Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2005, 12:45
Billy_bob
Billy_bob is offline
Ik ga vrijdag voor het eerst in een club draaien in Den Haag (minimal-house) en ik wou even vragen of iemand een idee heeft of mp3's (met 192kbs) genoeg kwaliteit hebben om door club speakers een goede kwaliteit te leveren?! Ik denk zelf dat het wel goed zit, maar misschien zijn hier mensen die er daadwerkelijk verstand van hebben! Dank u!

Nog iets anders! Zijn hier nog andere DJ's/VJ's!? En dan zoek ik eigenlijk voor iemand die aan VJing doet! Thx!
Oud 22-06-2005, 12:52
matt trakker
matt trakker is offline
zolang het maar geen (illegaal) gedownloade mp3's zijn want dat kan echt niet

192kbps is daarbij aan de lage kant, ik zou voor 320vbr gaan
Oud 22-06-2005, 12:55
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
matt trakker schreef op 22-06-2005 @ 13:52 :
zolang het maar geen (illegaal) gedownloade mp3's zijn want dat kan echt niet

192kbps is daarbij aan de lage kant, ik zou voor 320vbr gaan
Nou ja; Mp3 s kan je ook in die kwaliteit downloaden dus dan maakt het alsnog niet uit! ( of is het de kritiek op het downloaden van muziek?). Ik ga eens kijken of dat te doen is! Thx
Oud 22-06-2005, 13:20
matt trakker
matt trakker is offline
ik heb niets tegen het illegaal downloaden van muziek maar wel iets tegen dj's die illegaal gedownloade muziek draaien, als je een track als dj wilt draaien moet je het kopen imo
Oud 22-06-2005, 13:41
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
matt trakker schreef op 22-06-2005 @ 14:20 :
ik heb niets tegen het illegaal downloaden van muziek maar wel iets tegen dj's die illegaal gedownloade muziek draaien, als je een track als dj wilt draaien moet je het kopen imo
Hoezo dat dan specifiek? Dat vraag ik me dan af?! Ik zal je alvast vertellen dat ik hoogstwaarschijnlijk VEEEL meer geld uitgeef aan muziek dan menig ander mens. Als ik dan een nummer via het internet makkelijk kan krijgen?! wat is daar dan mis mee? Ik heb juist lichtelijke irritaties bij mensen die alleeen maar downloaden want daardoor betaal ik me zuur aan platen en cd's.
Oud 22-06-2005, 15:00
matt trakker
matt trakker is offline
als je geld verdient met dj'en dan moet je ook je platen kopen ipv downloaden, ik ga toch ook niet mn muziekapparatuur jatten..

zogauw als ik met muziek produceren geld zou gaan verdienen zou ik ook de software legaal kopen, illegaal downloaden vind ik ok om het te leren kennen en er mee te leren werken maar zogauw als je het professioneel gebruikt (dj'en/platen uitbrengen waar je geld aan verdient) vind ik dat je ook voor je spullen moet betalen.
Oud 22-06-2005, 15:04
qghp
qghp is offline
Citaat:
matt trakker schreef op 22-06-2005 @ 16:00 :
als je geld verdient met dj'en dan moet je ook je platen kopen ipv downloaden, ik ga toch ook niet mn muziekapparatuur jatten..

zogauw als ik met muziek produceren geld zou gaan verdienen zou ik ook de software legaal kopen, illegaal downloaden vind ik ok om het te leren kennen en er mee te leren werken maar zogauw als je het professioneel gebruikt (dj'en/platen uitbrengen waar je geld aan verdient) vind ik dat je ook voor je spullen moet betalen.

word
Oud 22-06-2005, 15:56
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
matt trakker schreef op 22-06-2005 @ 16:00 :

Nee maar jij hebt het over Dj s ofzo die veeeel downloaden, mag hopen dat je dat bedoelt en geen problemen er mee hebt, dat ik een nummertje van Jay haze download die gewoon weg niet meer te verkrijgen is tenzij je 3 jaar wil wachten op een repress.
Maar goed als ik nou 1000 euro voor een Gig zou krijgen dan zou ik ook alles kopen ipv 2dehands of downloaden.
Oud 22-06-2005, 19:22
Earphone
Earphone is offline
Als je nu controle krijgt, heb je dan geen probleem?

Wat vindt die club ervan dat je gedownloade mp3's gebruikt?

Ik vind het iig niet kunnen.
Oud 22-06-2005, 19:46
Whaxx
Whaxx is offline
achjoh, dan maak je toch even zelf wat minimal house als je perse mp3'tjes wil draaien
Oud 22-06-2005, 19:57
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
Billy_bob schreef op 22-06-2005 @ 14:41 :
Hoezo dat dan specifiek? Dat vraag ik me dan af?! Ik zal je alvast vertellen dat ik hoogstwaarschijnlijk VEEEL meer geld uitgeef aan muziek dan menig ander mens. Als ik dan een nummer via het internet makkelijk kan krijgen?! wat is daar dan mis mee? Ik heb juist lichtelijke irritaties bij mensen die alleeen maar downloaden want daardoor betaal ik me zuur aan platen en cd's.
je platen en cd's worden niet goedkoper als mensen stoppen met downloaden, was het maar zo'n feest.
Oud 22-06-2005, 20:27
Billy_bob
Billy_bob is offline
Het gaat hier om 1 nummer dat ik gedownload heb, omdat het niet meer te verkrijgen is. Vandaar mijn vraag: heeft het genoeg kwaliteit als het bestand kwa kwaliteit 192kbs is? Ik vraag niet wat jullie verder van downloaden vinden of iets dergelijks. Daar ben ik het zelf absoluut niet mee eens, aangezien ik zelf ALTIJD cd's in de winkel koop even als platen(die voor de wijsneuzen onder ons, niet te downloaden zijn)

-dat jullie het niet vinden kunnen, prima, dat vind ik zelf ook niet. Ik mag hopen dat jullie het niet erg vinden dat ik wel te verstaan 1 nummer heb gedownload, omdat het NIET te verkrijgen is.

-ik vraag verder of er mensen zijn die er verstand van hebben en of er meer DJ/ VJ's hier zijn.

Ik zou graag willen dat er serieus op wordt gereageerd en niet dat er 10x gezegd wordt vertelt hoe jullie het vinden dat er gedownload wordt.

Ps: Dat er muziek gedownload wordt, heeft wel degelijk effect op de muziek industrie. Als er NIET meer gedownload zou worden en die hoeveelheid gekocht zou worden (ookal is het maar een klein percentage). Wordt er genoeg omgezet om de prijs omlaag te halen. Het heeft dus WEL effect. Niet dat het er ooit van zal komen. Ik zeg dan ook dat ik een hekel heb aan mensen die ALLEEN MAAR downloaden. Ik betaal mezelf zuur aan CD's en platen.

Maar goed. Kan het nu verder normaal zonder dat ik te horen krijg hoe erg het wel niet is?!

Laatst gewijzigd op 22-06-2005 om 20:49.
Oud 22-06-2005, 20:55
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
Whaxx schreef op 22-06-2005 @ 20:46 :
achjoh, dan maak je toch even zelf wat minimal house als je perse mp3'tjes wil draaien
Dan sla ik ze toch liever op als hoogwaardige WAV. En een MP3 moet zo wie zo omgezet worden naar WAV als je op CDJ1000's werkt.

Regels voor berichten