Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Hiervoor hebben we nou een archieftopic nodig btw ![]() ![]()
||
Citaat:
Mijn favoriete dop poster is altijd insaneclown geweest. Dit gedicht van hem vind ik misschien wel het beste gedicht dat ik op dop heb gelezen, het is in elk geval een van de besten: Ontluistering. Als ik terugdenk aan relaties die ik had dan ben ik daar de helft al van vergeten. Ik zou ook daadwerkelijk niet weten waarom ik juist onze band niet snel vergat. Alles wat we hebben uitgevreten in nachten waar we renden door de stad - zat van elkaar en van alcohol bezat - En hoe ik dat bij haar heb weggesmeten. Wellicht kruis jij weer ooit mijn pad en weet ik dan wat ik al heb geweten: ik was zo donders van jouw lijf bezeten dat ik ontzag hoe diep jij in mij zat. Ik vind het een leuk idee, je favoriete dopgedicht ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Het beste gedicht wat ik gelezen heb op DoP is deze van Tacidvs. Hij is misschien wel de meest intelligente dichter die ik op DoP ben tegengekomen en ik was ook helemaal weg van zijn stijl en woordgebruik. De meeste doppers nu kunnen imo hier nog veel van leren.
onder zilvren stralen heelt geen wond, vertellingen van de Nachtegaai X het schimmig licht speelt schalks over vleugels zo duister X dat het lijkt of er rook in de nacht waait en de slaap verdrijft X zo grimmig ongevaarlijk doch een drijnend zeer dat zorgt voor luister X een patroon in nevelige veren geen substantie maar toch tocht het op mijn lijf X de Nachtegaai komt 's nachts alleen en draagt onder haar vlerken de zorgen naar X blijft Acht Uur lang draai_en finesse nuance en gedachten maaien al wat boven't maaiveld steekt X Ze zoemt een toon zo vals en schrapend zo buigzaam gewapend voor wat ik maar weren wil Haar X het lot dat me tot op heden beviel is zo eerlijk het steekt het is heerlijk ik hoor wat ze preekt X met een aai van Haar vlerk trok ze lanacht een lijn geronnen rood X en niet zoals hier gangbaar is van buiten en 't is niet dat het spoot X geen tranen ook het is geen ongeluk het is een pak op't hart als lood X in grote stilt_en concentratie zweeft Haar schaduw staat bekend als dood X maar nee niet Zij Zij is het leven zonder mededogen of vergeven X ze smaakt als dat wat Ze doet vloeien zout en zoet kortom mijn goed X en ach de pijn die went wel als de jaren strijken verrijkt me in mijn streven X in de Hemel dragen alle mensen een veer van schimmig licht op duister op hun hoed X volle maan ze schijnt maar slechts een leugen voor hen die niet geloven durven X en ook de zon is slechts een licht op het tafreel waarop er lev_en sneven X de Nachtegaai Ze komt maar laat het zijn het is al laat ze kan nu nog niet wurgen X nu zal het blad de rug onblot_en zegt misschien vaarwel maar weet het glooft in leven Een andere, wat kortere van hem vind ik ook nog steeds geweldig: Taak en functie, taal en fictie de waarheid is niet democratisch 'k ben een eindiger das tragisch zie me als een vage schaduw die aangeeft waar het licht begint
|
Lief klein meisje:
Lief klein meisje, ik kijk in je ogen, en zie, hoe blij je bent. Lief Klein Meisje, wat word je toch groot, je veranderd, elke week weer. Lief klein meisje, Ik kijk in je ogen, en zie, hoe moe je nu bent. Lief klein meisje, wat slaap je toch mooi, die kleine handjes, met daarin je knuffel, Lief klein meisje, als ik je zie, dan voel ik me zo gelukkig, Zo gelukkig, als nooit tevoren. Die was het altijd, maar ik geloof dat het nu veranderd is naar mijn laatste gedicht wat ik tot nu toe geschreven heb; Op zoek: Loop verder dan de horizon, zo ver mogelijk als je maar kan, Laten we dan samen gaan, op zoek naar het ware. de pot met goud aan het einde, Alsof je dat gaat vinden, zo zou dat voelen, Wij zullen het vinden. Pracht en praal zullen wij vinden, wie weet waar, Verder, veel verder, Dan de horizon. Maar ik vind ze allebei niet geweldig. ![]() Dit gedicht van Xineof vind ik erg mooi. en deze van Mutant ook. en dat is niet om te slijmen bij de forumbaasjes. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Hm. Ik heb een paar DoP-gedichten gevonden die imdruk hebben gemaakt.
Deze van REIE vind ik heel knap in 't Frans Deze van Valentijn heeft een van mijn gedichten geinspireerd xineof's "Stomverloren langs de ochtendrand" is een van de mooiste gedichten die ik hier ooit heb gelezen. Verder wilde ik nog een gedicht van Drama posten, maar dat kan ik nu niet vinden.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Deze dus. Vind ik mooi ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
genoeg? mooi, posten!
|
Verwijderd
|
Oké, gedichten die me zo te binnen schieten:
CSN's Reden 1, Reynaert's Het einde van de tweede wereldoorlog, Sketch's Ruta graveolens, Not for Sale's Marspelturig en Wit is Grijs en ik dacht dat het makkelijk was, maar over de rest moet ik nog even nadenken. Deze gedichten schoten mij te binnen zonder dat ik oude gedichten moest gaan herlezen. Maar ook ik wil best van de rest nog dingen opzoeken, maar dan moet ik dus wel gaan herlezen ![]() ![]() |
![]() |
|
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1111363
Ik ga nog meer zoeken, deze van Thougthful vind ik vast een echt meesterwerk. En mijn eigen meesterwerk, daar moet ik ook nog eens hard over nadenken...
|
Wat ik mooie of goede gedichten van anderen vind:
Mutant's Blauw en Groen Thoughtful's Zou het wel of zou het niet? & Ach, zo is Infer CSN's Babylosische spraakverwarring & Kinderpuzzelzomerboeken Xineof's Want we hebben toch invulling nodig Halogeen's Libera me Ja, dit zijn denk ik de beste die ik zo snel kon vinden. Met extra pluim voor CSN omdat het meesterwerken zijn voor een veertienjarige. Edit: En jullie ook bedankt voor de pluimen, ik begin een indianentooi. Laatst gewijzigd op 17-06-2005 om 12:47. |
![]() |
||
Citaat:
maar waarneer ga je nu in vredesnaam weer is wat posten?!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #59 deel 2 Verwijderd | 500 | 02-06-2009 20:51 | |
De Kantine |
De mooiste spel- en grammaticafouten #5 Verwijderd | 500 | 10-06-2008 14:44 | |
Verhalen & Gedichten |
time just keeps going on.... nlblue-eyes | 8 | 09-01-2005 16:47 | |
Verhalen & Gedichten |
Winnaars(!) van de verhalenwedstrijd! Simoen & LUH-3417 Verwijderd | 35 | 03-01-2005 18:30 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De ondraaglijke lichtheid clubje | 124 | 27-09-2003 11:07 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De Bijbel is veranderd. Joël | 182 | 13-06-2002 13:02 |