Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2002, 23:06
Verwijderd
Hmmz, de titel verklaart zichzelf :/

Soms lijk je er niet omheen te kunnen, iemand vraagt je om een mening en je voelt jezelf geblokkeerd, durft niet eerlijk te zijn aangezien het met diegene al slecht gaat .. en tot overmaat van ramp trekt deze gelijk zijn / haar conclusies uit jouw stilte.

Simpel gezegd: you're fucked

Kom jij ook wel eens in zulke situaties terecht? En wat doe je dan? Lukt het jou bijv. iets nuttigs / aardigs te zeggen als iemand jou foto's toont en je gewoon niet eerlijk durft te zijn?

:/
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2002, 23:50
Verwijderd
Als iemand mij vraagt 'wat vind je ervan? Eerlijk...', dan vraag ik altijd 'Wil je ECHT dat ik dat zeg?' En zij antwoorden ja, dan antwoord ik gewoon wat ik op m'n lever heb, of dat hard is of niet. The truth hurts.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 01:47
dystopia
dystopia is offline
Heb ik ook wel 'ns. Da's gewoon niet helemaal tactisch om altijd recht-toe-recht-aan eerlijk te zijn. Soms moet het ietswat verkapt zeggen of je mening voor je houden.

En op dat laatste ben ik echt dol joh! ik geef liever eerlijk mijn mening, hoe hard die ook is..

Je kunt er bijzeggen: sorry dat ik het zeg, of no offense, maar sommige voelen zich dan nog steeds aangevallen. IMHO: hun probleem dan; jij bent eerlijk.

Wat ik doe in zo'n situatie? Uitleggen dat ik 't niet kwaad had bedoeld. Ik kan namelijk bestwel bot overkomen en een negatieve mening hoeft niet meteen kwaad bedoeld te zijn.
Oud 08-06-2002, 08:32
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
dystopia schreef:
no offense
US-English is not an official language

Nu ontopic: Het maakt me allemaal niet zo veel uit, als mensen zich ongelukkig gaan voelen door wat ik zeg. Instabiele personen die geen klein beetje kritiek kunnen verdragen, ook al vragen ze er zelf om... Voordeel tot-nu-toe: Mensen raken eraan gewend.
Oud 08-06-2002, 08:36
Frida
Frida is offline
Citaat:
tacidvs schreef:

US-English is not an official language

Nu ontopic: Het maakt me allemaal niet zo veel uit, als mensen zich ongelukkig gaan voelen door wat ik zeg. Instabiele personen die geen klein beetje kritiek kunnen verdragen, ook al vragen ze er zelf om... Voordeel tot-nu-toe: Mensen raken eraan gewend.
Instabiele mensen die niet tegen een beetje kritiek kunnen en er wel om vragen is misschien een teken dat deze mensen hopen ôp een beetje positieve kritiek. Niet dat ik hiermede bedoel dat je als ze vragen om eerlijk te zijn, moet gaan liegen oid. Maar ik vind het niet ongewoon dat mensen die zich onzeker voelen gaan vragen naar een feedback. Tis zelfs knap dat ze dat doen.

Maar dan nog, jezegt zelf dat het je niet uitmaakt als ze zich ongelukkig gaan voelen. Maakt het je dan veel uit dat je een kleine moeite neemt een kritiek misschien subtieler wijze te gaan formuleren zodat het ongelukkige gevoel niet al te schadelijk wordt?
Oud 08-06-2002, 10:16
lady_x
lady_x is offline
Hmm, heb ik ook wel eens dat ik soms niet weet wat zeggen, vooral als het om de kwetsende waarheid gaat..
Maar ik hou er niet zo van als ik voel dat iemand iets positief beoordeelt om die persoon niet te kwetsen en om over te komen als een sympathieke vriend maar het eigenlijk negatief bedoelt. Ik vind dat je altijd rechtuit moet zijn ookal is het kwetsend, maar dan op een subtiele manier, je zegt bijvoorbeeld wat je slecht vindt en wat je goed vindt verklaar je er eventueel bij.
Ik heb er bijvoorbeeld een hekel aan als mijn moeder mijn werk positief beoordeelt, terwijl ikzelf weet dat er veel slechte dingen aan zijn. Een mens moet persoonlijk en kritisch zijn, dat maakt het nu zo boeiend.
Oud 08-06-2002, 14:06
Gothic
Gothic is offline
Ik ben meestal wel eerlijk met foto's, ik zal niet gauw zeggen, iig niet op msn, van jezus wat ben jij lelijk, terwijl ik dat soms best kan denken, maar ik zal op zo'n moment iets positiefs zeggen, wat ik dan ook meen, of ik reageer er niet op. Vraagt iemand mij eerlijk wat ik van alles vind, dan zal ik ook eerlijk zijn... Maar soms als ik jaloers ben ofzo, kan ik nog wel eens m'n mening geven met m'n verstand, dat ik zeg dat ik het leuke foto vind, terwijl ik het eigenlijk vreselijk (kwa gevoel) vind...
Oud 08-06-2002, 16:24
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Frida schreef:
Maar dan nog, jezegt zelf dat het je niet uitmaakt als ze zich ongelukkig gaan voelen. Maakt het je dan veel uit dat je een kleine moeite neemt een kritiek misschien subtieler wijze te gaan formuleren zodat het ongelukkige gevoel niet al te schadelijk wordt?
Ik wilde hier een HEEL agressieve reply op geven, in jullie ogen dan, beschouw het maar als antwoord dat ik het niet doe...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 21:25
HipHopSter
HipHopSter is offline
Citaat:
******** schreef:
Hmmz, de titel verklaart zichzelf :/

Soms lijk je er niet omheen te kunnen, iemand vraagt je om een mening en je voelt jezelf geblokkeerd, durft niet eerlijk te zijn aangezien het met diegene al slecht gaat .. en tot overmaat van ramp trekt deze gelijk zijn / haar conclusies uit jouw stilte.

Simpel gezegd: you're fucked

Kom jij ook wel eens in zulke situaties terecht? En wat doe je dan? Lukt het jou bijv. iets nuttigs / aardigs te zeggen als iemand jou foto's toont en je gewoon niet eerlijk durft te zijn?

:/
goh...waarom voel ik me nu aangesproken...
Oud 08-06-2002, 21:32
HipHopSter
HipHopSter is offline
Citaat:
HipHopSter schreef:

goh...waarom voel ik me nu aangesproken...
maar voordat je nu gaat denken dat ik een hekel aan je heb omdat je simpelweg de foto's niet leuk vind, dat is dus niet zo

niet iedereen vind altijd iemand leuk en er zijn er gelukkig genoeg die m'n foto's wel mooi vinden dus wat dat betrefd maakt het me niet uit dat jij dat niet vind eigenlijk.

ik zeg het heel vaag maar ik kan het op het moment ff niet anders zeggen
Oud 08-06-2002, 23:02
Verwijderd
Citaat:
HipHopSter schreef:
maar voordat je nu gaat denken dat ik een hekel aan je heb omdat je simpelweg de foto's niet leuk vind, dat is dus niet zo
Mjah, het timing was alleen rot.

Ik wist in mijn wirwar van gedachten gisteravond geen rechte lijn te vinden, sorry daarvoor. Je vertelde gisteren waar je zoal mee zat en ik voelde een beetje mee .. tsja, en toen zag ik je foto's en ik wou niks negatiefs zeggen .. wist echter ook niks aardigs te zeggen, een beetje bot misschien.

Feit is dat het tonen van foto's voor sommigen een risico betekent, een kans dat het contact verbroken wordt en een kans op teleurstelling; alsook weer een trap naar je zelfvertrouwen.

Ik heb het zelf ook al meegemaakt van de andere kant; dat een meisje mijn foto's zag en ff zei "je bent mijn type niet .. blabla .. einde" .. ik werd gelijk geblokt op MSN en mailtjes werden niet meer beantwoord. Dat is rot en knap lullig, maar tevens een teken dat ik zowiezo mijn tijd aan haar verspilde.

Net zo goed verspil jij misschien wel tijd aan mij.

Sterkte iig (betreffende die vriendin enzo).

Groetjes,
Marc
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 10:39
HipHopSter
HipHopSter is offline
Citaat:
******** schreef:
Mjah, het timing was alleen rot.

Ik wist in mijn wirwar van gedachten gisteravond geen rechte lijn te vinden, sorry daarvoor. Je vertelde gisteren waar je zoal mee zat en ik voelde een beetje mee .. tsja, en toen zag ik je foto's en ik wou niks negatiefs zeggen .. wist echter ook niks aardigs te zeggen, een beetje bot misschien.

Feit is dat het tonen van foto's voor sommigen een risico betekent, een kans dat het contact verbroken wordt en een kans op teleurstelling; alsook weer een trap naar je zelfvertrouwen.

Ik heb het zelf ook al meegemaakt van de andere kant; dat een meisje mijn foto's zag en ff zei "je bent mijn type niet .. blabla .. einde" .. ik werd gelijk geblokt op MSN en mailtjes werden niet meer beantwoord. Dat is rot en knap lullig, maar tevens een teken dat ik zowiezo mijn tijd aan haar verspilde.

Net zo goed verspil jij misschien wel tijd aan mij.

Sterkte iig (betreffende die vriendin enzo).

Groetjes,
Marc
ngmaals i don´t care, jij vind ze niet leuk, klaar.

Ik zit er verder echt niet mee.

En als jij geen contact meer wit omdat de foto´s niet bevallen zijn is dat ook goed, maakt me echt niet uit.
Gelukkig zijn er zoals ik al zei zat mensen die de foto´s wel mooi vinden.
Reageren

Regels voor berichten