, heb zelf een 24/7 Linux EN Windows bak draaien dus vandaar. Idd zoiets heb ik gedaan alleen het stukje tussen Linux en de modem daar ergens klopt het niet. Dat is dan ook datgene dat ik niet vat. Bovendien is het zo dat je dit alleen kunt doen wanneer je eth0 zo heet en dat kan alleen maar met Pro/DHCPspoof.. tenminste AFAIK???
|||
![]() |
Citaat:
Op mijn werk hier heb ik dus ADSL-Advanced en draai ik gewoon Slackware 8.0 met een IPTABLES firewall script, met daarachter een 8 poort 10/100 netwerk switch. Werkt prima. Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Hmm wat een eikels
![]() Dus op je werk heb je 4 IP's locaal aan 1 of meerdere boxen geassigned met iptables? Krijgt ie ook, maar hoe krijg ik die andere IP's dan geassigned? ![]()
||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
ADSL-Modem -> Linux-server -> 10/100 Switch -> Clients Extern IP: 213.10.55.124 (www.cad-engineering.nl) Intern gewoon een class C netwerk (192.168.1.x) ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Wat use je dan??? PPPoE? Dus als ik het goed begrijp heeft een ethernetkaart van je de externe IP die je noemde en niet ppp0?
||
![]() |
Citaat:
![]() Nix bijzonders dus. De externe IP van mijn server is 10.0.0.150, maar wordt 213.10.55.124 door de PPTP connectie. Als ik het modem zou 'aanpassen', dan zou het anders liggen en zal ik ook gedwongen zijn een eigen firewallscript op te bouwen. Maar goed, kan zijn dat ik ooit op het idee kom er een FreeBSD server van te maken, dan neem ik dat gelijk mee ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Dhcp_spoof moet pas na DHCPcd 3) geen route naar het modem (dan werkt ICQ niet maar SSH weer wel, vraag me niet waarom) Heb het ook 2 bakken online gekregen ![]() ![]()
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Klinkt erg ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() edit sorry kutup door zoeken niet naar data gekeken slotje aub
|
|