![]() |
|
Verwijderd
|
![]() waarom is dit merk overal verkrijgbaar (stond ook in de large als parodie op FORD als ik het goed had) terwijl er een Nazi-logo opstaat? www.fuct.com HOLLAND HARDCORE SUPPLIES PO BOX 236 ZOETERMEER, NETHERLANDS 2700 AE phone: 317-936-30030 fax: 317-936-00104 SKATEBOARD@DISTRIBUTOR.NL |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dit doodshoofd is ontworpen door de nazi's voor de gevaarlijkste ss-soldaten. ![]() Symbol Type Neo-Nazi Symbol Also Known As "Death’s Head" or Totenkopf Traditional Use/Origins Symbol of the Nazi Schutzstaffel (SS) Hate Group/Extremist Organization Neo-Nazis, Racist Skinheads Extremist Meaning or Representation Shows allegiance to the white supremacist movement Background/History The "Death’s Head" was the symbol of the SS-Totenkopfverbande (one of the original three branches of the SS, along with the Algemeine SS and the Waffen SS), whose purpose was to guard the concentration camps. Most of the original members of this organization were later transferred into and became the core of a Waffen SS division, the Death’s Head Division. The symbol is most often seen as a tattoo, which sometimes indicates that its wearer has murdered one of the movement’s enemies (e.g., a Jew or other minority). BRON : HATE SYMBOLS @ http://www.adl.org/hate_symbols/neo-nazi_skull.html |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik zag iemand in de trein zitten met een fuct shirt met dit logo en heb em er op aangesproken .... |
![]() |
||
Citaat:
En over dat doodshoofd. Is dat echt waar? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Idd vaag, maarja er bestaan nou eenmaal domme mensen en dus ook fabrikanten.
Nog steeds confronteer je er veel mensen op een pijnlijke manier mee. Of het nou een keltisch onzin teken is of niet, mensen associëren het met Hitler en de zijnen. Laat het gewoon rusten, ook die patches waar een hakenkruis bijv. wordt vernield. Heb wel eens mee gemaakt dat een oudere vrouw erg schok om zo'n kutding (dat kruis valt eerder op dan het overige gedeelte op de patch). Als het er op aan komt kan je namelijk ook wel mondeling duidelijk maken dat je tegen Hitler's regime en alles wat er op lijkt bent. |
![]() |
|
![]() |
(bijna) elk ´normaal´ mens zou niet rondlopen met zo´n shirt als ze de betekenis ervan weten. Maar de vraag die je stelt is waarom het geproduceert word-----> goede vraag. Ik zou het niet weten.
Net zo goed als dat toen shirts met nummers zo populair waren er door steps/snuffel (kan ze nooit uitelkaar houden) shirts met 88 erop geproduceert werden. 88 staat voor heil hitler mochten mensen het niet weten. Ik ga er altijd maar vanuit dat het komt door de onwetentheid van de fabrikant of in het geval dat er alleen maar dit soort troep wordt verkocht dat het een neo-nazi fabrikant is. Een andere vraag die je in het laatste geval je automatisch moet stellen, blijkbaar is er dus vraag voor, waarom?
||
Verwijderd
|
Citaat:
walgelijk |
![]() |
||
Citaat:
Is er een NOG betere manier om tegen het systeem aan te schoppen dan deze kleren te dragen? Dacht het niet. That's what punk's all about.
||
Citaat:
Door die shirts lijkt het juist alsof je een fascistisch/racistisch regime steunt, en ook al ben ik geen punk, ik weet toch zeker dat 't daar niet om draait. Stereotype wannabe met je 'that's what punk's all about'. Over die shirts zelf; zou fuct 't wel weten? misschien vonden ze gewoon ergens dit plaatje en vonden ze 't wel cool om te gebruiken, zonder dat ze wisten dat het in direct verband staat met de SS... Maarja, het blijft hoe dan ook fout. |
![]() |
|
![]() |
Aan de andere kant, wanneer word nou het taboe eens doorbroken over symbolen die door de nazis werden gebruikt(dan bedoel ik dus niet de symbolen die ze ontwikkeld hebben maar die ze geadopteerd hebben, zoals de swastika, ijzeren kruis. en een zooi gave keltische symbolen met een heel andere betekenis van origine dan dat het met nazisme verbonden zijn.)
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Nee, jij hebt de waarheid in pacht jongen. Jij hebt het allemaal wél begrepen.
|
![]() |
|
En veel van die sites over symbolen staan ook dingen die niet eens zo erg zijn. Veel symbolen zijn eigenlijk een keer ergens voor gebruikt, maar dienen niet gelijk geassocieerd te worden met slechte dingen ofzo.
Dr was eerst zo'n site voor ouders om te checken of hun kinderen niet extreem-rechtse batches droegen. Nou daar stonden ook dingen die ECHT niet nodig waren, maak je mensen alleen maar bezorgt mee. (Bijvoorbeeld zwarte veters in kisten dat dat voor extreem rechtse was, er zitten altijd standaard zwarte veters in)
||
Verwijderd
|
Citaat:
dus je trapt niet tegen het systeem, je loopt er gewoon bij als een idioot en daar heeft de punk scene geen baat bij lijkt me zo aangezien zij de in hun ogen slechte punten van de maatschappij bekritiseren en niet ondersteunen... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
er is blijkbaar vraag naar, als ze het uitbrengen. kan niet veel zeggen over de mensen die het dan kopen, en ik kan ook niet veel zeggen over het merk zelf, behalve dat beide kanten gewoon ontzettend lomp bezig zijn. meer woorden is het niet waard ![]() |
![]() |
||
Citaat:
like i said ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
Ja maar bij paarse en zwarte soms ook. Alleen bij gele was het goed ofzo
![]() Btw. Search and destroy heeft niks te maken met extreem rechts, dat is gewoon cool om te zeggen. (iig ik hoor het vaker)
||
Verwijderd
|
Citaat:
ennum.. ik wil ook eens lachen, weet iemand de link van die site nog? |
![]() |
|
|