Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2002, 17:18
Verwijderd

waarom is dit merk overal verkrijgbaar (stond ook in de large als parodie op FORD als ik het goed had) terwijl er een Nazi-logo opstaat?

www.fuct.com
HOLLAND
HARDCORE SUPPLIES
PO BOX 236
ZOETERMEER, NETHERLANDS
2700 AE
phone: 317-936-30030
fax: 317-936-00104
SKATEBOARD@DISTRIBUTOR.NL

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2002, 17:21
Built to last
Built to last is offline
Citaat:
F0RuM-PuNK schreef:

waarom is dit merk overal verkrijgbaar (stond ook in de large als parodie op FORD als ik het goed had) terwijl er een Nazi-logo opstaat?

[

waar zie jij een nazi logo?

en waarschijnlijk omdat het een merk is.

en dan nog, het schijnbaar nazi zijnde ijzeren kruis vind je ook overal terug, van shirtjes tot ringen tot de hoes van een lp van de simple minds, de inleg van die ene slayer cd....etc etc......
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Built to last schreef:

waar zie jij een nazi logo?

en waarschijnlijk omdat het een merk is.

en dan nog, het schijnbaar nazi zijnde ijzeren kruis vind je ook overal terug, van shirtjes tot ringen tot de hoes van een lp van de simple minds, de inleg van die ene slayer cd....etc etc......
dat kruis hebben de nazi's gebruikt....

dit doodshoofd is ontworpen door de nazi's
voor de gevaarlijkste ss-soldaten.

Symbol Type Neo-Nazi Symbol

Also Known As "Death’s Head" or Totenkopf

Traditional Use/Origins Symbol of the Nazi Schutzstaffel (SS)

Hate Group/Extremist Organization Neo-Nazis, Racist Skinheads

Extremist Meaning or Representation Shows allegiance to the white supremacist movement

Background/History The "Death’s Head" was the symbol of the SS-Totenkopfverbande (one of the original three branches of the SS, along with the Algemeine SS and the Waffen SS), whose purpose was to guard the concentration camps. Most of the original members of this organization were later transferred into and became the core of a Waffen SS division, the Death’s Head Division. The symbol is most often seen as a tattoo, which sometimes indicates that its wearer has murdered one of the movement’s enemies (e.g., a Jew or other minority).

BRON : HATE SYMBOLS @ http://www.adl.org/hate_symbols/neo-nazi_skull.html
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 17:25
Built to last
Built to last is offline
aha juist ja. dat is wel fout ja. maar t ijzeren kruis is gewoon een keltisch teken. en ja het is door de nazis gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Built to last schreef:
aha juist ja. dat is wel fout ja. maar t ijzeren kruis is gewoon een keltisch teken. en ja het is door de nazis gebruikt.
ja ik wist het toevallig omdat burzum ook dit logo gebruikt in propaganda (cq merchandise)

ik zag iemand in de trein zitten met een fuct shirt met dit logo en heb em er op aangesproken ....
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 17:31
S
S is offline
Citaat:
F0RuM-PuNK schreef:

ja ik wist het toevallig omdat burzum ook dit logo gebruikt in propaganda (cq merchandise)

ik zag iemand in de trein zitten met een fuct shirt met dit logo en heb em er op aangesproken ....
Dat ijzeren kruis is niks ergs hoor... Das gewoon de hoogste Duitse oorlogs-onderscheiding...

En over dat doodshoofd. Is dat echt waar?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 17:32
Built to last
Built to last is offline
Citaat:
S schreef:

jazeker. kijk maar op die site.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 17:34
Built to last
Built to last is offline
Citaat:
F0RuM-PuNK schreef:

neem aan dat die persoon er niks vanaf wist?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 17:43
Verwijderd
Citaat:
S schreef:

Dat ijzeren kruis is niks ergs hoor... Das gewoon de hoogste Duitse oorlogs-onderscheiding...

ik had het ook niet over dat duitse erekruis,
maar over het ss-symbool...
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Built to last schreef:

neem aan dat die persoon er niks vanaf wist?
hij dacht dat het niet zo was ja volgens mij, maar hij begon me wel een potje te zweten moest weer vlug weg..treinen he
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 17:52
S
S is offline
Citaat:
F0RuM-PuNK schreef:

ik had het ook niet over dat duitse erekruis,
maar over het ss-symbool...
Ow... Ik zie dat nergens staan. Dat kruis ook niet, maar dat is meestal met kleding waar mensen dit over denken... That's why.

Waar staat 'ie dan?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 17:54
Verwijderd
Citaat:
S schreef:

Ow... Ik zie dat nergens staan. Dat kruis ook niet, maar dat is meestal met kleding waar mensen dit over denken... That's why.

Waar staat 'ie dan?
dat doodshoofd IS een ss-symbool
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 17:56
Verwijderd
Idd vaag, maarja er bestaan nou eenmaal domme mensen en dus ook fabrikanten.

Nog steeds confronteer je er veel mensen op een pijnlijke manier mee. Of het nou een keltisch onzin teken is of niet, mensen associëren het met Hitler en de zijnen. Laat het gewoon rusten, ook die patches waar een hakenkruis bijv. wordt vernield. Heb wel eens mee gemaakt dat een oudere vrouw erg schok om zo'n kutding (dat kruis valt eerder op dan het overige gedeelte op de patch). Als het er op aan komt kan je namelijk ook wel mondeling duidelijk maken dat je tegen Hitler's regime en alles wat er op lijkt bent.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 18:04
fruitmand
fruitmand is offline
ik vind het zwaar fout dat mensen met dat soort t-shirts rondlopen
Oud 06-06-2002, 18:05
S
S is offline
Citaat:
F0RuM-PuNK schreef:

dat doodshoofd IS een ss-symbool
*ff die site doorgelezen*

Nu snap ik het .
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 18:22
eztah
eztah is offline
Ik begrijp niet dat je met deze shirts gaat (en durft)rond te lopen..
Ik denk dat er veel mensen zijn die niet weten wat het betekent.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 18:24
Verwijderd
de meeste kleding van fuct heeft dat logo niet volgens mij, een vriend van mij loopt altijd in fuct en kheb hem nog nooit met zo iets aangezien..maar ja, wel vaag ja dat ze dat als logo op een tshirt zetten
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 18:31
Ninnoc
Ninnoc is offline
(bijna) elk ´normaal´ mens zou niet rondlopen met zo´n shirt als ze de betekenis ervan weten. Maar de vraag die je stelt is waarom het geproduceert word-----> goede vraag. Ik zou het niet weten.
Net zo goed als dat toen shirts met nummers zo populair waren er door steps/snuffel (kan ze nooit uitelkaar houden) shirts met 88 erop geproduceert werden. 88 staat voor heil hitler mochten mensen het niet weten.

Ik ga er altijd maar vanuit dat het komt door de onwetentheid van de fabrikant of in het geval dat er alleen maar dit soort troep wordt verkocht dat het een neo-nazi fabrikant is.

Een andere vraag die je in het laatste geval je automatisch moet stellen, blijkbaar is er dus vraag voor, waarom?
Oud 06-06-2002, 18:53
DrPain
DrPain is offline
Fuct was eik gewoon een cool skate merk. Geen ID dat dat NAZI zooi was... nou ja wat tegen woordig ammel geassocieerd wordt met Fred Perry en Lonsdale maakt het ook nie echt gaaf meer om het te dragen...
Oud 06-06-2002, 18:55
Verwijderd
Citaat:
danique2 schreef:
de meeste kleding van fuct heeft dat logo niet volgens mij, een vriend van mij loopt altijd in fuct en kheb hem nog nooit met zo iets aangezien..maar ja, wel vaag ja dat ze dat als logo op een tshirt zetten
nee maar ik zou in geen enkel kleding stuk van fuct willen lopen, omdat ze deze dingen afdrukken

walgelijk
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 19:02
-Will-
-Will- is offline
Citaat:
F0RuM-PuNK schreef:

nee maar ik zou in geen enkel kleding stuk van fuct willen lopen, omdat ze deze dingen afdrukken

walgelijk
Punk = fuck society.

Is er een NOG betere manier om tegen het systeem aan te schoppen dan deze kleren te dragen? Dacht het niet.

That's what punk's all about.
Oud 06-06-2002, 19:12
konflict
konflict is offline
Citaat:
SixOhFour schreef:

Punk = fuck society.

Is er een NOG betere manier om tegen het systeem aan te schoppen dan deze kleren te dragen? Dacht het niet.

Door die shirts lijkt het juist alsof je een fascistisch/racistisch regime steunt, en ook al ben ik geen punk, ik weet toch zeker dat 't daar niet om draait.

Stereotype wannabe met je 'that's what punk's all about'.

Over die shirts zelf; zou fuct 't wel weten? misschien vonden ze gewoon ergens dit plaatje en vonden ze 't wel cool om te gebruiken, zonder dat ze wisten dat het in direct verband staat met de SS... Maarja, het blijft hoe dan ook fout.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 19:27
Built to last
Built to last is offline
Aan de andere kant, wanneer word nou het taboe eens doorbroken over symbolen die door de nazis werden gebruikt(dan bedoel ik dus niet de symbolen die ze ontwikkeld hebben maar die ze geadopteerd hebben, zoals de swastika, ijzeren kruis. en een zooi gave keltische symbolen met een heel andere betekenis van origine dan dat het met nazisme verbonden zijn.)
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 19:29
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Tja, t kan iemand zn mening zijn, dat ie t daar mee eens is...
Maar ik snap ook idd niet waarom iemand in godsnaam zoiets mensonterends aan zou doen... Je bent er toch niet trots op wat er in de 2e WO is gebeurd?!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 19:33
-Will-
-Will- is offline
Citaat:
konflict schreef:

Door die shirts lijkt het juist alsof je een fascistisch/racistisch regime steunt, en ook al ben ik geen punk, ik weet toch zeker dat 't daar niet om draait.

Stereotype wannabe met je 'that's what punk's all about'.

Over die shirts zelf; zou fuct 't wel weten? misschien vonden ze gewoon ergens dit plaatje en vonden ze 't wel cool om te gebruiken, zonder dat ze wisten dat het in direct verband staat met de SS... Maarja, het blijft hoe dan ook fout.
For the record: IK ben geen praktizerend punker. Stereotype wannabe-gedrag is bijvoorbeeld met z'n allen vrolijk in rooie CCCP-truitjes gaan rondlopen (jaja, wij zijn Stalinistisch ingesteld hier ), of dus roepen dat andere mensen wannabe's zijn. ()

Nee, jij hebt de waarheid in pacht jongen. Jij hebt het allemaal wél begrepen.
Oud 06-06-2002, 20:05
DrPain
DrPain is offline
En veel van die sites over symbolen staan ook dingen die niet eens zo erg zijn. Veel symbolen zijn eigenlijk een keer ergens voor gebruikt, maar dienen niet gelijk geassocieerd te worden met slechte dingen ofzo.

Dr was eerst zo'n site voor ouders om te checken of hun kinderen niet extreem-rechtse batches droegen. Nou daar stonden ook dingen die ECHT niet nodig waren, maak je mensen alleen maar bezorgt mee. (Bijvoorbeeld zwarte veters in kisten dat dat voor extreem rechtse was, er zitten altijd standaard zwarte veters in)
Oud 06-06-2002, 20:05
Verwijderd
Citaat:
SixOhFour schreef:

Punk = fuck society.

het systeem hier is gelukkig (nog) niet facistisch....
dus je trapt niet tegen het systeem, je loopt er gewoon bij als
een idioot en daar heeft de punk scene geen baat bij lijkt me zo aangezien zij de in hun ogen slechte punten van de maatschappij bekritiseren en niet ondersteunen...
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 20:10
Verwijderd
Citaat:
F0RuM-PuNK schreef:

www.fuct.com
HOLLAND
HARDCORE SUPPLIES
PO BOX 236
ZOETERMEER, NETHERLANDS
2700 AE
phone: 317-936-30030
fax: 317-936-00104
SKATEBOARD@DISTRIBUTOR.NL

duidelijke tekst ook, erboven..
er is blijkbaar vraag naar, als ze het uitbrengen. kan niet veel zeggen over de mensen die het dan kopen, en ik kan ook niet veel zeggen over het merk zelf, behalve dat beide kanten gewoon ontzettend lomp bezig zijn.

meer woorden is het niet waard
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 20:22
konflict
konflict is offline
Citaat:
F0RuM-PuNK schreef:

een idioot en daar heeft de punk scene geen baat bij lijkt me zo aangezien zij de in hun ogen slechte punten van de maatschappij bekritiseren en niet ondersteunen...

like i said
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 12:49
-Will-
-Will- is offline
Citaat:
F0RuM-PuNK schreef:

Ghehe, maar dat doen die mensen met hanekammen en kilten enzo enzo enzo toch ook?
Oud 07-06-2002, 17:17
Rrr.
Rrr. is offline
Oud 07-06-2002, 17:25
shanli
shanli is offline
Citaat:
eztah schreef:
Ik begrijp niet dat je met deze shirts gaat (en durft)rond te lopen..
Ik denk dat er veel mensen zijn die niet weten wat het betekent.
ik persoonlijk zou het echt niet weten,maar ik zou zeker niet kopen,a zo een lelek ding,maar dat was de vraag niet.
Oud 07-06-2002, 17:27
Black Sugar
Black Sugar is offline
Citaat:
DrPain schreef:

Dr was eerst zo'n site voor ouders om te checken of hun kinderen niet extreem-rechtse batches droegen. Nou daar stonden ook dingen die ECHT niet nodig waren, maak je mensen alleen maar bezorgt mee. (Bijvoorbeeld zwarte veters in kisten dat dat voor extreem rechtse was, er zitten altijd standaard zwarte veters in)
Dat is toch zo bij witte veters in kisten?
Oud 07-06-2002, 17:55
DrPain
DrPain is offline
Ja maar bij paarse en zwarte soms ook. Alleen bij gele was het goed ofzo die site praatte wel meer poep

Btw. Search and destroy heeft niks te maken met extreem rechts, dat is gewoon cool om te zeggen. (iig ik hoor het vaker)
Oud 07-06-2002, 18:16
Verwijderd
Citaat:
YuckFou schreef:
echt te gekke propaganda gewoon, als ze binnekort ervoor uitkomen een nazi-propaganda netwerk te zijn *duivelse lach*

anyway ik vond de deftones toch altijd al klote
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 19:27
Built to last
Built to last is offline
wow. met een spinnenweb op je elleboog ben je een racist
deze site is wel bekrompen...
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 23:43
Rrr.
Rrr. is offline
Citaat:
F0RuM-PuNK schreef:

anyway ik vond de deftones toch altijd al klote
o wee als dat niet sarcastisch bedoeld was... grrrr
Oud 08-06-2002, 00:14
Verwijderd
Citaat:
DrPain schreef:
Ja maar bij paarse en zwarte soms ook. Alleen bij gele was het goed ofzo die site praatte wel meer poep

Btw. Search and destroy heeft niks te maken met extreem rechts, dat is gewoon cool om te zeggen. (iig ik hoor het vaker)
ja, maar met een ss-symbool heeft het in eens toch wel een andere interpretatie - niet?

ennum.. ik wil ook eens lachen, weet iemand de link van die site nog?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 00:19
biertjehappen
biertjehappen is offline
jezus kerels dat is echt zooo passé, kom op echt!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 10:54
Verwijderd
passé ...waarom ?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten