Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2005, 09:34
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline

Als ik een gele achtergrond doe gaat de qualiteit hard achteruit en kan je het niet meer lezen, dus vandaar het wit.

Edit: En EINDELIJK na zo'n 54 veranderingen en updates doet hij het goed.
Het plaatje was goed, zelfs de dubbele LL'en had ik al, alleen ik pakte het verkeerde plaatje .

Laatst gewijzigd op 23-06-2005 om 10:18.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2005, 09:53
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het begin vind ik leuk, het eind vind ik minder. Dan wordt het allemaal wat vager en waarom staat er zoveel "en" in?
Oud 23-06-2005, 09:57
Porcelain
Porcelain is offline
Grappig, dit. Alleen aan het einde moet er toch ook 'ellendeling' te lezen zijn? Dat is dus met dubbel l. En ik kan die tweede l niet vinden.
In het begin staat alles nog met elkaar in verband maar aan het einde zie ik allemaal woorden waarvan ik niet echt weet waarom ze erbij staan. Het is dan ook wel erg puzzelen om er wat in te zien, misschien alleen om de kleine lettertjes.
Toch een leuk idee. Die experimentjes van jou kan ik wel waarderen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 09:59
CSN
CSN is offline
Misschien dat het vergeten van een l bij ellendeling terugslaat op de topictitel waar hij ook een l is vergeten .

Ik vind het ook wel wat hebben, maar zou toch graag je uitleg erbij horen, hoor.
Oud 23-06-2005, 10:00
Diary of Dreams
Oops, inderdaad een L te weinig, eerst stond er ook wat anders.

@Vogel: Er zijn maar twee ennen die echt een en zijn, de rest horen bij andere woorden, de twee 'echte' staan cursief.
Oud 23-06-2005, 10:01
Verwijderd
De bovenste helft vind ik zeker geslaagd, de onderste helft neemt wat af omdat het een beetje te verwarrend wordt, al is kelderen nog wel leuk gedaan.
Maar erg leuk dat je zo bezig bent, mijn waardering groeit ^^. Binnenkort vind jij zelfs mijn gedichten leuk .
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 10:01
CSN
CSN is offline
.. ik zie maar 1 'en' cursief?
Ik snap de ennen, op de 'en' onder 'heid' na.
Oud 23-06-2005, 10:02
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 23-06-2005 @ 11:00 :
Oops, inderdaad een L te weinig, eerst stond er ook wat anders.

@Vogel: Er zijn maar twee ennen die echt een en zijn, de rest horen bij andere woorden, de twee 'echte' staan cursief.
Huh?

Ik zie er maar één cursief staan...
Wat voor en is de en die onder heid staat? En de en die tussen kel en alleen staat? En de en die boven kel staat?

Ik vind hem wel leuk verder hoor Ik houd wel van jouw experimentjes
Oud 23-06-2005, 10:03
Verwijderd
De en voor alleen is cursief en de en tussen en en en.

Duidelijk ^^
In de tekst en ernaast dus.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 10:04
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Mutant schreef op 23-06-2005 @ 11:03 :
De en voor alleen is cursief en de en tussen en en en.

Duidelijk ^^
In de tekst en ernaast dus.
Ow ja

Snap ik nog steeds niet waarom hij daar staat, maar hij is inderdaad wel cursief...
Oud 23-06-2005, 10:05
CSN
CSN is offline
Het plaatje werkt hier niet meer ..

Edit: Laat maar, nu weer wel. En ik zie de tweede 'en' nu ook (A).
Oud 23-06-2005, 10:11
Diary of Dreams
Rot plaatjes, maar nu doet hij het goed, de twee ennen zijn nu eindelijk wel cursief.

Citaat:
Vogelvrij schreef op 23-06-2005 @ 11:02 :
Huh?

Ik zie er maar één cursief staan...
Wat voor en is de en die onder heid staat? En de en die tussen kel en alleen staat? En de en die boven kel staat?

Ik vind hem wel leuk verder hoor Ik houd wel van jouw experimentjes
Ik zet hier ff neer wat er eigenlijk staat:

Spoiler
Oud 23-06-2005, 10:13
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik snap hem nu

Enkel, natuurlijk
Oud 23-06-2005, 10:14
Diary of Dreams
Citaat:
Mutant schreef op 23-06-2005 @ 11:01 :
De bovenste helft vind ik zeker geslaagd, de onderste helft neemt wat af omdat het een beetje te verwarrend wordt, al is kelderen nog wel leuk gedaan.
Maar erg leuk dat je zo bezig bent, mijn waardering groeit ^^. Binnenkort vind jij zelfs mijn gedichten leuk .
*vereert*

oei, maar ik vind jou gedichten harstikke gaaf hoor, alleen soms eeh, tja dan raakt het me niet ofzo, argh, ik ken het nog steeds niet uitleggen .
De verwarring hoort er natuurlijk mij lamzwans.

Owja, diegene die als eerst de goede betekenis (de belangrijkste) weet krijgt een stikker.

Ik heb trouwens een record verbroken, 13 reacties in een half uur (eigenlijk in 20 minuten zelfs, vanaf vogel gerekent).

Laatst gewijzigd op 23-06-2005 om 10:20.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 10:17
CSN
CSN is offline
Nu ik weet wat er achter zit, vind ik 'm opeens een stuk leuker .
Oud 23-06-2005, 10:24
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 23-06-2005 @ 11:14 :
.

Owja, diegene die als eerst de goede betekenis (de belangrijkste) weet krijgt een stikker.

Ik heb trouwens een record verbroken, 13 reacties in een half uur (eigenlijk in 20 minuten zelfs, vanaf vogel gerekent).
Nu, gefeliciteerd hoor Dat krijg je ervan als er een paar lamme mensen door de hitte maar achter de computer kruipen

Ik wil die stikker Maar de belangrijkste betekenis, hm.. Ik kom niet verder dan zinloos geweld en bloederige taferelen omdat je die woorden zo hebt uitgeveegd over het hele veld
Oud 23-06-2005, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 23-06-2005 @ 11:11 :
Wat ik er zelf zo gaaf aan vind is dat echt alles klopt, elk woord klopt precies en staat precies op de goede plek, en overal kan je weer wat uithalen.
Hihi, dat je dat zelf zegt. Maar ik ben het erg wel mee eens, ik vind het een leuk gedicht, een geslaagd experiment.

Volzin. Dellen-deling Ik zie ook een hoop mensen die een allenig persoontje beschermen (ik bedoel, de letters buigen er een beetje omheen), maar dat zal wel aan mij liggen
Ik vind dat 'en en en' wel wat hebben, eerst heb je het over leegte en zinloosheid, en dan komen er ineens toch allemaal dingen achteraan.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 14:47
Diary of Dreams
Citaat:
Thoughtful schreef op 23-06-2005 @ 15:40 :
eerst heb je het over leegte en zinloosheid, en dan komen er ineens toch allemaal dingen achteraan.
Alleen maar negatieve dingen ja, iets kan toch tegelijk leeg, nutteloos en ellendig zijn?
Oud 23-06-2005, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 23-06-2005 @ 15:47 :
Alleen maar negatieve dingen ja, iets kan toch tegelijk leeg, nutteloos en ellendig zijn?
Ja, bijna altijd, lijkt me.

Ik bedoel meer, je begint al met 'leeg' en 'zinloos', alsof dat alles omvat wat je wilt zeggen, en dan komt er nog een stuk achteraan, dat vind ik leuk.
Maar misschien zie ik er rare dingen in. Dát vind ik in ieder geval leuk, je blíjft hem herlezen om nieuwe dingen te ontdekken.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 15:18
Diary of Dreams
Citaat:
Thoughtful schreef op 23-06-2005 @ 15:49 :
Dát vind ik in ieder geval leuk, je blíjft hem herlezen om nieuwe dingen te ontdekken.
Dan is precies de bedoeling van het gedicht

mijn dag kan niet meer stuk.
Oud 23-06-2005, 15:47
Halogeen
Halogeen is offline
leuk leuk

Ik vind je enorm vooruitgegaan. Hopelijk als je teruggaat naar de wat klassiekere vormen van dichten dat je dit niveau weet vast te houden. Eigenlijk is alles al gezegd. Dingen ontdekken is leuk. Nu heb je dat gedaan door vorm, maar je kan dit natuurlijk net zo goed doen in betekenis / inhoud. Dat zou ik graag van je willen zien, en niet die pulp die je schreef toen je begon (no offence).
Oud 23-06-2005, 16:32
Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik vind hem geweldig

Je hebt ook denderen, heidenen en zinderen
De vorm van de bocht zit ik nog over te twijfelen. Gewoon de L van Leeg en aLLeen?

Ik had het echter nog mooier gevonden als er alleen maar losse lettergrepen stonden, dat was een nog 'eenzamer' beeld geweest. " -ledig- " zou dan "kom" en "en" kunnen zijn, en "alleen" zou kunnen als "al" en "een".
Oud 23-06-2005, 17:55
Diary of Dreams
Ik zal ook een versie maken waarbij alles lost staat, is kijken of dat nog een beetje te volgen is en/of het mooier/beter staat dan dit.

@Halo: Dankje
Ik denk dat ik eerst nog een beetje met zulk soort dingen ga klooien en dan langzaam weer over ga stappen op de oudere vorm, hopelijk lukt het dan om het vast te houden, maar ik betwijvel het eigenlijk. Ik vind dat nu eigenlijk veel leuker om te doen dan de oudere vorm, misschien dat 'mijn stijl' wel iets van dit en wat van de oudere vorm wordt . Hm, ik zie het allemaal wel.
Oud 23-06-2005, 19:19
Azalea
Azalea is offline
Deze is wel mooi gemaakt.
Complimentje hoor

Marjo.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 09:28
Sjoerd
Sjoerd is offline
Het heeft wel wat, knap als je dat kan!
Met citaat reageren