Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2005, 13:39
J'Landa
J'Landa is offline
Help ajb..

Ik moet morgen CKV verslag inleveren (zit in 3vwo) over 2 verschillende films: Romeo&Juliet en West Side Story.
We hebben deze 2 films met de klas gekeken in december(!).
Daarna is de docente ongeveer het hele jaar ziek geweest en nu moeten we alsnog een verslag inleveren.

Probleem n.1: Ik kan me bijna niks van de film herinneren, ja, de allerruimste samenvatting kom ik wel uit, maar dingen als:
Hoe bewogen ze? Welke muziek wordt er gebruikt?
die kan ik me echt niet herinneren..

Probleem n.2: Dit wordt (vanwege afwezigheid docent) het eerste en laatste cijfer voor ckv dit jaar. Het komt dus direct op mn rapport volgende week.

Nja, onze klas is al naar de directie gestapt omdat we dit eigenlijk niet normaal vonden, tis bijna een halfjaar geleden dat we die films keken! Maar jammergenoeg gaf de directie alleen maar uitstel, daar had niemand dus wat aan.

Mijn vraag: vind je dit kunnen? heb je een idee hoe ik me hieruit kan redden? typ alles wat in je opkomt want ik heb je hulp nodig..
Kus,
J'landa'
Ik wordt er behoorlijk gestresst van btw.. Mijn Ouders vinden dat ik het niet hoef te maken is dat even handig..
Maarehm, of die lerares er zo goed op zal reageren weet ik niet Iemand nog tips? Zet alles neer wat je vind ajb,,xx

Laatst gewijzigd op 19-06-2005 om 14:33.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2005, 15:01
Hollandia
Hollandia is offline
Laat je ouders een brief schrijven en laat dat zien aan de coordinator. Waarschijnlijk zal dat wel helpen.
Oud 19-06-2005, 16:08
J'Landa
J'Landa is offline
K denk het niet >> coordinator is bij ons hetzelfde als directie, min of meer.. En het enige wat die wilde doen was uitstel geven (vorige week).
Pff.. Het is ook nog eens een supermoeilijke opdracht =\
*op studentenniveau als ik mijn pa moet geloven *
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 21:28
muts8848
muts8848 is offline
als je besluit het niet inteleveren moet je dat met de hele klas doen. Als jij als het enige het niet doet ben je letterlijk de lul. Als je met je hele klas zo'n actie onderneemt kunnen ze nooit de hele klas laten zitten of zoiets. Je moet die directie op een of andere manier proberen te dwingen. Kun je anders niks regelen met je ckv-leraar/lerares. Of anders iemand anders van de ckv-sectie. Of desnoods andere mensen met invloed binnen de school ie je zover kunt krijgen dat ze achter jullie staan?? Er loopt daar toch wel ergens een sympatieke leraar rond?? Probeer het een beetje diplomatiek op te lossen.
Oud 20-06-2005, 06:57
Verwijderd
Ouders hebben met dit soort dingen over het algemeen jammer genoeg erg weinig te maken en/of erg weinig invloed.

Over Romeo en Juliet is meer dan genoeg te vinden op het huiswerkdeel van s.com. En ook over de West Side Story is daar wel iets te vinden. Met die informatie, aangevuld met wat je zelf nog weet en misschien wat dingen van internet, kom je vast een heel eind. En anders de films zelf nog een keer huren en nog een keer kijken.

Volgens mij is de opdracht btw niet zo heel moeilijk, ik kom dergelijke opdrachten iig erg vaak tegen bij de werkstukken van s.com, 't is dus vrij standaard.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 19:18
J'Landa
J'Landa is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-06-2005 @ 07:57 :

Over Romeo en Juliet is meer dan genoeg te vinden op het huiswerkdeel van s.com. En ook over de West Side Story is daar wel iets te vinden. Met die informatie, aangevuld met wat je zelf nog weet en misschien wat dingen van internet, kom je vast een heel eind. En anders de films zelf nog een keer huren en nog een keer kijken.

Volgens mij is de opdracht btw niet zo heel moeilijk, ik kom dergelijke opdrachten iig erg vaak tegen bij de werkstukken van s.com, 't is dus vrij standaard.
Klopt indd, deze opdracht is vrij standaard, maar er zaten allemaal rotvragen tussen..
Zijn de films postmodern , bv..
Mijn pa wilde niet eens uitleggen wat postmodern was en de encarta gaf 3 pagina's dus toen ben ik er mee gestopt; net als de rest vd klas. Uiteindelijk heeft niemand het gemaakt! Dus het is min of meer (voorlopig) opgelost
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 23:09
Verwijderd
gelukkig is het opgelost. Maar in dit soort gevallen werkt het idd het beste om gewoon niets in te leveren met een hele grote groep. Want als iedereen maar een flut dingetje had ingeleverd van s.com had iedereen waarschijnlijk een gigantische onvoldoende gekregen.
En nu is het denk ik een kwestie van tijd zoeken dat je met je hele klas die films kan kijken en alsnog de opdracht kan maken.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 23:31
Verwijderd
Die gymnasiuminstelling spat er weer van af. Een simpele on-line encyclopedie geeft drie kantjes tekst - wie zou dat ooit lezen? Beetje laffo-actie allemaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten