Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zou als ik jou was een week van te voren een ruime planing maken. Ik wil je wel helpen daarmee desnoods ![]() En als je moeder zegt als je moet gaan leren dat je bijv. moet stofzuigen ![]() En natuurlijk leren, bedenkt wat je goede en slechte kanten zijn. Voor het ene proefwerk moet je mischien bijna 10 uur leren en de andere mischien helemaal niet of hooguit een kwartier.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De beste voorbereiding voor een proefwerkweek is volgens mij zorgen dat je steeds je huiswerk doet en dus bij blijft. Op die manier heb je alle stof die je voor je proefwerk moet weten sowieso al een keer gehad, je begrijpt waarover het allemaal gaat en je hoeft het dan alleen nog maar te herhalen. Scheelt een hoop tijd en moeite, probeer dus altijd bij te blijven. ![]() Verder zou ik de week voor je proefwerkweek hebt alvast beginnen, begin gewoon met het eerste vak, dan het tweede, enz. Lees alles gewoon rustig nog eens door en maak een goede samenvatting van de belangrijkste punten. Dan kun je de dag voordat je het proefwerk hebt nog even alles doorlezen, laat anderen je dan overhoren, enz. Laatst gewijzigd op 07-06-2005 om 18:20. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Ruim van te voren beginnen en ruim de tijd nemen. Probeer ook zoveel mogelijk te focussen op dingen die je moeilijk vindt. Je hebt bij een hoo pvakken tegenwoordig oefenproefwerken in je boek staan, die kunnen aangeven wat je wel en niet kan.
Zorg er ook voor dat als je een tekst doorleest over de leesstof je de begrippen die er in staan kan uitleggen. Dit vertelde ik mezelf altijd, maar uiteindelijk werd het meestal ongeveer hetzelfde als Mephosto, maar ik denk dat dat voor de meesten niet handig is. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik zou daardoor geen hoogmoedswaanzin krijgen. Want ik vind zo'n voorbereiding ook al heb je een iq van 200 dom.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
ok mijn voorbereiding nu: - week van te voren alle samenvattingen af (gemaakt onderschooltijd) - op school werken - thuis alleen handelingsdelen maken die je onder schooltijd niet maakt. - tijdens SE meestal een dag van te voren en dan leer ik per dag een uur tot 4 uur. (ligt eraan hoeveel en welke SE's ik de volgende dag heb.) als het op een maandag valt en het zijn er 2 of 3 SE's dan verdeel ik de last over zaterdag en zondag. Voorbereiding 2 / 3 de klas - week van te voren de talen in mn kop proberen te stampen ben hier veel mee bezig. - leer in 3 dagen voor SE week de vakken van voor het weekend. En leer een dag van te voren 2 a 4 uur. En leer vrijdag zaterdag de vakken na het weekend, en leer weer de dag van te voren 2 a 4 uur. Maar in deze periode had ik ook nog tussendoor proefwerken en SE's
||
Citaat:
Ze moeten het schoolsysteem aanpassen helemaal mee eens. En om toch geen risico's te lopen streef ik naar zevens. Maar dan nog je moet iemand dat niet aanraden. (verwijst na dat van dat half uur leren dag van te voren) Je moet namelijk de proefwerken zo plannen, dat je na je eigen kunnen voldoende tijd heb om te leren.
Laatst gewijzigd op 12-06-2005 om 08:53. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Inzet ---> I-pod op, en dan achter over leunen, slapen in de les, veel lullen, veel lessen skippen etc. Kortom: Ideale leerling ![]() Voorbereiding: 2 weken van te voren (voor mij gaat dat dus morgen in) computer/tv uit, muziek aan, boeken op mijn bureau, en aan de slag. (btw eerste keer dit jaar dat ik dat ga doen ![]() Het is voor echt iedereen anders. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dacht dat je meer inzicht had trouwens ben ik het wel met hem eens dat je niet-leren op het vwo geen belemmering hoeft te zijn op het WO sterker nog, daar kan je hetzelfde patroon aanhouden alleen maak je er van 1 uurtje leren, een dag van ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Voorbereiding proefwerkweek mrfifagamer | 3 | 07-03-2016 14:44 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] Leren voor bio en wiskunde... IrisUSA | 3 | 07-06-2013 20:48 | |
Algemene schoolzaken |
prw week ModePopje | 55 | 04-07-2004 11:21 | |
Psychologie |
Houdt het ergens op? Steleto | 7 | 20-06-2003 09:26 | |
Algemene schoolzaken |
huiswerk vrij op maandag?? Robert Jan | 24 | 12-02-2003 19:15 | |
Algemene schoolzaken |
heeft iemand de volgende 2 weken ook toetsweken? Verwijderd | 32 | 26-06-2002 12:24 |