Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2005, 00:12
Suqeunse
Suqeunse is offline
Hoe gaat het aan toe op het HBO?
Dus: verschil met de middelbare school enzovoorts.
Oud 02-07-2005, 01:10
Verwijderd
Geen. Het is zelfs makkelijker omdat je in groepjes werkt en zo dus het werk op anderen kan afschuiven. Verder blijf je achterlijke docenten, achterlijke klasgenoten en achterlijke roosters houden.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 01:18
bamiPoep
bamiPoep is offline
japs tis zelfde als middelbare school
en als je nu iets verneukt (tentamen niet maken, door ziekte oid) is het eigen verantwoordelijkheid en kan je het niet meer op je school afschuiven
Oud 02-07-2005, 06:41
pyres
pyres is offline
als ik nu zo kijk van wat er precies echt anders is, dan is het echt de vakken enzo.
maar hoe ik me voel en hoe er met me wordt omgegaan, dan is het voor mij net alsof ik weer in 5havo zit
daarom ga ik ook naar de univ
Oud 02-07-2005, 10:56
Verwijderd
Dus het ligt niet aan mijn school dat HBO echt übermakkelijk is? Dat dacht ik namelijk altijd.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 11:23
Verwijderd
Het vernietigende artikeltje van prof. Jan Bouwens in Volkskrant van gister over de waanzin van het 'competentiegericht leren' doet mij het ergste vermoeden over HBO's.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 11:24
Verwijderd
Citaat:
stefano schreef op 02-07-2005 @ 11:56 :
Dus het ligt niet aan mijn school dat HBO echt übermakkelijk is? Dat dacht ik namelijk altijd.
Neehoor. Het nivo is er over het algemeen vrij laag. Ben van ellende naar de universiteit omdat ik me echt zat te vervelen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 12:00
mar87
mar87 is offline
ach ja, de universiteit is natuurlijk perfect............
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 12:24
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-07-2005 @ 12:23 :
Het vernietigende artikeltje van prof. Jan Bouwens in Volkskrant van gister over de waanzin van het 'competentiegericht leren' doet mij het ergste vermoeden over HBO's.
argh ja, begin niet over competenties

Het fijne aan HBO is dat je veel in projectgroepen werkt en veel vrijheid hebt (maar dat is dan ook weer gelijk het nadeel omdat je toch wel wat zelfdiscipline nodig hebt).
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 12:36
Verwijderd
Competentiegericht leren is in feite alleen een manier voor HBO-bestuurders om meer geld te kunnen verdienen door het minimaliseren van loonkosten van docenten.

Het HBO gaat naar de knoppen, aldus geparafraseerd Bouwens (overigens hoogleraar accounting aan de Universiteit van Tilburg). En dat is de schuld van de HBO-raad, een instelling die er helemaal niet zit voor de studenten, maar die een pure werkgeversclub is.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 12:52
Str0nk
Str0nk is offline
Als ik het goed begrijp is het HBO het zoveelste slachtoffer van het vrije markt-denken.
Oud 02-07-2005, 13:00
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-07-2005 @ 12:23 :
Wat was de essentie van dat artikel?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 02-07-2005 @ 14:00 :
Wat was de essentie van dat artikel?
Het is maar heel kort, ik zoek het wel even op
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 14:57
Wawl
Wawl is offline
Ik wil dat artikel ook wel lezen.
Oud 02-07-2005, 18:45
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 18:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bedankt dat je dat artikel hier gepost hebt

Damn, wat moet ik nou. Ik studeer nu aan de uni in Belgie maar dat wil niet echt lukken dus was mijn idee om hierna HBO te gaan doen maar dat spreekt me toch ook niet zo aan als ik dat artikel zo lees
Oud 02-07-2005, 18:57
Verwijderd
Ik heb eerst uni gedaan en doe nu ook hbo. Mij bevalt het eigenlijk wel. Alleen heb ik wel behoorlijk veel contacturen per week, zeker wel vier per dag. Verder is het niveau tot nu toe nog niet al te moeilijk, ik leer alleen wel vier vreemde talen en dat kost de nodige tijd. Ben wel van plan om volgend jaar spaans er naast te doen, maar dat is meer voor mezelf.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 19:41
Verwijderd
Ik heb het altijd al grote onzin gevonden om telkens maar dingen te moeten presenteren, papers te moeten schrijven, in werkgroepjes te zitten, dat soort dingen. Voor veel van de hogere posities in het bedrijfsleven en de maatschappij heb je gewoon zoveel concrete kennis nodig dat je de eerste vier jaar van je opleiding niet eens tijd zou horen te hebben voor dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 20:16
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-07-2005 @ 19:45 :
[afbeelding]
Alsof hij me de woorden uit de mond haalt.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 20:51
Verwijderd
ligt er natuurlijk ook heel erg aan wat voor hbo opleiding je doet
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 07:58
Verwijderd
Die man heeft idd gelijk. (Al ligt het idd ook wel aan de opleiding.)

En klagen enz. heeft geen zin is mijn ervaring... Ik erger me iig vreselijk aan die (inhoudelijk nietswetende) procesbegeleiders.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 09:31
LB06
LB06 is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-07-2005 @ 20:41 :
Ik heb het altijd al grote onzin gevonden om telkens maar dingen te moeten presenteren, papers te moeten schrijven, in werkgroepjes te zitten, dat soort dingen. Voor veel van de hogere posities in het bedrijfsleven en de maatschappij heb je gewoon zoveel concrete kennis nodig dat je de eerste vier jaar van je opleiding niet eens tijd zou horen te hebben voor dat soort dingen.
Hmm, dat lijkt me niet. In het bedrijfsleven moet je ook kunnen presenteren en samenwerken in projectgroepen. Of denk je dat een MT uit slechts één persoon bestaat? Bedrijven willen juist heel graag studenten die nevenactiviteiten doen/hebben gedaan tijdens hun studie. Dat is althans wat ik merk. En waar bestaan die activiteiten uit? Juist, gaan praten met bedrijven, dingen organiseren, presenteren en projecten uitvoeren en/of bedenken.

Mij is altijd verteld dat een academische graad aangeeft dat je een bepaald niveau van (abstract) denken beheerst. De kennis die nodig is voor een bepaald beroep doe je dan op tijdens je loopbaan.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 09:59
Verwijderd
Ik ben het voor het grootste deel eens met Jan Bouwens. Het compentiegericht leren is een leuk idee, maar nu dat de 'vraagsturing' (a.k.a. de student bepaalt het lesprogramma zelf) in wordt gevoerd, is het hek van de dam.

Ik moet wel een kanttekening maken. Ik ga naar het Windesheim in Zwolle, waar ik de lerarenopleiding Engels doe. Mijn docenten zijn geen procesbegeleiders die weinig tot niks van de inhoud weten. Integendeel, ze zijn zich er zeer goed van bewust dat het HBO er is om kennis te verwerven en om vaardigheden te ontwikkelen. Ze weten ook dat het huidige systeem niet voldoet. Ze (worden verplicht om te) voldoen aan de eisen van de HBO-raad, maar ze willen ook zorgen dat studenten daadwerkelijk wat opsteken. Ook klagen helpt. We hebben er als studenten voor gezorgd dat er minder portfolio's (verslagen) en meer tentamens zijn. In dit geval kan er dus op micro-niveau veel worden gedaan.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 11:14
Sovereign
Sovereign is offline
Dat artikel is de beste beschrijving van het HBO die ik tot nu toe heb mogen lezen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 11:33
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-07-2005 @ 19:45 :
[afbeelding]
Copyright thief!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2005, 11:43
Verwijderd
HBO is op zich geen reet aan. het motiveert mij niet om ook maar iets te doen. afgelopen twee tentamenweken heb ik geen boek opengeslagen. en ja, dat ik dan een 5 haal, is dus mijn probleem. maar zeg nou zelf: 2 dagen school per week motiveert voor geen meter. maar ik haal denk ik mijn P niet (mede door persoonlijke omstandigheden) dus moet ik nog een jaartje voor ik verder kan kijken.

tevens werken ook wij veel competentiegericht, en echt: ik kan het woord niet meer horen. dat gelul steeds maar weer dat je weer het competentiespel moet spelen en dat je weer van jezelf moet zeggen wat je wel en niet kan. bah.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Nattigheid schreef op 03-07-2005 @ 12:43 :
HBO is op zich geen reet aan. het motiveert mij niet om ook maar iets te doen. afgelopen twee tentamenweken heb ik geen boek opengeslagen. en ja, dat ik dan een 5 haal, is dus mijn probleem. maar zeg nou zelf: 2 dagen school per week motiveert voor geen meter.
Bla bla bla. Je bedoelt: ik ben een dweil zonder enige discipline.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Nattigheid schreef op 03-07-2005 @ 12:43 :
2 dagen school per week motiveert voor geen meter
Dat is nog veel...ik mag blij zijn als ik één dag per week van 13.00u tot 18.00u les heb... (Maar dat is voor mijn motivatie op zich niet zo'n probleem, daar zorg ik zelf wel voor.)
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 12:37
mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
Aan het begin van het jaar moest ik nog 4 dagen per week naar school Had dan wel maar 14 uur per weeek les. MAar had gewoon een gatenrooster. MAar aan het einde van het jaar had ik nog maar 6!! uur les, en van die 6 uur les waren ook nog 2 uur sporten en 2 uur SLB , hierdoor had ik helemaal geen motivatie meer. Maar heb de laatste periode wel alles gehaald
Oud 03-07-2005, 12:44
Verwijderd
Citaat:
LB06 schreef op 03-07-2005 @ 10:31 :
Hmm, dat lijkt me niet. In het bedrijfsleven moet je ook kunnen presenteren en samenwerken in projectgroepen. Of denk je dat een MT uit slechts één persoon bestaat? Bedrijven willen juist heel graag studenten die nevenactiviteiten doen/hebben gedaan tijdens hun studie. Dat is althans wat ik merk. En waar bestaan die activiteiten uit? Juist, gaan praten met bedrijven, dingen organiseren, presenteren en projecten uitvoeren en/of bedenken.
Oh, je moet goed kunnen samenwerken, dat moet overal. Als je een functie in het management van een onderneming ambiëert moet je natuurlijk kunnen samenwerken met anderen, zowel met je gelijken als met de kaders boven en onder je. Maar daar gaat het nu niet om.

Immers, je moet altijd een prettige persoonlijkheid zijn die goed met anderen kan omgaan. Een contactgestoorde sukkel zal nergens aan de bak komen, ook al vereist zijn functie helemaal geen samenwerking met anderen. Goede samenwerkingsvaardigheden, die je inderdaad kunt opdoen door nevenactiviteiten, zijn dus altijd van belang.

Dus wat blijft er dan over? De concrete kennis die je beheerst. En het probleem op het HBO tegenwoordig is nu juist dat mensen vrijwel geen concrete feitelijke kennis meer bijgebracht wordt, maar dat het alleen nog maar draait om die 'competenties'. En aan dat soort mensen heb je gewoon niets.

Citaat:
Mij is altijd verteld dat een academische graad aangeeft dat je een bepaald niveau van (abstract) denken beheerst. De kennis die nodig is voor een bepaald beroep doe je dan op tijdens je loopbaan.
Een academische graad geeft gewoon aan dat je de wetenschappelijke grondslagen van een vakgebied hebt bestudeerd. Bij sommige opleidingen zul je daar meer abstract en analytisch denkvermogen voor nodig hebben, bij anderen weer minder.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 14:23
juno
juno is offline
Het gaat er bij HBO inderdaad niet zozeer om wat je weet, maar om wat je doet. Het is meer een soort bezigheidstherapie.

Nu geldt dat niet voor alle HBO opleidingen. HBO rechten is een speeltuin, HBO maatschappelijk werk navelstaarderij, HBO IT zou ik nooit van zijn leven een vak van kunnen halen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 16:17
Muzzle
Muzzle is offline
Citaat:
mar87 schreef op 02-07-2005 @ 13:00 :
ach ja, de universiteit is natuurlijk perfect............
Jij zit zeker niet op de universiteit?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 17:16
Vice
Vice is offline
Citaat:
juno schreef op 03-07-2005 @ 15:23 :
Het gaat er bij HBO inderdaad niet zozeer om wat je weet, maar om wat je doet. Het is meer een soort bezigheidstherapie.

Nu geldt dat niet voor alle HBO opleidingen. HBO rechten is een speeltuin, HBO maatschappelijk werk navelstaarderij, HBO IT zou ik nooit van zijn leven een vak van kunnen halen.
En HBO fotografie?
Oud 03-07-2005, 19:11
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik heb een vierjarige opleiding op het HBO gedaan, Bedrijfseconomie. Het beviel erg goed. Heb alles gewoon ijverig bijgehouden, waardoor ik geen studievertraging opliep en alles netjes in 4 jaar had afgerond.
Oud 03-07-2005, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Muzzle schreef op 03-07-2005 @ 17:17 :
Jij zit zeker niet op de universiteit?
Duidelijk een gevalletje minderwaardigheidscomplex. Niemand zei iets over de universiteit en meteen schiet ze in de verdediging. Schattig.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 19:34
LB06
LB06 is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-07-2005 @ 13:44 :
Oh, je moet goed kunnen samenwerken, dat moet overal. Als je een functie in het management van een onderneming ambiëert moet je natuurlijk kunnen samenwerken met anderen, zowel met je gelijken als met de kaders boven en onder je. Maar daar gaat het nu niet om.

Immers, je moet altijd een prettige persoonlijkheid zijn die goed met anderen kan omgaan. Een contactgestoorde sukkel zal nergens aan de bak komen, ook al vereist zijn functie helemaal geen samenwerking met anderen. Goede samenwerkingsvaardigheden, die je inderdaad kunt opdoen door nevenactiviteiten, zijn dus altijd van belang.

Dus wat blijft er dan over? De concrete kennis die je beheerst. En het probleem op het HBO tegenwoordig is nu juist dat mensen vrijwel geen concrete feitelijke kennis meer bijgebracht wordt, maar dat het alleen nog maar draait om die 'competenties'. En aan dat soort mensen heb je gewoon niets.

Een academische graad geeft gewoon aan dat je de wetenschappelijke grondslagen van een vakgebied hebt bestudeerd. Bij sommige opleidingen zul je daar meer abstract en analytisch denkvermogen voor nodig hebben, bij anderen weer minder.
Ik ben ik wel met je eens in de grote lijnen, maar dus niet op het punt van presenteren e.d. Je zegt dat presenteren onzin is, maar ik vond het weldegelijk nuttig. We hebben op de UvT zelfs een vak presentatievaardigheden. En ik merk dat ik, terugkijkend op het eerste jaar, toch wel het een en ander op dat gebied het opgedaan. Ok, dat zegt misschien meer over mijn middelbare school, dan over het nut 'an sich', maar het is dus niet voor iedereen 'onzin'.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 19:36
Verwijderd
Goed, daar heb je gelijk in. Maar dat doet er niet aan af dat voor de hogere posities, waar het HBO toch voor opleidt, je ook een behoorlijke hoeveelheid concrete kennis nodig hebt. En als die concrete kennisoverdracht benadeeld wordt door de grote hoeveelheid presentaties en dergelijke, dan is dat natuurlijk zeer kwalijk. Leren presenteren, prima. Maar éérst moet iemand zijn vak verstaan.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 20:04
Shadina
Shadina is offline
Veel mensen hier beweren dat er geen verschil is tussen de middelbare school en het HBO. Daar ben ik het niet mee eens. Er is juist een heel groot verschil vind ik.

HBO is veeeel massaler. Terwijl ik op de middelbare (in de bovenbouw) meestal les had in groepjes van 8 en in een klas zat met 20 mensen... zat ik dit jaar in een klas met 36 mensen.. en soms ook les (instructiecollege) met 2 klassen tegelijk. Hoorcollege is sowieso massaal, maar practica en instructiecolleges mogen echt wel wat minder.

En projecten. Voordat ik op het HBO zat had ik juist een heel positief beeld van projecten. Maar nu.. echt hel. In groepjes van 9 mensen (niet altijd even gemotiveerd en meeste mensen hebben totaaal geen verantwoordelijkheidsgevoel) aan een project zitten vind ik echt 3 keer niks. Ik heb me mateloos zitten ergeren aan de anderen.

En ALLES op HBO gaat via het internet. Vond het op de middelbare wel wat fijner met papiertjes.. Ja oke, tis wel veel duurder etc, maar tis allemaal zo onpersoonlijk op het HBO (met alles).

Niveau is idd niet bepaald hoog. En je mag alles 1 keer herkansen dat jaar, en als je het dan nog niet gehaald hebt kun je het jaar erna nog een keer herkansen. Wat een luxe. En dat er mensen zijn die het dan nog niet halen...

Ow ja.. en je wordt ook nog is heel lui, omdat je zo weinig les hebt.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 20:14
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
argh competenties.

Ik denk dat het heel afhankelijk is van de opleiding die je doet en de instelling waar je die volgt. Maar als ik voor mezelf mag spreken is het grotendeels hetzelfde als op de middelbare school. Ik heb zelfs klassikaal les. Verder inderdaad veel samenwerken en veel opdrachten maken, veel schrijven (dat is bij mijn opleiding logisch, maar goed.) Het is bovendien zeker niet moeilijk. Dat is wel erg frustrerend, je kan er doorheen fietsen, net als de HAVO. De meeste tentamens die ik maak zijn meerkeuze, eigenlijk alle. Dat is wel heel wrang, daar zou ook wel eens wat mogen veranderen.

Het gaat me te ver om te zeggen bezigheidstherapie, dat is eigenlijk ook best beledigend, maar dat mag je vinden. Je leert (op mijn opleiding) zeker wat er van je verwacht wordt in de toekomst. Ik heb ook het idee dat de opleiding aansluit op het beroep. Dat je dus niet als je eenmaal aan het werk bent zelf het wiel alsnog moet uitvinden.
Oud 03-07-2005, 20:42
Vice
Vice is offline
Citaat:
Shadina schreef op 03-07-2005 @ 21:04 :
Veel mensen hier beweren dat er geen verschil is tussen de middelbare school en het HBO. Daar ben ik het niet mee eens. Er is juist een heel groot verschil vind ik.

HBO is veeeel massaler. Terwijl ik op de middelbare (in de bovenbouw) meestal les had in groepjes van 8 en in een klas zat met 20 mensen... zat ik dit jaar in een klas met 36 mensen.. en soms ook les (instructiecollege) met 2 klassen tegelijk. Hoorcollege is sowieso massaal, maar practica en instructiecolleges mogen echt wel wat minder.

En projecten. Voordat ik op het HBO zat had ik juist een heel positief beeld van projecten. Maar nu.. echt hel. In groepjes van 9 mensen (niet altijd even gemotiveerd en meeste mensen hebben totaaal geen verantwoordelijkheidsgevoel) aan een project zitten vind ik echt 3 keer niks. Ik heb me mateloos zitten ergeren aan de anderen.

En ALLES op HBO gaat via het internet. Vond het op de middelbare wel wat fijner met papiertjes.. Ja oke, tis wel veel duurder etc, maar tis allemaal zo onpersoonlijk op het HBO (met alles).

Niveau is idd niet bepaald hoog. En je mag alles 1 keer herkansen dat jaar, en als je het dan nog niet gehaald hebt kun je het jaar erna nog een keer herkansen. Wat een luxe. En dat er mensen zijn die het dan nog niet halen...

Ow ja.. en je wordt ook nog is heel lui, omdat je zo weinig les hebt.
Het lijkt dus gewoon heel erg op het MBO.
Oud 03-07-2005, 23:17
Verwijderd
De projecten zijn het ergste van dat hele hbo. Wat heb ik daardoor een schijthekel aan samenwerken gekregen zeg.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 07:57
Equilibrium
Equilibrium is offline
Als IEMAND op mijn nieuwe opleiding een keer iets zegt in de richting van PGO, Projectgestuurd Onderwijs of Projectgericht Onderwijs dan laat ik em zijn eigen schoenen opvreten!

Niet dat ik zo'n hekel had aan dat systeem maar wel aan mensen die continu met die termen smijten alsof het daarmee ineens heel belangerijk gaat klinken.
(verder vond ik het wel een fijn systeem omdat je alles 'zelf' moest leren maar ook gewoon bij een leraar kon aankloppen om er informatie over te krijgen en waren de projectbegeleiders ook mensen 'uit het vak' dus wisten ook wel hoe en wat)
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 08:47
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 03-07-2005 @ 12:56 :
Bla bla bla. Je bedoelt: ik ben een dweil zonder enige discipline.
Hear hear!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 08:49
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Vice schreef op 03-07-2005 @ 21:42 :
Het lijkt dus gewoon heel erg op het MBO.
met dat verschil dat je op het mbo ook nog daadwerkelijk wat vaardigheden leert, en meer les hebt dan op het hbo. en op de meeste mbo's is het wat lastiger om dingen te herkansen.
Oud 04-07-2005, 16:34
Bruut
Bruut is offline
Universiteit is in my opinion veelste theoretisch waar je weinig tot niets aan hebt in het bedrijfsleven.

Daarom doe ik HBO.
Oud 04-07-2005, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Bruut schreef op 04-07-2005 @ 17:34 :
Universiteit is in my opinion veelste theoretisch waar je weinig tot niets aan hebt in het bedrijfsleven.

Daarom doe ik HBO.
Ah, dat verklaart ook waarom academisch geschoolde bedrijfskundigen, registeraccountants en juristen vaak zulke hoge posities bereiken en zoveel verdienen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 18:22
Bruut
Bruut is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-07-2005 @ 18:13 :
Ah, dat verklaart ook waarom academisch geschoolde bedrijfskundigen, registeraccountants en juristen vaak zulke hoge posities bereiken en zoveel verdienen.
een HBO opleiding geeft veel meer baangarantie.

en die bedrijfskundigen, registeraccountants en juristen die academisch afgestudeerd zijn komen vaak/meestal van de HBO af om zo verkort een academische titel te behalen wat ik dus ook ga doen
Oud 04-07-2005, 19:19
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 04-07-2005 @ 18:13 :
Niet helemaal fair. De juridische wereld is een van de laatste domeinen van de zakenwereld waarin alleen academici tot voor kort toegang hadden. Als tegenvoorbeeld zou je industrie of technologie kunnen noemen: daarin kan je als HBO'er praktisch net zo ver komen als een academicus.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 19:56
MazeMouse
MazeMouse is offline
Plus in een aantal sectoren is het tegenwoordig ook leuk...

"Academici? Weet je wat, we plukken wel iemand van HBO en geven die een kort cursusje. Das goedkoper."
Oud 04-07-2005, 20:53
Bruut
Bruut is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 04-07-2005 @ 20:56 :
Plus in een aantal sectoren is het tegenwoordig ook leuk...

"Academici? Weet je wat, we plukken wel iemand van HBO en geven die een kort cursusje. Das goedkoper."
inderdaad..
Reageren

Regels voor berichten