Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2002, 17:35
Yule
Yule is offline
ik heb dit gedeelte van et forum es snel een stukkie doorgelezen, maar egt vrolijk word ik er nie van. Nou weet ik ook wel dat dit gedeelte bedoelt is om verhalen van problemen te dumpen, maar et helpen op deze manier is erg moeizaam aangezien et antwoord krijgen meestal ff duurt...

Ikzelf heb borderline, of heb et gehad, is maar hoe je et bekijkt. voor de mensen die niet weten wat da is, ff een korte uitleg. Et komt erop neer dat je gevoelens te sterk zijn voor je, en snel wisselen, wat vaak lijd tot depressies. Ik heb een tijd gehad dat ik dagelijks depressief was en dagelijks m`n hand open sneed...niet fijn om mee te maken. Gelukkig is dit voor mij allemaal verlede tijd, maar ik zal nooit vergeten hoe et was (mede door de littekens )

Daarnaast heb ik al aardig wat mensen met psychische problemen (zelfverwonding, suicidale ged8es) gekend en ook redelijk kunnen helpen. Wil ook later Psychiator worden as et kan.

Anyway, omdat ik ook in zo`n situatie heb gezeten, en dus ongeveer weet hoe et is, weet ik ook dat naar je ouders of een psychiator gaan, niet de makkelijkste stap is die er is. Ikzelf heb et voor m`n ouders geheim gehouden en nooit een psych gezien. Tog is et beter om erover te praten, al is et alleen maar om andere hun mening te horen over jou situatie, en de steun van andere te krijgen. Uiteindelijk moet je et zelf doen, maar de hulp kan je dit een stukkie makkelijker maken. Omdat et zo moeilijk is om een psych te bezoeken, of je ouders ervan te vertellen, en sommige misschien zelfs niet eens willen dat hun vrienden et weten, wil ik hier ff mijzelf aanbieden as een soort van online hulpjuh

Heb MSN en ben grotendeels van m`n vakantie online, nou weet ik niet alles, ben ook maar een mens, zou dus ook niet overal een oplossing voor kunnen vinden, maar ik weet ongeveer hoe et is om problemen te hebben, en dit kan misschien helpen, helemaal omdat ik maar gewoon een MSNpersoontjuh ben en niet iemand uit je directe omgeving, dat maakt et makkelijker.

Waarom ik dit doe ? naja, om mensen te helpen, al klinkt et nog zo afgezaagd, zoals ik al zei, wilde later psych worden, en ik kan et gewoon niet hebben om dit allemaal zo te lezen en machteloos toe te kijken

(MSN : Devilsscorpion@hotmail.com, en ik zal niet op je problemen aandringen, ik weet redelijk wat et is, en zal dus niet zomaar door dwingen tot je je probleem vertelt, laat jou wel kiezen wanneer je er klaar voor ben, as je mee eerst wil leren kennen kan je me ook aanmelden en desnoods blokken en delete as er iets tegenzit, no problem, maar nie geschoten is altijd mis he )
Oud 11-06-2002, 18:10
Gothic
Gothic is offline
ik hoop dat je heeeeel goed na heb gedacht voordat zoiets zegt. Verhalen horen, negatief, zal herinneringen bij je oproepen, en jezelf helpen is 1, maar iemand anders helpen is veel zwaarder, gewoon omdat je niets kan doen, behalve luisteren. Ook maak je een soort belofte zo. Want een hoop mensen zullen moeite hebben met vertrouwen en bang in de steek gelaten te worden. Als je begint, kan je dus niet meer terug, je mag dan niet meer weggaan, want dan maak je het erger... Ik denk dat het aardig van je klinkt, maar je moet hier dus ff heel goed over nadenken, heel goed...
Oud 11-06-2002, 19:01
damaetas
damaetas is offline
zetten we dit soort topics voortaan op vraag&aanbod, hebben zij er ook wa aan
Oud 11-06-2002, 19:01
Yule
Yule is offline
ik heb goed naged8, dat kan ik je zo wel beloven. Vertrouwen is moeilijk en as et er eenmaal is moet ik et waarmaken ook, daar zal ik me goed genoeg voor inzetten, geen zorgen. Mezelf helpen, das al achter de rug, en zoals er staat, heb ervaring, heb al 6 mensen van suicidale ged8e afgeholpen, en ook zij vertrouwen me, dus ik weet ongeveer wat et voor gevolgen gaat hebben voor me....

Ben bereid er alles voor te doen, en as dat niet genoeg is, dan heb ik iig alles gedaan wat een mens zou kunnen doen, tog ?! maar tot nu toe ziet et ernaar uit (met m`n verlede) dat et wel gaat lukken... iemand moet ze helpen tog ?!
Oud 11-06-2002, 19:03
Yule
Yule is offline
Citaat:
damaetas
zetten we dit soort topics voortaan op vraag&aanbod, hebben zij er ook wa aan
Goed Id, kan niet iemand van de masters er een link neerzetten ? anders worden et 2 verschillende topics, word nogal confusing, niet ?
Oud 11-06-2002, 19:57
kweety
kweety is offline
Citaat:
Gothic schreef:
ik hoop dat je heeeeel goed na heb gedacht voordat zoiets zegt. Verhalen horen, negatief, zal herinneringen bij je oproepen, en jezelf helpen is 1, maar iemand anders helpen is veel zwaarder, gewoon omdat je niets kan doen, behalve luisteren. Ook maak je een soort belofte zo. Want een hoop mensen zullen moeite hebben met vertrouwen en bang in de steek gelaten te worden. Als je begint, kan je dus niet meer terug, je mag dan niet meer weggaan, want dan maak je het erger... Ik denk dat het aardig van je klinkt, maar je moet hier dus ff heel goed over nadenken, heel goed...
er zijn ook mensen die zich beter gaan voelen doordat ze mensen proberen te helpen dan hebben ze toch het gevoel dat ze iets kunnen doen. bij sommige helpt het zelfs om uit hun eigen diepe dal te komen.
Oud 11-06-2002, 20:16
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kweety schreef:

er zijn ook mensen die zich beter gaan voelen doordat ze mensen proberen te helpen dan hebben ze toch het gevoel dat ze iets kunnen doen. bij sommige helpt het zelfs om uit hun eigen diepe dal te komen.
Maar dan is het eigen gevoel belangrijker, en zal de drang iemand te helpen langzaam weggaan, als diegene zich beter voelt..
Oud 11-06-2002, 20:18
Yule
Yule is offline
geloof me maar, kan 100% zeker zegguh dat et niet voor mezelf is, ik probeer gewoon goed te zijn voor de medemens... maja, zoals ik al meldde, as je me aanmeld en ergens iets verkeerds in ziet, kan je me blokken en delete, no hard feelings...
Oud 11-06-2002, 20:46
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Yule schreef:
geloof me maar, kan 100% zeker zegguh dat et niet voor mezelf is, ik probeer gewoon goed te zijn voor de medemens... maja, zoals ik al meldde, as je me aanmeld en ergens iets verkeerds in ziet, kan je me blokken en delete, no hard feelings...
ja, maar dan is het gevoel al gecreeerd, weer iets dat slecht uitpakt... ach het zal wel aan mij liggen... het idee is goed, ik weet alleen dat dit soort dingen verkeerd aflopen... ik hoop gewoon dat ik het verkeerd heb
Oud 11-06-2002, 21:07
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Yule schreef:

Goed Id, kan niet iemand van de masters er een link neerzetten ? anders worden et 2 verschillende topics, word nogal confusing, niet ?
ironie is u blijkbaar vreemd. doch , ik zal het even uitleggen:
af en toe komt hier een topicje van iemand die zijn diensten aanbid als virtuele praatpaal. het vreemde is echter dat ze dat doen op ... juist ... een virtuele praatpaal. snapt u hem nu?
nouja, u kan toch ook gewoon topics van mensen lezen en zo proberen helpen door erop te posten. als die persoon jou daardoor waard vindt om verder op msn ofzo over zijn / haar problemen met u te praten, ewel, fijn dus hé

pfrt, wat ben ik vandaag in een plechtige bui.
Dama ***
Oud 11-06-2002, 21:30
Yule
Yule is offline
naja, et was goed bedoeld, en wie et niet wil hoeft niet hoor, bied et alleen aan.... damn...ik denk ook es wat goeds te doen voor de mensen die zoiets mee maken as ik had, ik weet hoe erg zo`n leven is, maar alles wat ik te horen krijg is dat ik fout ben.... anyway, dat laat ik niet in de weg staan, ik blijf erbij dat ik me aanbied as iemand om ermee over te praten enz. daarvoor wil ik klaarstaan voor mensen die problemen hebben... of de rest et er mee eens is of niet, et is tog geen verplichting ?
Oud 11-06-2002, 21:56
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Yule schreef:
.
je moe je n zo aangevallen voelen. fijn da je wil helpen. kijk maar ff hier , mensen genoeg die hulp vragen.
Oud 11-06-2002, 22:03
Yule
Yule is offline
Eindelijk een positief bericht

Ik ben nou eenmaal niet as de meeste hier, ff snel 1 a 2 keer per dag een reply posten en dan zoeken ze et maar uit, ik wil egt wat betekenen, egt helpen. En ik weet et, de wereld kan niet door 1 persoon verandert worden, maar dat zegguh miljoenen mense, en as ze allemaal probeerde was niemand alleen, en met een miljoen lukt et misschien wel

En dan nog, mijn uitsrpaak blijft "We/I Can Change This World...And If We/I Can`t, We/I Should Die Trying" dus dat ga ik doen ook, zie me maar es te stoppen van iets wat goed is...

Anyway, jullie commentaar op mij zal wel helpen hoor, de helft van de mensies hier zal nu bang voor me zijn en me niet meer aanmelden, maja, what`s the point ? ik probeer m`n best te doen die mensen te steunen, ik weet wat ze doormaken, en as jullie et zo beter vinden, best, maar ik sta er dan totaal buiten as er met mensen hier verkeerd afloopt wat niet had gehoeven.

Niet aangevallen ofzo hoor, zoals ik al zei, as jullie et o beter vinden leg ik me ermee bij neer, at least I`ve tried to help them...ik heb m`n best gedaan..... Alleen jammer dat de meeste et nooit zullen proberen....
Oud 12-06-2002, 06:19
Juliah
Juliah is offline
Hoe weet je of je borderline hebt als je nooit een psychiater gezien hebt? Heeft je huisarts het vast gesteld (dat kan natuurlijk wel) of jijzelf? Das eigenlijk het enige wat ik me bij deze topic afvraag...
Oud 12-06-2002, 06:21
Verwijderd
Zoals op al dit soort, hoe goed ook bedoelde, topics is ook hier mijn antwoord: helpen kun je doen door te reageren op topics of door mensen individueel te mailen. Als iedereen dit soort topics gaat openen dan kunnen we het forum wel opdoeken.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten