Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2005, 20:59
Sawna
Sawna is offline
Ik had het een paar dagen geleden met de beste vriend van mijn vriend over de universiteit, bijvakken e.d, en ik zei dat ik het op zich best zonde zou vinden om helemaal geen teken/schilderlessen meer te volgen. Hij zei dat het geen probleem was om dat alsnog er gewoon bij te volgen, omdat je in principe (behalve bij lotingsstudies) alle vakken bij alle uni's volgen mag.

Maar: bij de kunstacademie heb je zo'n 'intake' gesprek. Als je gewoon vakken wil volgen, moet je dan ook zoiets afleggen? Heeft iemand daar ervaring mee?
Oud 24-06-2005, 21:09
DZHAW
DZHAW is offline
Zover ik weet is kunsacademie geen universiteit maar eerder hbo.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 21:22
Goede Fee
Goede Fee is offline
Je kúnt wel vakken volgen aan de kunstacademie, tenminste als je aan de Universiteit van Tilburg studeert/gaat studeren. Daar kun je zelfs een universitaire studie combineren met de kunstacademie (St. Joost, in dit geval volgens mij).
Dit geldt natuurlijk niet voor alle studies, maar voor een aantal (wijsbegeerte, iets met informatie...).

Ik zou eens informeren bij de universiteit waar je wilt gaan studeren!

Ik was trouwens aan het kijken op je diviantART-ding en je maakt echt super mooie dingen!

Laatst gewijzigd op 24-06-2005 om 21:24.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 23:56
Sawna
Sawna is offline
Citaat:
DZHAW schreef op 24-06-2005 @ 22:09 :
Zover ik weet is kunsacademie geen universiteit maar eerder hbo.
Citaat:
Goede Fee schreef op 24-06-2005 @ 22:22 :
Je kúnt wel vakken volgen aan de kunstacademie, tenminste als je aan de Universiteit van Tilburg studeert/gaat studeren. Daar kun je zelfs een universitaire studie combineren met de kunstacademie (St. Joost, in dit geval volgens mij).
Dit geldt natuurlijk niet voor alle studies, maar voor een aantal (wijsbegeerte, iets met informatie...).

Ik zou eens informeren bij de universiteit waar je wilt gaan studeren!

Ik was trouwens aan het kijken op je diviantART-ding en je maakt echt super mooie dingen!
Ik denk dat ik inderdaad maar eens moet gaan rondbellen, wat mogelijk is en wat niet.

Overigens ga ik geschiedenis studeren, dus niet het mega relaxte officiële uren pakket als filosofie, maar het lijkt me zo jammer om nooit meer te schilderen ofzo.

&dankje !
Oud 25-06-2005, 12:24
Briseïs
Briseïs is offline
Leiden heeft ook zoiets: de faculteit der kunsten, een samenwerkingsverband tussen de universiteit en de hogeschool van beeldende kunsten, muziek en dans in Den Haag.

Dan is het vrij makkelijk om bij- of keuzevakken in de kunsthoek te volgen, maar in principe kun je bij elke universiteit of hogeschool in Nederland vakken volgen, dus contact opnemen met je universiteit lijkt me idd het handigst.
Oud 25-06-2005, 19:45
Verwijderd
Weet er iemand of dat ook in België mogelijk is?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten